Jump to content
Annons

I wanna know


Recommended Posts

* LÅTNAMN: I wanna know

* ARTIST/GRUPP: Yllet

* GENRE: Funk/Blues/Pop

* LÅTLÄNGD: 3:41

* KOMPOSITÖR: Yllet

* PRODUCENT: Yllet

* EV. MEDVERKANDE: Harmonica Mike

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.08

* STATUS: Snart färdig

Vad tycks om ljudet? Invändningar tas gärna emot, något som ligger för starkt etc?

Mycket tack till Harmonica Mike som lägger ett härligt munspelssolo.

UPDATE: Finpolerad version av låten uppladdad

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Spelade in ett munspels solo,vill du ha det?

Helt klart, hade inte ens tankarna på munspel, hur kunde ja glömma?... du kan väl skicka ett pm eller maila, eller varför inte msn, välj själv. Har skickat dig ett PM

Hoppas du kan leva upp till namnet 🙂

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog att sången kan få komma in tidigare. Det är det enda jag har att gnälla på.  🙂

Tja, man vill ju inte leverera hela kakan på en gång, hade ju tänkt att fylla ut början och mellanspelet med ett, eventuellt två, extra instrument med hjälp av er på forumet. Hade tänkt att lägga gitarrsolo, men det blir nästan för mycket gitarrer, vill ha lite mer dynamik och kanske att nån annan bidrar med sin känsla till låten

Men annars är det en korrekt iakttagelse :]

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Din email funkade inte så jag kör den här då..

Du kan ju lira!

Är dock lite osäker om det passar till låten, kanske att det blir lite för påträngande, får lyssna in mig lite. Hade nog tänkt mig lite mer tillbakalutad feeling... Nån soft funking 70-tals-orgel som pumpar lite härliga ackord och fills.

Men riktigt nice av dig och spela in detta, det uppskattas helt klart, och jag sparar lätt denna version i mitt bibliotek!

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Relaxad skön känsla. Cool sång. Bra låt.

Tycker inte det behövs så mycket mer i den här - fast jovisst en orgel hade nog varit fint. Gammalt sparsamt sparsamt soulblås kunde också funka.

Mer är det så att jag vill ta bort eller förändra gitarrkompet. Dels för mycket (3 st) och dels spelar de för mycket. Allt annat i låten andas men inte gitarrerna.

Man kan t.ex. spela rakt och enkelt gitarrkomp som t.ex. Led Zeppelin i 'What is and what should never be' vilket skulle kunna vara en lugn och stadig kontrast till trummor och bas. Man kan spela korta(re) figurer med pauser t.ex. lite reggea-funkigt vilket skulle kunna spela med eller svara mot bas (och trummor). Det som gitarrerna gör här tycker jag hamnar i ingemansland och blir ett rätt trist malande hackande. Gitarrljudet är heller ingen höjdare.

Fast jag gillar wha-wha gitarren även om den kunde vara mer sparsamt förkommande.

-----

Bra munspelssolo på version 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

....jag vill ta bort eller förändra gitarrkompet. Man kan spela korta(re) figurer med pauser t.ex. lite reggea-funkigt vilket skulle kunna spela med eller svara mot bas (och trummor)

Bra munspelssolo på version 2.

Gammalt sparsamt sparsamt soulblås kunde också funka.

* Har tänkt i dom banorna med, ska testa med en gång, o byta ut den malande gitarren mot att svara på basen, tack för tipset

* Nytt munspelssolo på G inom en snar framtid, tur man har harmonica mike som e så duktig

* Fixar du soulblåset? så löser ja resten 🙂

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...