Jump to content
Annons

Koppla wav till midi


niklas73

Recommended Posts

Annons

ja och nej

för att kunna spela ett wav eller någon annan audiofil så behöver du använda en sampler.

för att få ett wavljud att spela vad du vill behöver du alltså få in ljudet i en sampler och sedan spela melodin via midi (in i samplern s a s)

Link to comment
Dela på andra sajter

om du ghar version 5 så fins "impulse" en variant av 6ans "Sampler" där kan du lägga din audiofiler o plinga på klaviaturet! annars lägger dom dom som loopar i mixerdeln o mappar dina keybord till att starta med en viss tangent så har du det du söker!

*edit* Det skulle ju såklart stå impulse" inte simplar*edit*

Redigerat av Lådan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antaratt detv är bättre att investera i schyssta vst:ar istället?

Ej nödvändigt men betydligt lättare än att manuellt mappa ut ljud så att överensstämmer med tonart. För att inte tala om Multi Layer ( Anslagskänslighet ).

Men som sagt du behöver en sampler för att kunna göra detta.

Nu har ju Live en egen med det finns avän en uppsjö av VST samplers att köpa och få gratis.Tex medföljer sampler vid köp av tidningen Computermusic.

Fler finns säker att finna hos KVR Audio

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ehh...Nej Lådan...Det ska stå simplar, inte impulse 😉

Ha. Hum.. Isch! haha. Men både simplar och impuse kan spelaupp audiofiler via klavituret. Bara det att simplar är mer en sampler och impulse är mer för enstaka trumljud, så båda funkar om man vill:P

Niklas:

Testa att lek med simplar och impulse eller med den pluggen som Piccazzo länka till!

Det jag menade med det andra jag skrev funkar rätt bra om du enbart vill starta / stoppa looparna, men förlorar anslaget osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...