Guest jensak Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 hej jag har edirol orchestra men vet ej riktigt hur jag skall bära mej åt för att få hela orkesten att spela samtidigt som det är nu så spelar bara ett instrument och de är det instrument som ex kanal ett i midi kanalen så spelar 1a instrumentet och kanal2 så lirar instrument 2 ediroll det är nått jag missat ska man ha nått tillägsprogram eller?
ashuck Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 (edited) hmm, tyckte det var lite svårt att förstå vad problemet är. om man spelar på midikanal2 och kanal 2 spelas upp i edirol så är det väl som det ska? Du får ju ställa in på midispåret vilken kanal du vill ska spelas upp från edirol. eller jag förstår inte... Edited September 13, 2006 by ashuck
Guest jensak Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 ska inte samtliga instrument i edirol spela upp samtidigt då? de är de jag undrar om jag har gort nåtfel eller?
Johan Paul Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 Om du t.ex. vill att 5 instrument ska spela samtidigt i orchestral, så skickar du 5 olika midi-kanaler dit. Kanske fiolspåret på kanal 1, cello på kanal 2 osv. Eller svarar jag helt idiotiskt nu 😕
pirateKING Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 Om du t.ex. vill att 5 instrument ska spela samtidigt i orchestral, så skickar du 5 olika midi-kanaler dit. Kanske fiolspåret på kanal 1, cello på kanal 2 osv. Eller svarar jag helt idiotiskt nu 😕 Nej jag tror du svara precis rätt. Du måset alltså välja vilken kanal i synthen som midin ska hänvisas till.
Guest jensak Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 Nej jag tror du svara precis rätt. Du måset alltså välja vilken kanal i synthen som midin ska hänvisas till. jag höger klickar på det instrument och väljer kanal men det fungerar inte så det e något annat fel i manualen står nått om att jag måset använda vst 2.0 jag kan sända över manualen om någon vill läsa
Recommended Posts