Myrli Postat 25 augusti 2006 Dela Postat 25 augusti 2006 * LÅTNAMN: Jag faller ner, Den förlorade sonen, Abba fader * ARTIST/GRUPP:Anders Myrli * GENRE:Lovsång * LÅTLÄNGD: 3:19, 3:45, 3:51 * KOMPOSITÖR:Anders Myrli * PRODUCENT:Hans Fredholm * EV. MEDVERKANDE:Fredrik Fastén, Hans Fredholm, Angelika Nandorf * INSPELNINGSÅR:2005 * FORMAT: Mp3 * STORLEK: 4,57 mb 5,16mb 5,28mb * STATUS: Färdig tryckt skiva. Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag www.myrli.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Harmonica mike Postat 25 augusti 2006 Dela Postat 25 augusti 2006 Tjena myrli. Lyssnar medans jag skriver..snyggt intro,bra sång,bra ljud på gitarren snyggt solo, Lite för många jesus jag älskar dig,vaiera den text strofen lite så blir det kanon! Kanske göra den på engelska,bara en tanke.. Mycket snyggt proddat,och lirat. Mvh Harmonica mike Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berch Postat 25 augusti 2006 Dela Postat 25 augusti 2006 (redigerat) Ungefär vad jag väntade mig textmässigt, håller med Harmonica Mike, lite variation skadar inte. Är ju förstås lovsång så ska väl vara så. I övrigt snygga trummor och piano och låter välproducerat. Men du säger ju själv att det var en färdig skiva så inte mycket att kommentera längre eftersom du inte kan ändra något. Redigerat 25 augusti 2006 av berch Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Harmonica mike Postat 25 augusti 2006 Dela Postat 25 augusti 2006 Tjena igen. Andra låten funkar inte,lyssnar på abba fader nu..Snygg ljudbild igen,ruskigt bra sång! Mycket skickligt proddat och lirat! Kan inte låta bli att fundera på hur dina låtar skulle låta på engelska? Mvh Harmonica mike Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pennudd Postat 25 augusti 2006 Dela Postat 25 augusti 2006 (redigerat) Lyssnade på fölorade sonen... riktigt bra sång verklgen... Pianot är dock lite midi. Annars inget att klaga på proddmässigt pretentiös text dock... Varför inte utveckla den här genren textmässigt? Själv får jag ingen som helst lust att söka mig till andlighet när jag hör såna här texter och det är väl inte meningen? 😉😄 Redigerat 25 augusti 2006 av pennudd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 25 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 25 augusti 2006 jag har planer på att översätta låtarna, men min engelska är inte så bra och det skulle behövas en riktig engelsman/amerikan som dessutom är musiker för att översätta alla texterna tror jag. Lovsång är lovsång. Genren är sån att man upprepar i all oänlighet när man sjunger lovsång särskilt i frikyrkor. komentera får man alltid göra trotts att denna platta blev släppt i december 2005. Kan ju bli ännu bättre nästa gång. //Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Itzhak Postat 25 augusti 2006 Dela Postat 25 augusti 2006 lyssnar på "jag faller ner". lite tjatigt med allt "jesus jag älskar dig", men om du vill ha det så, så. bra sång. jag gillar paradise city-trummorna i introt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pennudd Postat 25 augusti 2006 Dela Postat 25 augusti 2006 Lovsång är lovsång. Genren är sån att man upprepar i all oänlighet när man sjunger lovsång särskilt i frikyrkor. ok... 🙁 Då vet jag ju syftet.. det är väl kanske egentligen inte så stor skillnad mot tillexempel "oh sara" med scocco? Vem är förresten sara? det måste ju vara en lovsång till sara... 😄😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arete Postat 25 augusti 2006 Dela Postat 25 augusti 2006 Musikmässigt rätt snyggt, välproddat men tycker sången känns alldeles för tunn, kapat lite väl mycket botten där känns det som. Texten gör mig illamående, men jag är militant ateist :-P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 25 augusti 2006 Dela Postat 25 augusti 2006 Instämmer med andra att det är riktigt snyggt proddat/spelat/sjungit. Sen är det kanske inte riktigt min kopp te. Och jag klarar inte riktigt av lovsånger oasett musikstil och varesig det är till gud eller sara. Men "Den förlorade sonen" funkar faktiskt textmässigt eftersom den är så personlig. Helt klart det bästa jag hört från dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 28 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 28 augusti 2006 Instämmer med andra att det är riktigt snyggt proddat/spelat/sjungit. Sen är det kanske inte riktigt min kopp te. Och jag klarar inte riktigt av lovsånger oasett musikstil och varesig det är till gud eller sara. Men "Den förlorade sonen" funkar faktiskt textmässigt eftersom den är så personlig. Helt klart det bästa jag hört från dig. oj. tack.. har du lyssnat på nåt mera jag har gjort? //Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.