Jump to content
Annons

Hur kan man dela långa mp3-filer


Besökande (oregistrerad)

Recommended Posts

Besökande (oregistrerad)

Har någon kännedom till ngt program som kan dela en mp3-fil (jag talar inte om fildelning, he he), jag pratar om mp3 splitting; Istället för att konvertera långa mp3-spår till Wav, vill jag kunna dela upp en lång mp3 i flera spår direkt!

Jag har sökt lite på SynthZone m.fl. utan resultat.

Danke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
annars funkar väl en vanlig enkel editor tx Audacity?

Nej, inte alls! I Audacity öppnar du mp3-filen, splittar den och kodar om den till en ny mp3-fil. Alla såna mp3-filer låter förfärligt eftersom ljudkvalitén har försämrats så mycket under processen.

Link to comment
Dela på andra sajter

annars funkar väl en vanlig enkel editor tx Audacity?

Nej, inte alls! I Audacity öppnar du mp3-filen, splittar den och kodar om den till en ny mp3-fil. Alla såna mp3-filer låter förfärligt eftersom ljudkvalitén har försämrats så mycket under processen.

ah.. lät nog fingrarana glida över tangentbordet innan jag tänkte :S

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...

mp3DirectCut

Gratis ljudeditor som jobbar direkt i mp3-filen. Därmed sker ingen konvertering/omkodning och när du klipper bibehåller filerna exakt samma information och ljudkvalitet som ditt original.

Detta var ett mycket fint tips. Jag hade 6 timmar mp3 streamd musiksekvens som inte öppnades helt i Adobe Audion 1.5. Och nu är den styckad i 4 mp3-delar och jag kan gå vidare med mindre stycken och skapa min lyssnarcd för bilen och nattdrömmen. Smidig och snabb att använda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...