Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ!

TĂ€nkte installera ett nytt antivirusprogram (Kaspersky) men gamla registernycklar frĂ„n Norton förhindrar detta. 😕 NĂ€r jag försöker ta bort nycklarna kommer felmedd: "Det gĂ„r inte att ta bort LEGACY_NAVAP. Ett fel uppstod nĂ€r nyckel togs bort." Jag har adm-rĂ€ttigheter. NĂ„n som har ett tips? đŸ˜± SĂ„ himla irriterande.

Annons
Postat

Tack Coffeem men jag fÄr inte programmet att funka. Har Àven försökt via Registry first aid men samma sak, det gÄr inte att ta bort filerna.

Postat

Tack Linus. Uppskattas, verkligen! Men Kaspersky hÀvdar bestÀmt att Norton nÀstlat in sig och vÀgrar bestÀmt att installeras. Till och med kört regedit och manuellt försökt ta bort likmaskarna. KÀnner mig ockuperad av Norton-helvetet som en Sovjetisk lydrepublik pÄ 60-talet och nu dog bara laptopen ocksÄ!!

😄😛 Jag vill sparka pĂ„ nĂ„t (nĂ„n)!

Postat
Till och med kört regedit och manuellt försökt ta bort likmaskarna.

SĂ€kert att du fĂ„tt bort allt dĂ„? đŸ˜±

Tips pÄ söktermer:

Norton

Symantec

navap

ccapp

symevnt

Den hÀr sidan kanske kan vara till hjÀlp ocksÄ?

Symantec: How to uninstall the Norton AntiVirus Corporate Edition 7.5 and 7.6 for Windows NT/2000/XP client manually

Postat

Tack igen Linus! Jo, jag har följt informationen pÄ sidan du lÀnkade till men kan inte deleta alla registernycklar som assoc till Norton (se första inlÀgget) och nÀr jag försöker via reg first aid pÄstÄr de att jag inte har rÀttigheter trots att jag Àr inloggad som adm och dessutom i safe mode. Vet inte, fÄr dras med nortontrÀsket ett tag till. Brukar ÀndÄ Äka pÄ en ominstallation av operativet vart annat Är och fÄr vÀl bort skiten dÄ...

Postat
Kör du i felsÀkert lÀge? Prova det.

Skrev jag inte det? Jora, felsÀkert lÀge testat ocksÄ. Tnx Vacum.

Postat
men kan inte deleta alla registernycklar som assoc till Norton

Ahaaa, jag trodde det var installationsprogrammet som inte kunde radera nycklarna.

SÄ de Àr lÄsta i registret alltsÄ?

Kör igÄng services.msc frÄn Windows/system32

Leta upp navap osv. och se till att de Àr inaktiverade.

Sen startar du om datorn och provar Norton Removal Tool igen.

Postat
Ahaaa, jag trodde det var installationsprogrammet som inte kunde radera nycklarna.

SÄ de Àr lÄsta i registret alltsÄ?

Kör igÄng services.msc frÄn Windows/system32

Leta upp navap osv. och se till att de Àr inaktiverade.

Sen startar du om datorn och provar Norton Removal Tool igen.

Kasperskys installationsprogram kan inte radera nycklarna, vilket Àr konstigt för det lyckades en gÄng tidigare nÀr jag testade deras free trial-program. Nycklarna Àr lÄsta i registret, stÀmmer.

Suttit tvĂ„ hela kvĂ€llar med den hĂ€r dreten och mĂ„ste lĂ€mna in laptopen nu. Det hela fĂ„r vila ett tag men ska kolla servicetjĂ€nsterna enligt dina förslag, verkar vettigt. Stort tack för engagemanget iaf! 😳

Postat
HallÄ!

TĂ€nkte installera ett nytt antivirusprogram (Kaspersky) men gamla registernycklar frĂ„n Norton förhindrar detta. 😏 NĂ€r jag försöker ta bort nycklarna kommer felmedd: "Det gĂ„r inte att ta bort LEGACY_NAVAP. Ett fel uppstod nĂ€r nyckel togs bort." Jag har adm-rĂ€ttigheter. NĂ„n som har ett tips? 🙁 SĂ„ himla irriterande.

Har du kollat behörigheterna pÄ de nycklar du försöker ta bort?

Markera nyckeln -> Redigera -> Behörigheter.

Se till att du sjÀlv (som adm.) har fulla rÀttigheter till nyckeln, och ta gÀrna bort alla andra users (till och med system).

Det kan behövas en omstart, men sen borde du fÄ ta bort dem.

• 2 mĂ„nader senare...
Postat

Vill bara meddela att till slut gick det att fĂ„ bort de #€%/&&%€"#=!!! nycklarna men det var en nĂ€ra-döden-upplevelse och kanske slank nĂ„t med som skulle vara kvar. FĂ„r se hur stabiliteten blir nu 😳😼😠:rolleyes: .

Postat
Vill bara meddela att till slut gick det att fĂ„ bort de #€%/&&%€"#=!!! nycklarna men det var en nĂ€ra-döden-upplevelse och kanske slank nĂ„t med som skulle vara kvar. FĂ„r se hur stabiliteten blir nu 😳😼😠:rolleyes: .

Tala gÀrna om hur du gjort. Vad som funkar. HÄller pÄ med sÄnt hÀr hela tiden bland kompisar Ä det underlÀtta sÄ €#"€#€ mycket av att ha en aning om vad som kan vara fel nÀr det dyker upp.

Postat
Vill bara meddela att till slut gick det att fĂ„ bort de #€%/&&%€"#=!!! nycklarna men det var en nĂ€ra-döden-upplevelse och kanske slank nĂ„t med som skulle vara kvar. FĂ„r se hur stabiliteten blir nu  😳  😼  😠  :rolleyes: .

Tala gÀrna om hur du gjort. Vad som funkar. HÄller pÄ med sÄnt hÀr hela tiden bland kompisar Ä det underlÀtta sÄ €#"€#€ mycket av att ha en aning om vad som kan vara fel nÀr det dyker upp.

LÄNK

LÀnkar till att manuellt ta bort en massa olika versioner. Finns ju ett removal tool ocksÄ men det funkade inte mitt fall troligen pga att jag hade en serverversion installerad vilket ocksÄ medförde att jag var tvungen att tilldela mig sjÀlv behörighet att avlÀgsna reg-nycklar i LEGACY. Tack till Linkowich för det tipset!

Postat (redigerat)
Panda!

Kaspersky!

Visst! Fel av mig! Ryssarna har koll datorer, sÄ kör pÄ kasperspy!

Nja, vet inte sÄ noga men de kommer högt, högt i tester. Och jag var himla nöjd med deras 30-dgrs trial-version.

edit: ...och priset Àr vÀl hÀlften mot NIS...

Redigerat av equality

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.