Jump to content
Annons

Varför funkar inte Audacity längre?


Anarchos

Recommended Posts

Nu har det gått 1 vecka sen Audacity kraschade. Jag råkade bara klicka på en "Samarbete-med-andra-program" knapp & sen dess har det inte fungerat. Det blir bara vit stillbild typ & så går det inte att avsluta. Jag har tagit bort programmet & installerat det om & om igen men det vill inte funka! Är det nån som haft liknande problem? Vore kul om nån kunde hjälpa mig för jag är i stort sett beroende av programmet.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det ligger troligen inställningar kvar och spökar men var de kan ligga i Windows (för jag gissar att det är Windows som trådskaparen kör) vet jag inte riktigt. Rota i registret kanske och ta bort alla nycklar som verkar ha med Audacity att göra? Det hade jag testat. Och sen hacde jag plöjt hårddisken efter andra ställen där program kan drälla inställningar.

I Linux fungerar Audacity så att alla inställningar finns i hemkatalogen i en dold fil som heter .audacity och då skulle man kunna ta bort den och installera om programmet så hade allt funkat igen. Troligen har det något med den där inställningen att göra, det är jag övertygad om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag plöjt igenom hela datorn & raderat alla filer som förknippades med audacity men det funkar fortfarande inte! 😛 Jag har tom testat både 1.2.4b & betan men nej. Den vill helt enkelt inte fungera.

Inte filerna, registret pratar vi om. Det du kommer in i när du väljer Start -> Kör -> skriv "regedit" (utan fnuttar) -> tryck Enter.

Om du plockar bort fel saker i registret så slutar windows att fungera, så var försiktig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag plöjt igenom hela datorn & raderat alla filer som förknippades med audacity men det funkar fortfarande inte! 😛 Jag har tom testat både 1.2.4b & betan men nej. Den vill helt enkelt inte fungera.

Inte filerna, registret pratar vi om. Det du kommer in i när du väljer Start -> Kör -> skriv "regedit" (utan fnuttar) -> tryck Enter.

Om du plockar bort fel saker i registret så slutar windows att fungera, så var försiktig.

Ok

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...