VirrehSito Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 (redigerat) Alltså när jag jämför mina låtar med andras så låter min röst så himla låg jämfört med andra! Alltså Några hör jag har skit dåliga micar man hör surret från det och deras låter ändå högre än min röst. Alltså jag höjer fett på volymen på spåret men asså ljudet kommer te rött och d blir distorsion eller vare heter.. Jag använder Cubase SX3 Jag har Ljudkortet Firewire Solo Mikrofon ADk Microphone A-51 Vad gör jag? Redigerat 9 september 2006 av VirrehSito
VirrehSito Postat 9 september 2006 Trådstartare Postat 9 september 2006 läs igne 😛 ja ändrade just precis en text
Linus Postat 9 september 2006 Postat 9 september 2006 (redigerat) Gaina upp sången? 😛😄 Hur spelar du in? Hur ser ditt "sångbås" ut? Hur nära har du mikrofonen? Har du skurit bas på mikrofonen? Har du eq:at rösten alls? Används kompressor? EDIT: Ja, nu när du lagt till raden om att du "höjer fett på volymen" kan jag nog säga att du definitivt borde testa att eq:a och komprimera. 😄 Redigerat 9 september 2006 av Linus
Linus Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Jag svarar på ditt PM här istället. Ja, eq är equalizer och i Cubase mixerbord hittar du en eq på varje ljudspår. Det finns "ännu bättre" equalizers att köpa till programmet, men det är inget du behöver. Använd den eq som finns i Cubase.
Jon Rinneby Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Du kan ju alltid normaliza sången till 0db, eller införskaffa en preamp 😳
floaty Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Med eq och komprimering använd på rätt sätt kommer dina sångtagningar att låta mycket starkare, och "närmare". Pröva!
engineer Postat 17 september 2006 Postat 17 september 2006 Du kan ju också pröva på att sänka allt annat istället för att höja rösten hela tiden.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.