spaceman Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Ăr det nĂ„gon pĂ„ forumet som anvĂ€nder Melodyne 3.0 Studio Edition eller Melodyne Uno ? Ăr det bra ? Funkar det ? Duger Uno varianten om man bara har behov av ett spĂ„r ? Om nĂ„gon undrar: http://www.celemony.com/cms/
Claes Holmerup Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Jag anvĂ€nder Studio-versionen sjĂ€lv. Den Ă€r svinbra och har i princip inga begrĂ€nsningar. đ± Uno Ă€r bantad och hanterar bara ett spĂ„r i taget, kör enbart med Rewire och har enbart destruktiv redigering - MEN det Ă€r fortfarande ett j-t bra verktyg för att korrigera sura toner, Ă€ndra pitch och lĂ€ngd, samt leka med formanter. đ
spaceman Postat 21 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 augusti 2006 Jag anvĂ€nder Studio-versionen sjĂ€lv. Den Ă€r svinbra och har i princip inga begrĂ€nsningar. đ±Uno Ă€r bantad och hanterar bara ett spĂ„r i taget, kör enbart med Rewire och har enbart destruktiv redigering - MEN det Ă€r fortfarande ett j-t bra verktyg för att korrigera sura toner, Ă€ndra pitch och lĂ€ngd, samt leka med formanter. đ Tjena Claes, Har du nĂ„gon Uno pĂ„ lager ? Hur lĂ„ng tid tar det ifall du bestĂ€ller hem ? Annars köper jag en frĂ„n Thonmann för 1271 spĂ€nn + frakt.
Claes Holmerup Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Jag anvĂ€nder Studio-versionen sjĂ€lv. Den Ă€r svinbra och har i princip inga begrĂ€nsningar. đUno Ă€r bantad och hanterar bara ett spĂ„r i taget, kör enbart med Rewire och har enbart destruktiv redigering - MEN det Ă€r fortfarande ett j-t bra verktyg för att korrigera sura toner, Ă€ndra pitch och lĂ€ngd, samt leka med formanter. đ Tjena Claes, Har du nĂ„gon Uno pĂ„ lager ? Hur lĂ„ng tid tar det ifall du bestĂ€ller hem ? Annars köper jag en frĂ„n Thonmann för 1271 spĂ€nn + frakt. Ingen pĂ„ lager just nu, tyvĂ€rr - men i normalfallet tar det 1-2 dagar. 1271:- ? đ Det Ă€r mindre Ă€n vad jag köper in det för i egenskap av Ă F! đ±
spaceman Postat 21 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 augusti 2006 1271:- ? đ Det Ă€r mindre Ă€n vad jag köper in det för i egenskap av Ă F! đ± Har köpt en hel del frĂ„n Thonmann pĂ„ sistone. Dom Ă€r vĂ€ldigt billiga om man pallar vĂ€nta en vecka innan prylarna kommer. Sist sĂ„ var min kontakt pĂ„ Thonmann Jukka Tollonen ( den berömda gitarristen ). Han verkar knega dĂ€r numera... đ
MrDweeb Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Jag har bara lÀst en recention av den (eller rÀttare sagt kollat pÄ en) och de konstaterade att programmet var bra mycket bÀttre Àn Auto-tune men som med alla dessa program sÄ kan inte vem som helst sjunga hur som helst. Den fixar "blÄ" toner - alltsÄ de som ligger i nÀrheten av tonen men att tro att man fÄr stjÀrnröst och vara totalt nybörjare Àr lite att önska en "talent-plugin". Kan visserligen ha Àndrats dÄ det var nÄgot Är sedan jag sÄg recentionen. TyvÀrr kommer jag inte ihÄg vart jag sÄg den sÄ jag kan inte bidra med nÄgon lÀnk. (Det kan ha varit pÄ TV ocksÄ).
spaceman Postat 21 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 augusti 2006 Jag har bara lĂ€st en recention av den (eller rĂ€ttare sagt kollat pĂ„ en) och de konstaterade att programmet var bra mycket bĂ€ttre Ă€n Auto-tune men som med alla dessa program sĂ„ kan inte vem som helst sjunga hur som helst. Den fixar "blĂ„" toner - alltsĂ„ de som ligger i nĂ€rheten av tonen men att tro att man fĂ„r stjĂ€rnröst och vara totalt nybörjare Ă€r lite att önska en "talent-plugin". Kan visserligen ha Ă€ndrats dĂ„ det var nĂ„got Ă„r sedan jag sĂ„g recentionen. TyvĂ€rr kommer jag inte ihĂ„g vart jag sĂ„g den sĂ„ jag kan inte bidra med nĂ„gon lĂ€nk. (Det kan ha varit pĂ„ TV ocksĂ„). Det Ă€r lite som funktionen i Steinbergs Virtual guitarist 2. DĂ€r kan man gĂ„ in och Ă€ndra i tonföjlden i sjĂ€lva kompet/riffet med att höja/sĂ€nka tonen i ett visst lĂ€ge. VĂ€ldigt bra och kul grej om man tröttnar pĂ„ factory-settings... đ± Det Ă€r precis vad jag Ă€r ute efter nĂ€r det gĂ€ller vanliga wav:ar. Typ sĂ„ng. Ăr urusel pĂ„ sĂ„ng. Nu ska jag j-klr bli en Christer Sjögren... đ
tbruce Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 (redigerat) Mer eller mindre off-topic: Jag insĂ„g just att "Melodyne" Ă€r ett nĂ€stan perfekt anagram av "Celemony". Ăr bara D och C som diffar. đ Redigerat 21 augusti 2006 av tbruce
spaceman Postat 22 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 22 augusti 2006 Nu har jag bestĂ€llt en Melodyne Uno frĂ„n Thonmann...SĂ„ nu fĂ„r vi se om man blir nĂ„gon smörsĂ„ngare. Kommer att lĂ€gga in en smörig lĂ„t pĂ„ demot nĂ€r jag pillat lite med den med före och efter resultat... đ
Elof (oregistrerad) Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 Jag kan intyga att melodyne Àr ett fantastiskt bra program. Det enda som iaf jag upplever ibland Àr att den gör nÄgot konstigt med sibilanta ljud som S och F. Tycker inte att den lÄter lika "transparent" som AT, men det Àr ju ocksÄ ett helt annat program, som kan göra helt andra saker. Du blir sÀkert grymt nöjd!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.