Jump to content
Annons

Podxt eller vox tonelab?


joakim_r

Recommended Posts

Har nu en vox tonelab som jag är ganska nöjd med men jag har hört mycket gott om pod xt också och att den ska vara grymt bra för metal. Har hört några demoinspelningar här på forumet där gitarren är inspelad med pod xt och jag är imponerad av ljudet. Kan inte få till så bra metal-ljud med min tonelab.

Skulle vara kul att höra vad ni tycker om pod xt:n. Om ni vill, lägg gärna upp ett ljudtest.

//Joakim

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag stod precis i det valet och kvalet så att säga. Det blev en vox tonelab. Mest på grund av att det känns mer riktigt med ett rör. Det voxen inte verkar klara så bra är de där breda tunga distmattorna som pod:en är så bra på. Riktiga metalljud som låter så där lite digitala är svåra att få fram med vox:en. Jag kollade också in korg:s nya modeller och ett antal andra. Korg har ganska bra fetare metaldistljud tillen ganska billig peng.

Jag gissar att om man bara har pengar så är det väl så att det vore bra med båda beroende på vilket humör man är så att säga. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...