Jump to content
Annons

odel - So


Odel

Recommended Posts

LÅTNAMN: So

ARTIST/GRUPP: odel

GENRE: rock

LÅTLÄNGD: 3:15

KOMPOSITÖR: odel

PRODUCENT: odel

MEDVERKANDE: odel

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:)

Jobbar lite på denna låt och började med att sänka tempot ca 30-40 bpm. Strök sedan ett 3-4min långt instrumentalt slut.

Hur låter mix osv.. ???

Kompgitarrerna är mjukvaru GSuite gratis, vart tipsad här på forumet. Basen är linad med lite eq och kompressor.

so_2_slaskmastertest01.MP3

Redigerat av Odel
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det bästa med låten är den ljudtekniska delen. Mycket bra och välbalanserad mix. Jag tycker du varit lite för generös med komprimering när du mastrat. Det låter som om peakarna i ljuden är väldigt hårt hållna, inget får sticka ut (tänk Nordkorea).

Det skulle inte skada med mer botten på hela trumpaketet.

Byt ut virveln om möjligt. Den är helt offside. Tunn och alldeles för högt stämd för sammanhanget.

Där ser man vad en gratisplugg kan göra i händerna på nån som kan skruva ljud. Gitarrljudet är sådär härligt fett blöt-torrt.

Jag är starkt emot långa instrumental partier, så man tackar för att de klipptes bort. Men trots allt känns låten lite rumphuggen. Du kanske skulle prova att slänga in nån halvminut instrumentalt på slutet? Den göttaste biten bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...