Jump to content
Annons

Lars Östling - Alla Sånger


Lars-Olof

Recommended Posts

Jag har inte haft tid att hänga så mycket på forumet på senaste tiden. Anledningen till det är att jag är på väg att ta mitt pick och pack och flytta till Italien, Rom närmare bestämt. Tyvärr så kommer jag inte kunna ta med mig så mycket av studion i flytten, därför tänkte jag göra klart nån slags demo innan jag åker. Det här är sista låten på det som är tänkt att bli den där demon. Tips och kommentarer mottages tacksamt, än finns tid att skruva 😛

LÅTNAMN: Alla Sånger

ARTIST/GRUPP: Lars Östling

GENRE: Naiv Pop

LÅTLÄNGD: 3:15

KOMPOSITÖR: Lars-Olof

PRODUCENT: Lars-Olof

EV. MEDVERKANDE: Lars-Olof

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3 megabyte

STATUS: Nästan färdig demo

LÅTLÄNK: Lars Östling - Alla Sånger

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Glad och positiv sång, bra!

Höjdpunkten är slutet, men skulle vilja känna det lite tidigare...

Saknar lite stadga i låten alltså något som håller ihop allt. Kanske är det att du använder korta anslag på allt som gör det? Kanske skulle du ha något som ligger strax över basens frekvensområde med längre toner som liksom binder ihop allt.

Växer ännu mer vid andra lyssningen 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar stajo! jag gillar också slutet bäst... Jag funderar på att köra stämmorna även i andra refrängen eftersom jag tycker att de är snygga 😲

Nån mer som tycker nåt? Jag måste försöka göra klart det här rätt snart och då är det ju alltid värdefullt med fler åsikter!

Link to comment
Dela på andra sajter

nämen sehär!

En liten glad popkaramell. Det här gillar jag, mest för att det låter som om du ler hela tiden du sjunger. Rör mig själv i närheten av denna genre, men det blir bara deppigt när jag gör det 😄

Överlag väldigt bra. Ett stort minus finns dock, japp, rätt gissat : Blåset.

Jag kan inte med ord uttrycka hur tråkigt det låter. LÅter hårt och okonstruktivt jag vet, men låten är såpass bra att man bara blir arg på blåset. Varför inte bara vissla? Eller ett enkelt pianoklink istället för den überläskiga BR-leksaker trumpeten.

Huh, så hemst 😄 Skitbra sång, Bra gitarrspel, underbart naivsöt text och bra nivåer i mixen.

Gör nåt åt blåset medan tid finns och jag kommer att älska det här!

Trevlig helg!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön liten sång, får Gärdestad vibbar även om du verkligen har något eget 😄

Du och körerna låter riktigt bra! Blåset är naivt men tenderar att låta banalt - byt eller skruva lite 😄

I lurar så känns det, framförallt på första versen, som att du borde panorera in guran lite närmare mitten.

Sen tycker jag att det skulle svänga om du la lite vispiga trummor på härligheten i kombination med det Stajo var inne på - alltså något som får det att sitta ihop bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det första jag tänkte på att det kunde vara en Gärdestadskiss. Ta det som positivt. Det är väl kompet som inte är färdigt, var är basen, trummor? Lyssna tex på Teds "satellit" som har liknande gung i rytmen, det kan ge inspiration om arrangemang. Bra sjunget på en så avancerad melodislinga med stora hopp i tonskalan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...