Jump to content
Annons

metz

Recommended Posts

http://www.cakewalk.com/

New Feature Highlights:

Active Controller Technology (ACT): dynamically re-maps effect, mix and instrument parameters to hardware controllers

AudioSnapℱ Multitrack Audio Quantize

AudioSnap suite of tools includes:

Non-destructive audio quantize

Lock multiple tracks into the same groove

Apply seamless tempo changes to audio

Convert audio beats to MIDI

Slip-stretch clips to a new time or length

High-quality time stretching algorithms including iZotope Radiusℱ, Percussion Mode, more

VC-64 Vintage Channelℱ—warm sound, dual EQ and compressor stages, analog component modeling, presets by professionals

Session Drummerℱ 2 instrument with professional multi-sampled drum kits, hundreds of live-recorded, vital patterns

New Synth Rack makes managing, controlling, and automating your instruments simple

Console view redesigned for ergonomic mixing

Modular Transport provides easy playback control and vital visual feedback

Analyst spectrum analyzer

Clip editing enhancements including lock to time Work seamlessly with VST plug-ins—VST support is now integrated into SONAR 6 and no longer requires an external VST to DX adapter

Automation enhancements: read/write controls for tracks and plug-ins, enable automation during playback and record, visual automation cues, more

Fast Zoom enables fast, precise edits without losing your place

Mouse wheel support for parameter control and zoom

Import 64-bit floating point audio files and stream them at their native resolution from 64-bit tracks

Crash Recovery safeguards your projects against faulty plug-ins and other sources of crashes

Automatic file versioning: back up projects with time/date stamps for easy access to old versions

Customizable user interface: put favorite features right at your fingertips

User-customizable plug-in menus for easy organization and grouping

Friendly driver naming (user-customizable audio hardware port names)

Custom color schemes with saturation, hue, and brightness controls and color categories for easy customization

Metz

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
  • Svar 60
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Wao. Audiosnap-grejen lÄter klart intressant. Det finns vÀl inget annat program som har nÄgot liknande inbyggt?

T.ex. Melodyne gör sÄnt, men det Àr trevligt att det dyker upp i Sonar.

DÄ kan man lÀtt fÄ perfekt timing i körer och trumspÄr.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

New Synth Rack makes managing, controlling, and automating your instruments simple

Jag misstĂ€nker att Cakewalk, precis som Steinberg, har kikat pĂ„ Kore:s ljudnavigation? đŸ€Ș

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hurgh... Ser ju smÄballt ut. Mest nyfiken Àr nog jag pÄ channelstripen VC och eventuellt:

Den nya Session Drummer. Kan den liksom vara bra pÄ riktigt? Kul i sÄ fall.

Jaja... jag avvaktar nog ett par mĂ„nader. Det kĂ€nns som jag uppgraderade till 5-analldeles nyss, och den hĂ„ller rĂ€tt bra 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Peter Hallin (oregistrerad)
T.ex. Melodyne gör sÄnt, men det Àr trevligt att det dyker upp i Sonar.

DÄ kan man lÀtt fÄ perfekt timing i körer och trumspÄr.

Ja, men jag menar andra "inspelningsprogram"

Jo ProTools har beat detective som gör liknande grejer!!!

Och, ja just det Pro tools har ju den ja. Typiskt att det programmet alltid ska visa sig pĂ„ styva linan. 😛

Redigerat av Peter Hallin
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

T.ex. Melodyne gör sÄnt, men det Àr trevligt att det dyker upp i Sonar.

DÄ kan man lÀtt fÄ perfekt timing i körer och trumspÄr.

Ja, men jag menar andra "inspelningsprogram"

Jo ProTools har beat detective som gör liknande grejer!!!

Och, ja just det Pro tools har ju den ja. Typiskt att det programmet alltid ska visa sig pĂ„ styva linan. 😕

Acid har ju sedan lÀnge kunnat mycket av det hÀr. Kvantisera audio till grooves och grooves till audio. Och Acid Àr ju numera en fullfjÀdrad DAW.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tips pÄ inköpsstÀllen? Kanske bökigt att köpa utomlands om man behöver reklamera?

Jag undrar om nĂ„gon blir billigare Ă€n Cakewalks webshop (fri leverans nu i september dessutom 🙂 ), nĂ€r det gĂ€ller UPPGRADERINGAR. Vid nyköp kan man dĂ€remot hitta allehanda erbjudanden runt om pĂ„ webben.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Peter Hallin (oregistrerad)
T.ex. Melodyne gör sÄnt, men det Àr trevligt att det dyker upp i Sonar.

DÄ kan man lÀtt fÄ perfekt timing i körer och trumspÄr.

Ja, men jag menar andra "inspelningsprogram"

Jo ProTools har beat detective som gör liknande grejer!!!

Och, ja just det Pro tools har ju den ja. Typiskt att det programmet alltid ska visa sig pĂ„ styva linan. 😳

Acid har ju sedan lÀnge kunnat mycket av det hÀr. Kvantisera audio till grooves och grooves till audio. Och Acid Àr ju numera en fullfjÀdrad DAW.

Ja, det stÀmmer ju. Och jag som anvÀnt Acid i det förflutna... Dock innan den funktionen kom till.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det verkar som det blivit dags att gÄ över till Sonar nu nÀr version 6 kommer.

Om nu prisuppgifterna stĂ€mmer som jag sett sĂ„ Ă€r Sonar nĂ€stan 3000:- billigare Ă€n Cubase 4! 😛

Jag mĂ„ste sĂ€ga att jag personligen tycker det kĂ€nns som man fĂ„r bra mycket mer för pengarna om man köper Sonar 6 istĂ€llet. 🙂

Verkar vara extremt mycket bra nya finesser och anvÀndbara pluggar.

Ska bli kul att lÀsa Studios test. NÀr kommer den förresten?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Om nu prisuppgifterna stĂ€mmer som jag sett sĂ„ Ă€r Sonar nĂ€stan 3000:- billigare Ă€n Cubase 4! 😉

Man kan alltid vara smart:

Köp Sonar5 Studio Edition pÄ TURNKEY, kostar 149GBP + frakt (ungefÀr 230EUR+frakt). Det Àr i sig en utmÀrkt sequenser man kan leva med en stund.

Sen shoppar du uppgraderingen till Sonar6 Producer Edition för 229EUR+frakt.

Om frakten totalt blir 50EUR sÄ landar vi pÄ 230+229+50=509EUR vilket Àr ungefÀr 4600SEK. Billigare Àn att köpa 6-an direkt för 619EUR (ca 5600SEK)

😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Fick mitt paket idag, verkar vara en prisvÀrd uppgradering sÄ hÀr lÄngt.

M.a.o. lugn i stormen DHL knackar snart pĂ„........ 😕

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

PĂ„ en onsdag?!  😏  😆

jo..ja... Àr inte det tillÄtet?

Nu Àr det torsdag o trött, ingen installation förrns i morrn tror jag. Men nu har jag i alla fall blÀddrat i manualen oh hÄllt DVDn i handen.

***

PGW: och det funkar? Provkört e nya grejjerna Àn?

Jag ser fram emot den nya channelstripen och trummodulen. BÄda har fÄtt fina omdömen pÄ CWs forum.

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

BestÀllde min uppgradering i fredags fick den idag, tisdag. Snacka om snabbleverans! :rolleyes:

En fundering: GÄr det att installera t.ex 6:an pÄ en "ren" PC och sedan bara lÀgga till "extra materialet" frÄn tidigare versioner eller mÄste man börja om frÄn början, version för version?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

NĂ„n som vet var man hittar manualen till Session Drummer? 😕

Jag har faktiskt inte installerat Ă€n.... 😼 ... dvd-n ligger o vĂ€ntar.

MEN jag vet att det ligger en del instruktionsvideos pĂ„ youtube. LĂ€nkar hittas genom lĂ€sning av 200 trĂ„dar pĂ„ CW-forum! 🙂

...Àh nu var jag inte till nÄn hjÀlp alls.

Återkom gĂ€rna med Ă„sikter om just SD2!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...