metz Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 Tjena! Alla säger att Waves pluggar är så jäkla bra (och dyra). Är dom verkligen det? Lever dom upp till sitt rykte? Är dom verkligen värda sitt pris? /Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eliasson Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 jag tycker det. Jag älskar dom, speciellt renaicanssepluggarna. waves restoration bundle är också underbar. Dom är äckligt dyra och kunde gott få vara billigare, men jag kan inte leva utan dom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sw9 Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 jag e fett nöjd med Waves C1-Sc & LinMB Comp. Skönt tryck å bra ljud. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 När de kom, så fanns det nog ingen som kunde konkurrera med dem - men i dag är jag inte lika säker... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 Vad gäller exempelvis kompressorer så tycker jag att PSP gör bättre grejer till ett mycket bättre pris. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 Håller med. PSP gör kanonbra pluggar. 🙂 Sonalksis är en annan pluggmakare som är helt outstanding och som nog slår de flesta på fingrarna. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Antevante Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 Sonalksis är en annan pluggmakare som är helt outstanding och som nog slår de flesta på fingrarna. 😎 Håller med helt och hållet. Helt grymma faktist! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 14 oktober 2006 Dela Postat 14 oktober 2006 Alla säger att Waves pluggar är så jäkla bra (och dyra). Är dom verkligen det? Lever dom upp till sitt rykte? Är dom verkligen värda sitt pris? Äger inte Waves pluggar och den enda jag saknar är Ren De-esser. Den bästa digitala de-esser jag testat. Tycker inte deras pluggar är prisvärda. Möjligtvis om man köper en stor bundle, men så bra/intressanta är inte alla pluggar. Men visst gör Waves en del fina grejer. Restorationpluggen som någon nämnde tidigare (fast hur ofta behöver men en sån?), limitern L2 och multibandaren C4 är bra exempel. Om man jobbar på PC [VST] finns det fantastiskt många pluggar och tillverkare idag. Det kan till och med vara snårigt att hålla sig orienterad om allt nytt. Jag tycker att Sonalksis, PSP, Voxengo, Universal Audio, TC Electronics och URS tillhör de bättre och mer stabila pluggtillverkarna. Elemental Audio Systems också, men dom blev uppköpta och känns tyvärr inte lika intressanta längre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fogden2000 Postat 24 maj 2007 Dela Postat 24 maj 2007 Enormt besviken på Waves Tune. Plottrigt. Svårt att använda. Låter inte bra. 😕 Känns inte som om det var riktigt utvecklat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wonkah Postat 29 maj 2007 Dela Postat 29 maj 2007 L2. använder den till allt. och låter alltid lika bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 10 juni 2007 Dela Postat 10 juni 2007 Tycker UAD-1 -pluggarna ger ett bra mycket skönare sound, nu när jag har ett sådant kort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 10 juni 2007 Dela Postat 10 juni 2007 Waves håller inte riktigt längre i konkurrensen. Det finns många andra bra tillverkare, många nämnda ovan, som slår både den ena och andra wavespluggen på fingrarna i mina öron. Vissa wavesgrejjer är bra, men att köpa ett helt bundle känns väldigt onödigt när man får så mycket elände på köpet som andra gör mycket bättre. Överlag nej till waves. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dimarino Postat 10 juni 2007 Dela Postat 10 juni 2007 Ta en titt på crysonics pluggar. Har testat demo versionerna och jag tycker det låter mycket bra för väldigt lite pengar. Så jag funderar på att bli en kund där. Någon annan som har eller har erfarenhet av crysonic? Annars kan man juh alltid ladda ner ett par hundra kilo gratis pluggar från www.dontcrack.com, gratis är gott och en del funkar kanon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 11 juni 2007 Dela Postat 11 juni 2007 Waves SSL-pluggar är i alla fall grymt bra. Men jag antar att med tanke på pris är det ännu bättre att köpa Duende även om jag tror att det trots allt blir något dyrare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 11 juni 2007 Dela Postat 11 juni 2007 Waves SSL-pluggar är i alla fall grymt bra. Men jag antar att med tanke på pris är det ännu bättre att köpa Duende även om jag tror att det trots allt blir något dyrare. ja tummen upp för SSL Pluggarna förövrigt så är det väll så att waves blivigt en standard ungefär som cubase.. jag tycker absolut att en waves bundle är en bra början om man behöver mera verktyg! jag skulle inte klara mig utan iallafall.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 11 juni 2007 Dela Postat 11 juni 2007 Tycker Wavespluggarna är otroligt bra, men om de är prisvärda eller ej, det är lite av ett gränsfall.... UAD-kort med diverse pluggar känns mer prisvärt i sådana fall....håller minst samma kvalitet, plus att man får dedikerad processorkraft till pluggarna....! Som alternativ till Waves kommer ju även SonyOxford pluggarna (alla protoolsanvänder vet vilka dessa är) att släppas till Cubase/Logic....! Vet inte priset på dessa dock, men de anses vara ruskigt bra pluggar.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.