Jump to content
Annons

Vad har ni för ambitioner?


Cabasa

Recommended Posts

Ni som är hemmapulare varför håller ni på? Det skulle vara kul och höra vad som driver er till att lägga all den tid det ändå tar att få ihop ett slutresultat. Vad har ni för ambitioner?

Som i mitt fall så ligger det ifrån början i ett teknikintresse mer än musikintresse. Jag har en bakgrund som en taskig pudelrockande trummis, jag kan hanka mig fram på gitarr, piano och sjunger som Ingvar Oldsberg. Men det som driver mig att skapa musik är nog min otröttliga kreativitet, jag ”skapar” för att jag kan, men jag har inga ambitioner att bli något eller bli upptäckt. Det är ju bara så jävla kul att kunna skapa musik. Sen får dom stackars få lyssnarna som jag har (familj och närmast sörjande) stå ut med mina alster.

Hur är det med er?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Fruppe69 (oregistrerad)

Ambitionen är att kunna leva på musiken.

Därmed inte sagt att det är den största drivkraften... skapandet i sig och så vidare. Men det blir nog för flummigt för er grabbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första brinner det ett behov inom mig att skapa. Det är ett sätt att få ut kreativitet och samtidigt få ett kvitto på det. Det är så obeskrivligt skönt att luta sig tillbaka i soffan, lyssna på något man gjort och tänka "jovars.. det där låter ju faktiskt riktigt grymt!"

På senare tid har tankarna svävat en del kring att ta musiken till nya höjder och kanske kanske även tjäna kosing på det. Då jag inser att mina melodier inte ensamma kommer att ta mig dit, blev jag medlem här för att fördjupa mina kunskaper kring de bitar jag ännu inte bemästrar. Har bara strykit runt här en kort tid, men oj vad mycket jag lär mig! (Jag ÄLSKAR detta forum!!)

Att kunna leva på musiken är förstås den stora drömmen. Men även om jag har skapat musik i många år så inser jag att vägen är förbannat lång och kunkurrensen hänsynslös. Jag räknar inte med att komma speciellt långt, men om så en enda människa skulle köpa ett ex av något jag komponerat och tyckt att det låter grymt, ja då blir jag riktigt lycklig.

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Ambitionen är att kunna leva på musiken.

Därmed inte sagt att det är den största drivkraften... skapandet i sig och så vidare. Men det blir nog för flummigt för er grabbar.

Vem tror du att du är egentligen 🙂 och vad vet du om vad som är för flummigt för oss eller inte...

Klart man pysslar med detta för att det först och främst är KUUUL, kreativt osv, att tro att man skall kunna leva på det har jag slagit ur hågen för ca 15 år sedan, men självklart drömmer man och kämpar på i sina egna visioner om ett paradis och en masspublik på tex globen, vore sjukt att förneka denna ultimata egotripp!

Oftast som oftast gör jag bättre grejer med andra artister,som producent/tekniker-när det kommer till min egen musik förfaller det som om jag faktiskt skulle behöva en producent, hut tråkigt det än låter men så är det, helst någon med helt andra perspektiv än mina för det är rätt nyttigt vill jag tro och börjar sent omsider att acceptera och förstå... :rolleyes:😕

Link to comment
Dela på andra sajter

För att alla andra inom samma genre är så himla dåliga.

Eller det var iaf så det började 🙂

Nu gör jag det bara för att jag tycker att det är asballt att kunna spela upp en låt man gjort helt själv o säga: "Fan, va bra jag är."

EDIT: I'm my own best critic 😆

Redigerat av Woxxy
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller på med det jag gör med målsättningen att kunna leva på det. Man kan ju tycka att det låter fantasiartat och så men så är det faktiskt. Givetvis håller jag även på för att jag tycker att det är kul och det är det bästa jag vet, men samtidigt vill jag kunna gå runt på det och kunna fortsätta med det...

Så Därför har jag som målsättning att kunna leva på det jag gör!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill komma nån vart i livet, och musik är för mig det bäst lämpade verktyget. Kalla det en strävan efter att utvecklas, eller ett ganska meninglöst försök att skaffa ett syfte. Musik är min religion.

Sen om man av någon anledning skulle kunna skaffa lite pengar på kuppen, är väl det en bra motivering 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Ambitionen är att kunna leva på musiken.

Därmed inte sagt att det är den största drivkraften... skapandet i sig och så vidare. Men det blir nog för flummigt för er grabbar.

Vem tror du att du är egentligen 😆 och vad vet du om vad som är för flummigt för oss eller inte...

Klart man pysslar med detta för att det först och främst är KUUUL, kreativt osv, att tro att man skall kunna leva på det har jag slagit ur hågen för ca 15 år sedan, men självklart drömmer man och kämpar på i sina egna visioner om ett paradis och en masspublik på tex globen, vore sjukt att förneka denna ultimata egotripp!

Oftast som oftast gör jag bättre grejer med andra artister,som producent/tekniker-när det kommer till min egen musik förfaller det som om jag faktiskt skulle behöva en producent, hut tråkigt det än låter men så är det, helst någon med helt andra perspektiv än mina för det är rätt nyttigt vill jag tro och börjar sent omsider att acceptera och förstå... 😆😄

Jag ställer upp och proddar dig 😄 no problems det kommer att bli världens mest rymdfunkigaste superalternativa platta 😄 . Nä jag bara skojar lite, håller med dig fult ut det kan vara jäkla lätt att höra hur man fixar andras grejor men kan vara jäkligt svårt med det egna.

När det gäller mina så kallade alster om man ens kan kalla det det så är det nog mest lek och på samma gång ett skapande som bara måste få ett utlopp. Jag vet nog att jag kanske skulle kunna klämma ur mig nån krokodiltår om jag la manken till men fan man vill vara fri och leka som man vill och framför allt när man vill. För ger man sig in i leken så får man ju den tåla och då är ju risken att man kan få ta hänsyn till och anpassa och skriva låtarna utifrån en jäkla massa människors åsikter. Och jag har ju ofta svårt att lira med bara en och ett band (kan ju gå åt i ett sånt läge) som vill spela bara det som jag vill finns nog inte 😄 . Och sen måste ju allt låta så jäkla bra oxå och separerat och snuskigt maxat kliniskt oxå och knappt nåt reverb får man ha på skiten fan man kan verkligen undra varför man uppfann reverbet 😄. Det blir ett jäkla bestyr att vrida till låtarna 😄 så det kanske handlar lite om lathet oxå för min del, men säg inget till nån. Men bortsett från det så är det nog sexet som hägrar för mig oxå 😄 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ambitionen är att fortsätta skriva texter och musik för att det flödar en kreativitet. Främst skriver jag texter (noveller, romaner m.m.), men eftersom vissa inte läser böcker och jag inte fastnat för att publicera mig på Nätet, så hoppas jag att en del av mina historier kan figurera i låttextform istället.

Låtskrivande har varit en hobby i mer än 30 år! Jag har gjort 300 stycken... Mina första levnadsår (1-5 år) gjorde jag mest covers.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur pretto och melodramatiskt det må låta, men mitt huvudsyfte är helt enkelt att ha en ventil för mina reflektioner över livets gång och motgångar.

Och sen är det naturligtvis för att det är jävligt roligt.

Jag har inga ambitioner, just nu, att leva på musiken, eller ens tjäna pengar på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från början var det för att jag var med i ett rätt framgångsrikt band som behövde spela in någonstans och jag var lite småintresserad av ljudteknik. Fast nu är bandet typ nedlagt och jag håller mest på för att jag tycker att det är jävligt kul och det är någon sorts självförverkligande när man gör något som man själv och andra tycker är riktigt bra. Men jag är inte så säker på om jag nånsin kommer bli någon musiker, har helt tappat motivationen att bli en bättre trummis och satsar mer på att producera, så jag vill väl bli producent som turnerar lite med punkband där man inte behöver vara speciellt duktig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar att vara kreativ och musik har alltid varit ett intresse. Tidigare hade jag mål att bli DJ och leva på det men när karriären tog fart inom tryckbranchen fick jag mindre och mindre tid över så det har utvecklats till hobbyverksamhet som jag trivs med och gillar att jobba med när jag kommer hem. Allt jag gör åker upp på Acidplanet och det räcker bra för mig. 🙂

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...