Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Jag spelar i ett band och lägger mycket tid hemma på att göra låtar. När jag gör låtarna så spelar jag främst på akustisk gitarr och sjunger. Jag vill även kunna spela in låtarna som jag gör och höra hur de låter. Jag vill även kunna spela in med en elgitarr så att det låter bra. Jag är nybörjare innom ljudinspelning och har ingen aning om vad för mikrofon som är bra för detta. Jag har hittat ett inspelningsprogram som verkar uppfylla de behov jag behöver, så jag undrar om det är någon som har ett förslag på en mikrofon runt tusenlappen som kan funka för detta?

Tack på förhand

Annons
Postat

på en höft: Studio Projects B3.

Behöver dock phantommatas men det klarar i princip alla mixers och preamps, oavsett prisklass, av numera.

Preamptips skulle vara Studio Projects VTB-1.

emusic.se säljer båda i paket för typ 2500:-.

Postat

Då var det ju tur att jag hittade tråden... 🙁😆

På min testsite hittar du testinspelningar av nästan 100 olika mikrofoner, gjorda under samma förutsättningar. Hämta några av de som kan kännas intressanta och jämför dem, så kanske du kommer en bit på vägen i ditt val - eller så blir du ännu mer förvirrad... 😉

Studio Projects B1 är ett hett tips. Min favorit i budgetklassen. 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.