Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har lÀnge velat ha en egen studio, men det Àr sjuk svÄrt att hitta en lokal.

nÄn som sitter pÄ nÄgra tips? Har tÀnkt att starta en ideel förening för att pÄ sÄ sÀtt kanske kunna hitta lokaler enklare.

nÄn som har nÄgra tips?

Annons
Postat

Kolla efter företagslokaler i industriomrÄden. GÀrna lagerlokaler eftersom de ofta stÄr lite mer ostört. PÄ landsbygden finns det ju Àven billiga hus att köpa/hyra. Beror ju pÄ vart ni bor och hur nÀra ni behöver ha det.

Postat

ja, precis, ange stad du bor i sĂ„ underlĂ€ttar det ju en hel, annars Ă€r ju just tipset att flytta till en avbefolkningsort i norra sverige dĂ€r det finns gott om tomma lokaler 😄 nej seriöst, var bor du?

a

😉

Postat

en till frÄga.

hur fÄr man reda pÄ vilka det Àr som hyr ut lokaler inom ett industriomrÄde?

MrPhil (oregistrerad)
Postat
en till frÄga.

hur fÄr man reda pÄ vilka det Àr som hyr ut lokaler inom ett industriomrÄde?

Åker runt o tittar efter skyltar mĂ€rkta 'Uthyres'.

Brukar stÄ telefonnummer dÀr. Ring o frÄga.

Postat

Äk runt och ta reda pÄ Àgarna sÄklart, skall vÀl inte vara sÄ svÄrt att rÀkna ut sjÀlv...det blir dock dyrt för dig med dagens hyror, fanns en tid dÄ det fortfarande var billigt med industrilokaler etc men icke lÀngre sÄ mitt tips Àr att flytta ut pÄ landet, minst 30 mil dÀrifrÄn sÄ du fÄr nÄgot rejÀlt för pengarna, kom ihÄg mina ord...

Postat
Äk runt och ta reda pÄ Àgarna sÄklart, skall vÀl inte vara sÄ svÄrt att rÀkna ut sjÀlv...det blir dock dyrt för dig med dagens hyror, fanns en tid dÄ det fortfarande var billigt med industrilokaler etc men icke lÀngre sÄ mitt tips Àr att flytta ut pÄ landet, minst 30 mil dÀrifrÄn sÄ du fÄr nÄgot rejÀlt för pengarna, kom ihÄg mina ord...

Det Àr sÄ jobbigt sant! Flytta t.ex. 7-8mil nord-öst om BorÄs sÄ kommer du att hitta en hel del as-billiga stÀllen. Dubbelgarage pÄ 100kvm, ladugÄrd 300kvm, bostadshus 120kvm och ekonomibyggnad pÄ 20kvm,, tomt pÄ 5000kvm för 400.000:-

SÄ vÀnta inte, utan flytta! Kolla in Florian's place! Jag diggar det skarpt.

De som Àger lokaler Àr ofta de stora byggföretagen. De köper upp gamla lagarbyggnader och bygger om dem till bostÀder eller kontor.

Eller ring till kommunen, vet inte vilken du tillhör. FrÄga dem om de kan hjÀlpa dig? Om du hittar rÀtt person sÄ kan det hjÀlpa dig lÄngt pÄ vÀgen!

Postat (redigerat)

Det Àr sÄ jobbigt sant! Flytta t.ex. 7-8mil nord-öst om BorÄs sÄ kommer du att hitta en hel del as-billiga stÀllen. Dubbelgarage pÄ 100kvm, ladugÄrd 300kvm, bostadshus 120kvm och ekonomibyggnad pÄ 20kvm,, tomt pÄ 5000kvm för 400.000:-

SÄ vÀnta inte, utan flytta! Kolla in Florian's place! Jag diggar det skarpt.

De som Àger lokaler Àr ofta de stora byggföretagen. De köper upp gamla lagarbyggnader och bygger om dem till bostÀder eller kontor.

Eller ring till kommunen, vet inte vilken du tillhör. FrÄga dem om de kan hjÀlpa dig? Om du hittar rÀtt person sÄ kan det hjÀlpa dig lÄngt pÄ vÀgen!

Det fĂ„r du inte ens en etta pĂ„ 25 kvadratmeter pĂ„ i nĂ„n av Sthlms förorter. 😆😄

Redigerat av Phobos
Postat

Lite jobbigt att hitta lokal i vissa stÀder. Men vill du inte flytta upp i skogarna utan hellre hÄlla dig söder om stockholm och ÀndÄ ha en stor lokal med hyffsad hyra och mÄnga stÀllen att vÀlja pÄ. SÄ flytta till norrköping.

eller va envis...

jag har sjÀlv suttit och Äkt runt och tittat, och i telefonen i timmar med kommun, fastighets mÀklare, hyresgÀster, m.m. Förr eller senare ger det utdelning om du ger dig fan pÄ det.

Lycka till!!!

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Har lÀnge velat ha en egen studio, men det Àr sjuk svÄrt att hitta en lokal.

nÄn som sitter pÄ nÄgra tips? Har tÀnkt att starta en ideel förening för att pÄ sÄ sÀtt kanske kunna hitta lokaler enklare.

nÄn som har nÄgra tips?

Vill du hyra/köpa en befintlig inredd studio eller Àr du ute efter en lokal att inreda som studio?

Det Àr avsevÀrd skillnad pÄ dom ekonomiska förutsÀttningarna i ovan nÀmda fall.

Postat

Kika efter gamla armĂ©lokaler. Dom blir vanligare och vanligare iochmed den (vansinniga) avrustningen av Sverige. Vi sitter sjĂ€lv pĂ„ en lokal som Ă€r 56 kvadrat stor och betalar bara 500 spĂ€nn i mĂ„naden för den. 😄

Postat

Allvarligt talat, hjÀlp killen nu. Jag sitter hÀr och suger Ät mig information som en dammsugare! Det vore sÄ sjukt nice om jag Àntligen kunde fÄ tag pÄ en lokal!

Postat
Allvarligt talat, hjÀlp killen nu. Jag sitter hÀr och suger Ät mig information som en dammsugare! Det vore sÄ sjukt nice om jag Àntligen kunde fÄ tag pÄ en lokal!
lokalbörsen

objektvision

lediga lokaler sthlm

lokalbehov

exponent

DN Lokaler

behöver du mer???

ps. lÀgg ner armén!!

a

😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.