Jump to content
Annons

Tore Jarlo - Can't believe


jarlo

Recommended Posts

LÅTNAMN: Can't Believe

ARTIST/GRUPP: Tore Jarlo

GENRE: House

LÅTLÄNGD: 3.40

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.3 mb

STATUS: Nästan färdig demo

Hallå! Här kommer jag med en ny house-dänga. Gitarren är visst lite ostämd tror jag, sången ska sjungas om och jag tänkte småpilla lite mer. Har inte mixat särskilt mycket heller.

Så? Spontant om mix och låt...?

EDIT: Låtlänk borttagen

Redigerat av jarlo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena Tore.

Du har fett med soul pojk! Tycker det svänger gott, det jag reagerade på första gången,(och även andra) är att det tar lite stop när man tror första versen ska komma, det dör lite då.

Har lite svårt att bedömma mixen där jag sitter nu men jag tycker det låter bra med alla nivåer. Jag skulle nog stökat till det lite mer, kanske några skitiga baktakts hattar eller nått men det är en smaksak ju. Fram med bongosarna! Leaden i breaket är brutal (bra asså)!

Pianot och basen är också göttiga!

Man får en skön live känsla

Ähh nu ska jag inte tjata mer, riktigt bra är det iaf!

Hej 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)

Nu blev man tok glad! Lovely happy feeling.

Ett ruggans skönt stycke som skulle må grymt bra att komma bort från 90-talet. De där pianot är inte bra soundmässigt alltså. Låter lite trött och gammalt.

Men shit...riktig riktigt nice låt. Om du fixar en rejäl mix a la 2006 på detta så tror jag banne mig att du har nåt gott. Nu sa du ju att du inte mixat så mycket på denna, men jag hoppas inte det innebär att du inte kommer mixa mer? Detta är en order, mixa!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]Du har fett med soul pojk! Tycker det svänger gott, det jag reagerade på första gången,(och även andra) är att det tar lite stop när man tror första versen ska komma, det dör lite då.[...]

Menar du det korta breaket med kicken, eller menar du att hela "versen" gör att det stannar upp?

Tack som fan annars! Ska som sagt pilla lite till och ta dina (och andras) åsikter i beaktande 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev man tok glad! Lovely happy feeling.

Ett ruggans skönt stycke som skulle må grymt bra att komma bort från 90-talet. De där pianot är inte bra soundmässigt alltså. Låter lite trött och gammalt.

Men shit...riktig riktigt nice låt. Om du fixar en rejäl mix a la 2006 på detta så tror jag banne mig att du har nåt gott. Nu sa du ju att du inte mixat så mycket på denna, men jag hoppas inte det innebär att du inte kommer mixa mer? Detta är en order, mixa!

😉

Ok, ska se över pianot!

Och givetvis menade jag att jag inte har hunnit mixa, men att jag ska ta mig tid 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruggigt svängigt intro till att börja med, tycker det överlag är en skön och luftig låt med ett par riktigt fräcka svängar. De här skulle jag nog dansa rätt bra till ute med en flasköl eller GT i handen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruggigt svängigt intro till att börja med, tycker det överlag är en skön och luftig låt med ett par riktigt fräcka svängar. De här skulle jag nog dansa rätt bra till ute med en flasköl eller GT i handen.

Kul att du gillar! Att få folk att vilja dansa är ju det jag vill :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Runt 0:40 där snare:n kommer in MÅSTE det ju bara vara en clap istället. Ingen synthclap utan några stackade riktiga klappar dvs. Kommer bli sjukt svängigt. Hade gärna sett lite filter och dist på basen som kommer in 01:28.. så att man får till att den knorrar sådär härligt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite Jamiriquae över det hela.

Instämmer med dom ovanstående att pianot är lite 90`s men svänge annars rätt bra.

FAST Auto-tune på sången eller sjunga om det , stämmorna är inte i pitch.Sedan mer sång inte bara en fras skulle göra den mer interesant.

Produktionen i sig har jag inget att anmärka på , Lät bra helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

xzeet (oregistrerad)

Riktigt bra låt!

Jag tycker att du borde göra den smutsigare, annars blir det lite väl radio-känsla över den. Jobba mer och du har en p3-hit...

Link to comment
Dela på andra sajter

xzeet (oregistrerad)

Lyssnar på den för andra gången nu!

Det slog mig att du skulle kunna (du skulle tjäna på att) lägga på något mer "I cant believe", som ett avbrott. Någon annan sång med andra ord! Du har en hit för helvete...

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev i första första inlägget ska sången sjungas om. Det där med clap funderade jag på förut faktiskt. Ska prova det och se hur det låter.

Mer sång? Jo kanske... Ska fundera på det också.

Tack alla ni som lyssnat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...