Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Japp den dÀr synthen som hade det ljudet inbyggt HO!!

LÀt det nÀr jag provade den pÄ Delux Music vid fridhemsplan i början pÄ 90talet

Kostade runt 20 000 har jag för mig?

Skulle sitta fint o kolla hur mycket den kostar nu =)

Redigerat av C64
Annons
Postat
HO!!

🙂

Kan vi fÄ ett kort klipp med ljudexempel? Eller sÀg en 2Unlimited-lÄt och ange minuter/sekunder sÄ kan vi bÀttre förstÄ vilket ljud du söker.

Postat (redigerat)

Antar att du menar "Hooo"-ljudet i 2 Unlimiteds lÄt "Twilight Zone" ?

Jag har dessvĂ€rre ingen aning men dĂ„ kanske fler förstĂ„r vad du menar? 🙂

Ifall det nu va det du sökte efter? 🙂

Redigerat av lavrell
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat
HO!!

Skulle ha placerat det dÀr i nÄnslags neg... rapmusik? NÄ, som sagt. I brist pÄ bÀttre, uppskattar vi ocksÄ ett ljudklipp dÀr du försöker imitera det dÀr ljudet du Àr ute efter!

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Äh. Chill. För fan.

Postat
HO!!

Skulle ha placerat det dÀr i nÄnslags neg... rapmusik?

😆

Mer like 😆

Postat

Jag testade en gitarr i början pÄ nittiotalet som lÀt "schwidoup" - sÄdÀr som i en av Beatles lÄtar. Den ksotade 14 500 dÄ. NÄgon som vet vad man fÄr betala för en sÄn idag?

MrPhil (oregistrerad)
Postat
Jag testade en gitarr i början pÄ nittiotalet som lÀt "schwidoup" - sÄdÀr som i en av Beatles lÄtar. Den ksotade 14 500 dÄ. NÄgon som vet vad man fÄr betala för en sÄn idag?

Den kan du nog hitta för 4-5000 pÄ Vendolin.

Postat
ksotade

đŸ˜Č😼😉

Oj.

Men HO!, kan inte det vara hoover?

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
ksotade

đŸ˜Č😼😉

Oj.

Men HO!, kan inte det vara hoover?

J-Hova?

Postat

Jo, vi vet vad hoover Àr och hur den lÄter!

Kunde vi inte ha fÄtt ett ljudexempel pÄ hur ditt "HO!" lÄter istÀllet?

Gamla 2 Unlimited Ă€r vĂ€l istort sett bara en multitimbral sampler och nĂ„n bandare för sĂ„ngen. 😛

De hade kanske en Kurzweil K2000 i affÀren med sÄdana samplingar inladdade?

Postat

C64 eftersom du har testat synten i frĂ„ga som dĂ„ kostade ca 20 000:- kan du inte sĂ€ga vad det var för synt i stĂ€llet "HO synten"? 😛 I princip alla syntar jag kĂ€nner till kan Ă„stakomma ett "HO" ljud đŸ˜±

Fruppe69 (oregistrerad)
Postat
Äh. Chill. För fan.

chilla sjÀlv din bonnlÀpp

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

WTF. Har du landat fel pÄ din anustapp, eller vart tog din humor vÀgen? Stackarn.

Fruppe69 (oregistrerad)
Postat

WTF. Har du landat fel pÄ din anustapp, eller vart tog din humor vÀgen? Stackarn.

Ja jag vet inte, kanske typ hela Sverige tycker det Àr jÀtteskojjigt att sÀga "neger" lite sÄdÀr i förbifarten?

Du har rÀtt, det Àr nog mig det Àr fel pÄ.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat
Du har rÀtt, det Àr nog mig det Àr fel pÄ.

FörstÄs inte. Jag Àr frÄn Finland och hÀr har vi ju inga negrer whatsoever.

Lite slött att man fÄr skÀmta om pedofili, prostitution och en massa annat, men sÄ finns det ett magiskt ord som man automatiskt skall fördöma talaren för.

I sammanhanget var det ju imho helt korrekt. Har du nÄnsin sett en vit eller mongol eller lapp stÄ pÄ gatan och skrika "HO!". SÄ det var bara att förstÄ det trÀffande och roliga i det hela, och inte hÀnga upp sig med "automatfördömningen". SÄ dÀr kanske felet var ditt.

Jag skrattar fortfarande Ät tanken att det verkligen har funnit en synth med en patch dÀr en vit mongol frÄn lappland skriker HO! och som har kostat 20000..

Postat

Var det de dÀr voicesamplingarna som fanns i var och varannan dancelÄt i slutet av 80-talet och början av 90-talet?

De lĂ€t typ "Ho, Yeah" och lĂ„g oftast i baktakt i musiken 😳

/Daniel

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Var det de dÀr voicesamplingarna som fanns i var och varannan dancelÄt i slutet av 80-talet och början av 90-talet?

De lĂ€t typ "Ho, Yeah" och lĂ„g oftast i baktakt i musiken 😏

/Daniel

nejnejnej jag vet precis vad han menar. Min första casio hade det. AlltsÄ - det lÄter verkligen "HO!"

Letar letar

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat
De lÀt typ "Ho, Yeah"

Menar du det dÀr "Ayeah!" som gÄr att finna pÄ Roxette's The Look?

Postat
De lÀt typ "Ho, Yeah"

Menar du det dÀr "Ayeah!" som gÄr att finna pÄ Roxette's The Look?

Nej. 😉

/Daniel

Postat

De lĂ€t typ "Ho, Yeah" och lĂ„g oftast i baktakt i musiken 🙂

/Daniel

nejnejnej jag vet precis vad han menar. Min första casio hade det. AlltsÄ - det lÄter verkligen "HO!"

Letar letar

😉

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat
Nej.

Det var som fan.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Va fint! SÄnt ljud skulle spaissa upp alla mina lÄtar.

Postat

Vras tog C64 vÀgen.. Inte intreserad av att svar ller.. Förklara HO synten genast!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.