Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Alla!

Har lÄnat hem en Zoom B2 (Bas effekt). TÀnkte anvÀnda den som preamp till min studio.

NÀr jag hör Zoom sÄ klingar det inget vidare. Men vad jag har testat sÄ var det över förvÀntning. Denna lilla pedal tycker jag verkar riktigt bra. Finns mÄnga fina ljud i den,men Àven mÄnga dÄliga. Men för prislappen kanske den kan vara vÀrd?

Undrar om det Ă€r nĂ„gon mer som testat denna lilla sak? Och gĂ€rna synpunkter,eftersom jag sjĂ€lv inte Ă€r basist 😉

/Mikael

Annons
Postat

Har aldrig testat den. Men Àr det bara en baspreamp du behöver sÄ lÀr du hitta bÀttre för de pengarna. Skulle tro att det gÄr att hitta en beggad SansAmp till det priset till och med.

Postat

Zoom har nu för tiden ett dĂ„ligt rykte, verkar det som. Jag har inte haft nĂ„gon fungerande zoomenhet pĂ„ lĂ€nge men nĂ€r de kom ibörjan av 90-talet tyckte jag de svinbra... för priset. JĂ€mför zoomen med andra baseffekter o kolla vad den kostar o fundera sedan pĂ„ vad som Ă€r bĂ€st för dig. Eller köp en PoDXT o uppdatera den till en bassPod sĂ„ har du tvĂ„ i en! 😉

Postat
Eller köp en PoDXT o uppdatera den till en bassPod sĂ„ har du tvĂ„ i en! 😆

Har precis köpt en Pod XT. Kan man uppdatera den sÄ det gÄr att spela basen i den ocksÄ????

Postat

Jag har en Zoom 505 gitarrpryl. Och per krona Àr den helt klart bra. Distarna Àr fÀtt svaga, men vilken gitarrist har inte ett par fuzzar liggande? Har den alltid kopplad som reverb till min lapsteel bla.

Postat
Eller köp en PoDXT o uppdatera den till en bassPod sĂ„ har du tvĂ„ i en! 🙂

Har precis köpt en Pod XT. Kan man uppdatera den sÄ det gÄr att spela basen i den ocksÄ????

Ja, för f_n! 😄 Det blir som en baspod fast minus nĂ„gra mindre grejor... för US$99. Uppdaterade min i helgen och lĂ„ter fint fast idag skall jag bege mig ivĂ€g att se om jag kan skaka loss en Fender Jazz bas ur plĂ„nboken. Hur jag nu skall lyckas med det utan att tjejen stryper mig! 😆

Postat
Hur jag nu skall lyckas med det utan att tjejen stryper mig! 😄

HAHA 😄😛 . Dessa fruntimmer... *host host*

FĂ„r kolla vidare pĂ„ det alltsĂ„. Eftersom min första tanke var att köpa en Bass POD XT ocksĂ„. Nu kanske jag slipper det *Glaaad* 🙂

Postat

jag har b2an och jag tycker den Àr bra, jag testa först behringers bassmodul men den var fantastiskt dÄlig sÄ jag testade pod och den var fan om inte möjligt Ànnu sÀmre, sÄ slaget stod mellan boss och zoom, bossen vÀgde in pÄ 4300 kronor och zoomen pÄ 995, boss gör löjligt bra saker men zoomen hÀngde helt klart med Àven fast det inte kunde leva upp till sin motstÄndare, men med tanke pÄ priskillnade sÄ köpte jag zoomen ÀndÄ.

Nu skall jag bara ha rÄd att köpa samma enhet fast för gitarr ocksÄ.

Postat (redigerat)

Har bara hunnit testa Basexpansionen med min gamla bas (gamla, ja, för jag smet ivÀg och köpte mig en jazz bas olovandes idag :rolleyes: ) men den lÄter bra med lite eget rattande. BÀttre Àn Behringers Bas V-amp, som jag ocksÄ har...

Redigerat av Hellpig

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.