Pobbe91 Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 Alla kanske inte har världens sångröst och vill därför kunna justera den lite å så. Hur gör man om man vill ha effekter på ens egna röst så man t.ex låter som om man är på radio eller sånt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 EQ.Brukan finna presets i dom flesta EQ för att simulera radio. Eller pluggen Vinyl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dancedancedance Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 (redigerat) hej och välkommen till forumet! antar att du tänker på autotune. sök på forumet så hittar du trådar om det. Redigerat 26 augusti 2006 av dancedancedance Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 Detta är perfekt för ändamålet. Men annars är det eq och kanske dist som gäller. Nästan enbart mellanregister ska va kvar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pobbe91 Postat 26 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 26 augusti 2006 hej och välkommen till forumet! antar att du tänker på autotune. sök på forumet så hittar du trådar om det. Finns autotune som plugin i FL ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linkowich Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 Finns autotune som plugin i FL ? AutoTune gör ingen radioröst (såvida du inte menar att det ska låta som mycket av sången som spelas i radio gör... 🙂) Det är snarade som andra har sagt EQ och ev. lite dist du söker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 Finns autotune som plugin i FL ? AutoTune gör ingen radioröst (såvida du inte menar att det ska låta som mycket av sången som spelas i radio gör... 🙂) Det är snarade som andra har sagt EQ och ev. lite dist du söker. Nej det finns inget autotune i fl men jag kan rekkomendera melodyne uno 🙂... en artist som använder mängder av autotune är basshunter... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonathanhitochdit Postat 26 augusti 2006 Dela Postat 26 augusti 2006 rainydays VA COOLT!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj_Sound Postat 5 september 2006 Dela Postat 5 september 2006 (redigerat) rainydays VA COOLT!! Verkar vara en bra effekt 😄 - nått osm måste testas, ett demo nån? Redigerat 5 september 2006 av Dj_Sound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lonian Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Jag provade dra hem GSNAP [gratis] vilket är ett autotune filter vst med lite rattar och dyrligt. Men jag fattar inte ett piss av det. Då jag sjunger förvrängs snarare min pitch i rösten och ballar ur. Låter som om jag inhalerar vatten eller liknande. något bättre autotune än Gsnap jag kan prova?? Då jag spelar in min röst och vill få den distad så använder jag Cool edit. Mycket bra program till att för redigera samplar 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 6 september 2006 Dela Postat 6 september 2006 Jag provade dra hem GSNAP [gratis] vilket är ett autotune filter vst med lite rattar och dyrligt. Men jag fattar inte ett piss av det. Då jag sjunger förvrängs snarare min pitch i rösten och ballar ur. Låter som om jag inhalerar vatten eller liknande. något bättre autotune än Gsnap jag kan prova?? Då jag spelar in min röst och vill få den distad så använder jag Cool edit. Mycket bra program till att för redigera samplar 😆 Coll edit är det enklaste för att förvränga rösten (Tycker jag). Autotune: Celmony melodyne rekommenderar jag iaf 😄. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.