Jump to content
Annons

edirol orchestra

Recommended Posts

Posted

hej jag har edirol orchestra men vet ej riktigt hur jag skall bära mej åt för att få hela orkesten att spela samtidigt som det är nu så spelar bara ett instrument och de är det instrument som ex kanal ett i midi kanalen så spelar 1a instrumentet och kanal2 så lirar instrument 2 ediroll det är nått jag missat ska man ha nått tillägsprogram eller?

Annons
Posted (edited)

hmm, tyckte det var lite svårt att förstå vad problemet är. om man spelar på midikanal2 och kanal 2 spelas upp i edirol så är det väl som det ska?

Du får ju ställa in på midispåret vilken kanal du vill ska spelas upp från edirol.

eller jag förstår inte...

Edited by ashuck
Posted

ska inte samtliga instrument i edirol spela upp samtidigt då?

de är de jag undrar om jag har gort nåtfel eller?

Posted

Om du t.ex. vill att 5 instrument ska spela samtidigt i orchestral, så skickar du 5 olika midi-kanaler dit. Kanske fiolspåret på kanal 1, cello på kanal 2 osv. Eller svarar jag helt idiotiskt nu 😕

Posted
Om du t.ex. vill att 5 instrument ska spela samtidigt i orchestral, så skickar du 5 olika midi-kanaler dit. Kanske fiolspåret på kanal 1, cello på kanal 2 osv. Eller svarar jag helt idiotiskt nu 😕

Nej jag tror du svara precis rätt. Du måset alltså välja vilken kanal i synthen som midin ska hänvisas till.

Posted

Nej jag tror du svara precis rätt. Du måset alltså välja vilken kanal i synthen som midin ska hänvisas till.

jag höger klickar på det instrument och väljer kanal men det fungerar inte

så det e något annat fel i manualen står nått om att jag måset använda vst 2.0

jag kan sända över manualen om någon vill läsa