Jump to content
Annons

Mornel - Krackel


mornel

Recommended Posts

Annons

okey.. jag kan inte säga så mkt om det tekniska, men jag gillar spåret. Känns som att det e danna musik du trivs med att göra. Stort kliv ifrån att göra välljudande osttrans till detta softa mjuka o knastriga. kortogott jag gillar det skarpt!

Link to comment
Dela på andra sajter

chroffa (oregistrerad)
Grym kritik, det är precis sånt jag vill få höra! Tack som fan. Ska verkligen ta dina synpunkter i åtanke.

synd att du bor i stockholm 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grym kritik, det är precis sånt jag vill få höra! Tack som fan. Ska verkligen ta dina synpunkter i åtanke.

synd att du bor i stockholm 🙂

Haha. Jaså?

Link to comment
Dela på andra sajter

chroffa (oregistrerad)
Grym kritik, det är precis sånt jag vill få höra! Tack som fan. Ska verkligen ta dina synpunkter i åtanke.

synd att du bor i stockholm :rolleyes:

Haha. Jaså?

nae, har väl bara känt lite att det skulle vara sjysst att vara en person till när man gör vissa grejer med musiken. din musik var ju najs lixom

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Du sätter verkligen förväntningarna i topp när du nämner namn som Fennesz. När sedan din låt visar sig bestå av en enda orgelrunda och lite clicks blir jag faktiskt ganska besviken.

Du har lyckats kopiera några av den experimentella musikens manér, men helt missat dess innehåll.

Som vanligt när det gäller elektronisk musik och musiker är det värdelöst att i första hand lyssna på annan elektronisk musik.

Exempel:

1. Depeche Mode diggade Gerry & The Pacemakers och Simon & Garfunkel. Deras influenser ihop med syntar skapade något spännande.

2. Mobile Homes gillar Depeche Mode. Nuff said.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du sätter verkligen förväntningarna i topp när du nämner namn som Fennesz. När sedan din låt visar sig bestå av en enda orgelrunda och lite clicks blir jag faktiskt ganska besviken.

Du har lyckats kopiera några av den experimentella musikens manér, men helt missat dess innehåll.

Tråkigt att den inte föll dig i smaken!

Som vanligt när det gäller elektronisk musik och musiker är det värdelöst att i första hand lyssna på annan elektronisk musik.

Exempel:

1. Depeche Mode diggade Gerry & The Pacemakers och Simon & Garfunkel. Deras influenser ihop med syntar skapade något spännande.

2. Mobile Homes gillar Depeche Mode. Nuff said.

Tur att jag inte gör det då. Enligt Last.fm lyssnar jag mest på Why?, Thunderbirds Are Now!, Death Cab for Cutie, Imogen Heap och Broken Social Scene.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, Demon-mannen, lyssnade du på hela låten? Din kritik är verkligen befogad om man ser till de första trettio sekunderna, men inte för hela låten tycker jag 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

I början låter det lite som Radioheads electronica-period. Sen kommer trummorna in (med bitcrusher på antar jag) och hela låten blir skönt soft.

Blir nästan lite sömnig av den... den är så... så... zzz.... host... host... ehhm... avslappnande. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...