Jump to content
Annons

sidechain i TC powercore


peterpop

Recommended Posts

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Det nrukar funka så att SC-pluggen är triggern. Du lägger den på t.ex bastrumman. Sen lägger du kompressorn som hör till SC-pluggen på spåret du vill komprimera. På kompressorn finns det en spak nånstans som heter external trigger eller dylikt, då kopplar du på den.

Vad heter kompressorn frågar jag på nytt?

Link to comment
Dela på andra sajter

så här står det på TCs webb:

Using the SideChainer plug-in.

Insert a SideChainer plug-in on the channel you want to be the master.

Insert a Filtroid plug-in on the channel you would like to slave to the SideChainer master.The result is that Filtroid's Envelope Follower is now responding to the dynamics of the SideChainer channel.

men jag får inte till det.

peterpop

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Hur ser det ut i filtroiden där det står sidechain 1|2? Du har pillat på de inställningarna? Hur verifierar du att det inte fungerar (har aldrig använt filtroiden)?

filtroid.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

nja, eftersom det är första gången jag ger mig på sidechain överhuvudtaget....är min verifiering inte så vetenskaplig....:-)

Jag har hur som helst testat genom två tracks: bas på ena och kick på andra.

Jag har lagt sidechain-pluggen på kicken, och filtroiden på basen. tanken är att kicken ska styra basen. har jag förstått TCs webb rätt så måste jag också lägga en kompressor på kicken, som då ska styra basen.

men om jag hör rätt i mitt lilla test så styr inte kicken basen.

peterpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...