Jump to content
Annons

Konstant ljuduppspelning


Hellpig

Recommended Posts

Jag och en polare lekte lite med ett projekt i helgen men stötte på ett problem med Minimoogen (Arturias V) - att den fortsatte spela efter det att midispåret var slut. Vi löste det lite temporärt med att sätta ett helt tomt midievent sist, ingen lösningen egentligen... 🙂 Men idag när jag började arbeta vidare med projektet så märker jag att det räcker om jag sätter startstrecket någonstans där moogen ligger så börjar den spela.

Faktum är att jag hade samma problem med Albino i samma projekt - fast där började synthen lira konstant utan att man stod i dess spår, så att säga. Är detta lika sjukt som det verkar eller finns det ett botemedel?

Edit:

Kollar man in kanalens "Midi channel settings" så ser vid den grafiska volymkontrollen att volymen konstant ligger på +13. Jag kan inte få den till att gå ner!

Edit2:

Testat att ändra ljud - upprepandet försvinner. Spelar man sedan ett part igen där moogen ligger - ja, då återkommer det!

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...