Jump to content
Annons

Asshunter - Jag är BassHunter


trancer

Recommended Posts

LÅTNAMN: Jag Är BassHunter

ARTIST/GRUPP: Asshunter / Perrra

GENRE: Hade jag vart BH så hade jag nog skrivit HARD TRANCE 😏

LÅTLÄNGD: 3:03

KOMPOSITÖR: Perrra

PRODUCENT: Perrra

EV. MEDVERKANDE: Asshunter

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 7.33

STATUS: Redo för allt ...

LÅTLÄNK: Asshunter - Jag Är BassHunter

Asshunter_Jag_Ar_BassHunter__Original_Mix_.mp3

Då var det dags för den 14e låten i serien "Asshunter-Projektet"

Detta är en parodiserad låt av hans "Utan Stjärnorna"

Feel free att remixa den, ni kan få vocals osv ;D

OBS! Lägg märke till något gayig röst ;D

/Perrra

--------

Utan asshunter.

Va skulle det bli av oss då.

Utan nån som pushar på .

En dag kommer ni att förstå

Att min publik är bra.

Det handlar bara om att ge o ta.

När jag studsar där på scen.

till alla småtjejers vackra been

Jag är basshunter ni kommer aldrig glömma mig.

Jag gjorde låten om en båt

den där anna, som är våt.

Jag är basshunter, jag kommer alltid minnas dig.

Som stog o dansa till min sång

Utan att du visste va den handla om

-------

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Cleff (oregistrerad)

hehe jadu...tycker det är kul att nån gör parodier på artister...tycker du ska börja göra covers av nån annan artist också! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt jobbat. Bra text med. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

När kommer parodin på dig, Trancer? 😳 Nä, jag saäger som någon annan sa /skrev i en annan tråd; det är imponerande hur mycket du hinner spruta särskilt med tanke på vilken god kvalité det har.

Link to comment
Dela på andra sajter

wow.. shit..

tack för riktigt nice comments =)

Klockan är 02:16 lite smålullig men kom på att jag hade ju postat en låt här och skulle bara in o kika om nån hade skrivit nåt =)

Nån undra om jag hade tid? Jag har all tid i världen då jag jobbar helt på egen hand, egen verksamhet osv =)

och BassHunter har med 100% säkerhet hört alla mina låtar, jag snackar nämligen med honom då o då hehe

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Trance_Freak (oregistrerad)

Japp den e bra....

Kul låt...

Gillar dig mer än Basshunter, han använder samma bassgång i massa låtar...

och att du har mycket bättre röst

För min musikskapning e det texterna som jag inte kommer på nått som handlar om datorer osv... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade detta verkligen, synthen som öppnar sig vid ** är snygg. Resten gillar jag ochså. Tycker att låten är lite för tunn i slutet. Gilller inte vocalsen så mycket där heller men eftersom man inmte kan ta parodier riktigt seriöst så kan du ha kvar dom =). Svårt att hitta så mycket att säga om låten. Skulle du inte kunna numrera låtarna och lägga det i en zip så det blir som ett gratis album på nätet? =).

Gillar detta. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Rolig låt synd bara att melodin känns totalt rippad ifrån klassikern " Jag vill vara din ska du veta, bara vara din Margareta.....na na na na na...kär som aldrig förr osv osv"

minns inte texten men melodin är helt klart nästan helt identisk, annan takt bara 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Rolig låt synd bara att melodin känns totalt rippad ifrån klassikern " Jag vill vara din ska du veta, bara vara din Margareta.....na na na na na...kär som aldrig förr osv osv"

minns inte texten men melodin är helt klart nästan helt identisk, annan takt bara 🙂

Du har inte märkt att basshunter rippar melodier? Tex. "Vi sitter här i ventrilo och spelar dota", Rippad direkt från "Daddy dj". Ett ex, finns många fler. Efter som Perra gjorde en Parodi/Remix är det självklart att det är samma melodi somm basshunter använde inte sant? =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Han spelade ju här i umeå igår.

Var där och buade åt honom, basshunter alltså.

I wish asshunter var där istället.

Ursäkta en liten fråga, men varför tar du dig tid att gå och bua åt någon, verkar ju bara vara ett slöseri med tid. Tycker du han är dålig så är det väl bara att inte gå dit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Rolig låt synd bara att melodin känns totalt rippad ifrån klassikern " Jag vill vara din ska du veta, bara vara din Margareta.....na na na na na...kär som aldrig förr osv osv"

minns inte texten men melodin är helt klart nästan helt identisk, annan takt bara 🙂

Den där andra låten som Basshunter gjorde; "vi sitter här i venten å spelar lite data". När min tjej ... hmmm, fru hörde den så frågade hon "Har han gjort om denna?" Vilken denna menar du, frågade jag. "Daddy DJ", svarade hon - jag hade inte ens tänkt på det men det är nog rätt likt. Nu är jag o.t. - sorry för det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Rolig låt synd bara att melodin känns totalt rippad ifrån klassikern " Jag vill vara din ska du veta, bara vara din Margareta.....na na na na na...kär som aldrig förr osv osv"

minns inte texten men melodin är helt klart nästan helt identisk, annan takt bara 🙂

Den där andra låten som Basshunter gjorde; "vi sitter här i venten å spelar lite data". När min tjej ... hmmm, fru hörde den så frågade hon "Har han gjort om denna?" Vilken denna menar du, frågade jag. "Daddy DJ", svarade hon - jag hade inte ens tänkt på det men det är nog rätt likt. Nu är jag o.t. - sorry för det. 🙂

Det måste väl vara samma låt fast med annan text eller? Refr. är ju verkligen exakt likadan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han spelade ju här i umeå igår.

Var där och buade åt honom, basshunter alltså.

I wish asshunter var där istället.

Ursäkta en liten fråga, men varför tar du dig tid att gå och bua åt någon, verkar ju bara vara ett slöseri med tid. Tycker du han är dålig så är det väl bara att inte gå dit?

🙂😐🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Rolig låt synd bara att melodin känns totalt rippad ifrån klassikern " Jag vill vara din ska du veta, bara vara din Margareta.....na na na na na...kär som aldrig förr osv osv"

minns inte texten men melodin är helt klart nästan helt identisk, annan takt bara 🙂

Du har inte märkt att basshunter rippar melodier? Tex. "Vi sitter här i ventrilo och spelar dota", Rippad direkt från "Daddy dj". Ett ex, finns många fler. Efter som Perra gjorde en Parodi/Remix är det självklart att det är samma melodi somm basshunter använde inte sant? =)

Klart jag har men det är ju inte honom det gäller i denna tråden utan Asshunter =P

Många artister som snor melodier, inget nytt direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

xzeet (oregistrerad)

Perrra, kan du inte bara erkänna att du är fett med avundsjuk på Basshunter som glider in, får alla brudar, fame och cred när du själv kämpat i motvind i femton år?

Ditt Asshunterprojekt är bara tragiskt.

Att Basshunter fick så mycket cred beror på att han fick en hit, och det var inte för att han skrev om "mirkk" utan bara för att han hade en "schyst" låt (inte för att jag är en stenhård supporter av basshunter, tvärtom, men jag kan förstå varför majoriteten av alla svennebananer gillar skiten)

Du kanske skulle satsa på att göra en BRA låt istället för 100 kassa och kanske skappa sången (din sångröst sucks, ta kontakt med en sångpedagog eller hyr in en sångare/sångerska)

Nu kanske jag var lite hårt men jag känner att du behövde höra detta... sanningen gör ont...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Perrra, kan du inte bara erkänna att du är fett med avundsjuk på Basshunter som glider in, får alla brudar, fame och cred när du själv kämpat i motvind i femton år?

Ditt Asshunterprojekt är bara tragiskt.

Att Basshunter fick så mycket cred beror på att han fick en hit, och det var inte för att han skrev om "mirkk" utan bara för att han hade en "schyst" låt (inte för att jag är en stenhård supporter av basshunter, tvärtom, men jag kan förstå varför majoriteten av alla svennebananer gillar skiten)

Du kanske skulle satsa på att göra en BRA låt istället för 100 kassa och kanske skappa sången (din sångröst sucks, ta kontakt med en sångpedagog eller hyr in en sångare/sångerska)

Nu kanske jag var lite hårt men jag känner att du behövde höra detta... sanningen gör ont...

Herregud.. jag vet inte hur många gånger jag har liksom motargumenterat att jag inte är ett skit svartsjuk på BassHunter.. faktum är att jag inte ÄR ett skit svartsjukt på honom.. inte det minsta faktiskt.

Dessutom har jag ALDRIG kämpat i motvind... varför skulle jag ? Jag har aldrig skickat in nånting till nåt bolag, aldrig försökt att bli känd utanför internet, aldrig försökt släppa nåt på vinyl/cd lixom .. så vad har jag att vara svartsjuk på? Och på vilket sätt har jag jobbat i motvind?

BassHunters Boten Anna är en gammal låt som figurerade på internet LÅNGT innan han fick skivkontrakt också, men det visste du kanske redan?

Han blev upptäckt av en manager som lyckades få in låten till ett skivbolag, och den blev en megasucce utan att folk ens visste vad låten handlade om.

Det kallar jag mer tur än skicklighet faktiskt

Mm.. min sångröst är inget vidare faktiskt. men jag väljer att ha det så istället för att göra 100 omtagningar för att få det perfekt. det orkar jag inte.

Sanningen gör ont?

DSC00146.JPG

Jo.. jag är ju speciellt avundssjuk på dessa "Brudar" som du kallar dom..

Kolla gärna kön också när du ändå håller på om du hittar nån där som kan vara över 14? Det gör det ännu svårare för mig att begripar hur du kan tro att jag är svartsjuk på honom? Helt seriöst så är jag faktiskt inte det..

jag skulle aldrig ändå på nåt sätt kunna ha ett sånt turneliv . Jag har fru och två barn. skulle aldrig fungera.

Du har fortfarande inte förstått att ingen över 18 lyssnar på Boten Anna ? + möjligtvis du då.

Däremot är jag helt öppen med att säga att BassHunter har gjort att MIN site har blivit mkt mkt mkt mer trafik på .. dvs via Asshunter projektet.. det hymlar jag inte alls om.. så det har jag att tacka för, och det har jag gjort också.

Men avundssjuk är jag verkligen inte.

Skulle se lite konstigt ut om en 28-åring som jag är står o skriver autografer till 8-14 års tjejer som grät när dom fick syn på mig lixom 😆

puss o kram

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...