metz Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 Tjena! Alla sĂ€ger att Waves pluggar Ă€r sĂ„ jĂ€kla bra (och dyra). Ăr dom verkligen det? Lever dom upp till sitt rykte? Ăr dom verkligen vĂ€rda sitt pris? /Mats
Eliasson Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 jag tycker det. Jag Àlskar dom, speciellt renaicanssepluggarna. waves restoration bundle Àr ocksÄ underbar. Dom Àr Àckligt dyra och kunde gott fÄ vara billigare, men jag kan inte leva utan dom.
sw9 Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 jag e fett nöjd med Waves C1-Sc & LinMB Comp. Skönt tryck Ä bra ljud.
Claes Holmerup Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 NÀr de kom, sÄ fanns det nog ingen som kunde konkurrera med dem - men i dag Àr jag inte lika sÀker...
Emil Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 Vad gÀller exempelvis kompressorer sÄ tycker jag att PSP gör bÀttre grejer till ett mycket bÀttre pris.
Claes Holmerup Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 HĂ„ller med. PSP gör kanonbra pluggar. đ Sonalksis Ă€r en annan pluggmakare som Ă€r helt outstanding och som nog slĂ„r de flesta pĂ„ fingrarna. đ
Antevante Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 Sonalksis Ă€r en annan pluggmakare som Ă€r helt outstanding och som nog slĂ„r de flesta pĂ„ fingrarna. đ HĂ„ller med helt och hĂ„llet. Helt grymma faktist! đ
joachime Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 Alla sĂ€ger att Waves pluggar Ă€r sĂ„ jĂ€kla bra (och dyra). Ăr dom verkligen det? Lever dom upp till sitt rykte? Ăr dom verkligen vĂ€rda sitt pris? Ăger inte Waves pluggar och den enda jag saknar Ă€r Ren De-esser. Den bĂ€sta digitala de-esser jag testat. Tycker inte deras pluggar Ă€r prisvĂ€rda. Möjligtvis om man köper en stor bundle, men sĂ„ bra/intressanta Ă€r inte alla pluggar. Men visst gör Waves en del fina grejer. Restorationpluggen som nĂ„gon nĂ€mnde tidigare (fast hur ofta behöver men en sĂ„n?), limitern L2 och multibandaren C4 Ă€r bra exempel. Om man jobbar pĂ„ PC [VST] finns det fantastiskt mĂ„nga pluggar och tillverkare idag. Det kan till och med vara snĂ„rigt att hĂ„lla sig orienterad om allt nytt. Jag tycker att Sonalksis, PSP, Voxengo, Universal Audio, TC Electronics och URS tillhör de bĂ€ttre och mer stabila pluggtillverkarna. Elemental Audio Systems ocksĂ„, men dom blev uppköpta och kĂ€nns tyvĂ€rr inte lika intressanta lĂ€ngre.
fogden2000 Postat 24 maj 2007 Postat 24 maj 2007 Enormt besviken pĂ„ Waves Tune. Plottrigt. SvĂ„rt att anvĂ€nda. LĂ„ter inte bra. đ KĂ€nns inte som om det var riktigt utvecklat.
Wonkah Postat 29 maj 2007 Postat 29 maj 2007 L2. anvÀnder den till allt. och lÄter alltid lika bra!
godhead Postat 10 juni 2007 Postat 10 juni 2007 Tycker UAD-1 -pluggarna ger ett bra mycket skönare sound, nu nÀr jag har ett sÄdant kort.
Neko Postat 10 juni 2007 Postat 10 juni 2007 Waves hĂ„ller inte riktigt lĂ€ngre i konkurrensen. Det finns mĂ„nga andra bra tillverkare, mĂ„nga nĂ€mnda ovan, som slĂ„r bĂ„de den ena och andra wavespluggen pĂ„ fingrarna i mina öron. Vissa wavesgrejjer Ă€r bra, men att köpa ett helt bundle kĂ€nns vĂ€ldigt onödigt nĂ€r man fĂ„r sĂ„ mycket elĂ€nde pĂ„ köpet som andra gör mycket bĂ€ttre. Ăverlag nej till waves.
Dimarino Postat 10 juni 2007 Postat 10 juni 2007 Ta en titt pÄ crysonics pluggar. Har testat demo versionerna och jag tycker det lÄter mycket bra för vÀldigt lite pengar. SÄ jag funderar pÄ att bli en kund dÀr. NÄgon annan som har eller har erfarenhet av crysonic? Annars kan man juh alltid ladda ner ett par hundra kilo gratis pluggar frÄn www.dontcrack.com, gratis Àr gott och en del funkar kanon.
DivineCo Postat 11 juni 2007 Postat 11 juni 2007 Waves SSL-pluggar Àr i alla fall grymt bra. Men jag antar att med tanke pÄ pris Àr det Ànnu bÀttre att köpa Duende Àven om jag tror att det trots allt blir nÄgot dyrare.
Larsson Postat 11 juni 2007 Postat 11 juni 2007 Waves SSL-pluggar Ă€r i alla fall grymt bra. Men jag antar att med tanke pĂ„ pris Ă€r det Ă€nnu bĂ€ttre att köpa Duende Ă€ven om jag tror att det trots allt blir nĂ„got dyrare. ja tummen upp för SSL Pluggarna förövrigt sĂ„ Ă€r det vĂ€ll sĂ„ att waves blivigt en standard ungefĂ€r som cubase.. jag tycker absolut att en waves bundle Ă€r en bra början om man behöver mera verktyg! jag skulle inte klara mig utan iallafall.. đ
Mr Keys Postat 11 juni 2007 Postat 11 juni 2007 Tycker Wavespluggarna Àr otroligt bra, men om de Àr prisvÀrda eller ej, det Àr lite av ett grÀnsfall.... UAD-kort med diverse pluggar kÀnns mer prisvÀrt i sÄdana fall....hÄller minst samma kvalitet, plus att man fÄr dedikerad processorkraft till pluggarna....! Som alternativ till Waves kommer ju Àven SonyOxford pluggarna (alla protoolsanvÀnder vet vilka dessa Àr) att slÀppas till Cubase/Logic....! Vet inte priset pÄ dessa dock, men de anses vara ruskigt bra pluggar....
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.