Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jo det är såhär att när jag spelar in första tracken i cubase sx så låter allt perfekt, men när jag sen ska lägga på en till på detta så läggs det ljudet som jag spelade in i första in i den andra och förstärks även.. detta är väldigt jobbigt eftersom det låter väldigt fult.. skulle gärna vilja få hjälp av er.

MVH: Johan

Annons
Posted
Jo det är såhär att när jag spelar in första tracken i cubase sx så låter allt perfekt, men när jag sen ska lägga på en till på detta så läggs det ljudet som jag spelade in i första in i den andra och förstärks även.. detta är väldigt jobbigt eftersom det låter väldigt fult.. skulle gärna vilja få hjälp av er.

MVH: Johan

Kan du förklara lite bättre?

Posted

Ok jag ska försöka...

När jag har spelat in första och andra gitarren så blir det så att i audiotrack 2 som jag har spelat in gitarr2 i förstärks alla ljuden i från audiotrack 1+ att det jag spelade in ligger på samma volym som det i audiotrack 1 ligger i..

Lättare att förstå??

Posted
Ok jag ska försöka...

När jag har spelat in första och andra gitarren så blir det så att i audiotrack 2 som jag har spelat in gitarr2 i förstärks alla ljuden i från audiotrack 1+ att det jag spelade in ligger på samma volym som det i audiotrack 1 ligger i..

Lättare att förstå??

Tyvärr inte. Jag förstår inte alls.

Får du läck från första spåret in på andra? Låter omöjligt

Posted (edited)

Exakt som han säger..

Alltså blir det på detta sätt åt mig:

'Audio 01' = gitarr nr1

'Audio 02' = gitarr nr2 + gittar nr1 (dvs audio 01 kommer med i inspelningen).

Istället vill jag ha det på detta sätt:

'Audio 01' = gitarr nr1

'Audio 02' = gitarr nr2.

Så vill jag ha det och undrar om ni vet hur det går att fixa till

Edited by WihL