Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag anvĂ€nder Studio-versionen sjĂ€lv. Den Ă€r svinbra och har i princip inga begrĂ€nsningar. đŸ˜±

Uno Ă€r bantad och hanterar bara ett spĂ„r i taget, kör enbart med Rewire och har enbart destruktiv redigering - MEN det Ă€r fortfarande ett j-t bra verktyg för att korrigera sura toner, Ă€ndra pitch och lĂ€ngd, samt leka med formanter. 😆

Postat
Jag anvĂ€nder Studio-versionen sjĂ€lv. Den Ă€r svinbra och har i princip inga begrĂ€nsningar. đŸ˜±

Uno Ă€r bantad och hanterar bara ett spĂ„r i taget, kör enbart med Rewire och har enbart destruktiv redigering - MEN det Ă€r fortfarande ett j-t bra verktyg för att korrigera sura toner, Ă€ndra pitch och lĂ€ngd, samt leka med formanter. 😆

Tjena Claes,

Har du nÄgon Uno pÄ lager ? Hur lÄng tid tar det ifall du bestÀller hem ?

Annars köper jag en frÄn Thonmann för 1271 spÀnn + frakt.

Postat
Jag anvĂ€nder Studio-versionen sjĂ€lv. Den Ă€r svinbra och har i princip inga begrĂ€nsningar. 😄

Uno Ă€r bantad och hanterar bara ett spĂ„r i taget, kör enbart med Rewire och har enbart destruktiv redigering - MEN det Ă€r fortfarande ett j-t bra verktyg för att korrigera sura toner, Ă€ndra pitch och lĂ€ngd, samt leka med formanter. 🙂

Tjena Claes,

Har du nÄgon Uno pÄ lager ? Hur lÄng tid tar det ifall du bestÀller hem ?

Annars köper jag en frÄn Thonmann för 1271 spÀnn + frakt.

Ingen pÄ lager just nu, tyvÀrr - men i normalfallet tar det 1-2 dagar.

1271:- ? 😆 Det Ă€r mindre Ă€n vad jag köper in det för i egenskap av ÅF! đŸ˜±

Postat
1271:- ? 😆 Det Ă€r mindre Ă€n vad jag köper in det för i egenskap av ÅF! đŸ˜±

Har köpt en hel del frĂ„n Thonmann pĂ„ sistone. Dom Ă€r vĂ€ldigt billiga om man pallar vĂ€nta en vecka innan prylarna kommer. Sist sĂ„ var min kontakt pĂ„ Thonmann Jukka Tollonen ( den berömda gitarristen ). Han verkar knega dĂ€r numera... 😄

Postat

Jag har bara lÀst en recention av den (eller rÀttare sagt kollat pÄ en) och de konstaterade att programmet var bra mycket bÀttre Àn Auto-tune men som med alla dessa program sÄ kan inte vem som helst sjunga hur som helst.

Den fixar "blÄ" toner - alltsÄ de som ligger i nÀrheten av tonen men att tro att man fÄr stjÀrnröst och vara totalt nybörjare Àr lite att önska en "talent-plugin".

Kan visserligen ha Àndrats dÄ det var nÄgot Är sedan jag sÄg recentionen. TyvÀrr kommer jag inte ihÄg vart jag sÄg den sÄ jag kan inte bidra med nÄgon lÀnk. (Det kan ha varit pÄ TV ocksÄ).

Postat
Jag har bara lÀst en recention av den (eller rÀttare sagt kollat pÄ en) och de konstaterade att programmet var bra mycket bÀttre Àn Auto-tune men som med alla dessa program sÄ kan inte vem som helst sjunga hur som helst.

Den fixar "blÄ" toner - alltsÄ de som ligger i nÀrheten av tonen men att tro att man fÄr stjÀrnröst och vara totalt nybörjare Àr lite att önska en "talent-plugin".

Kan visserligen ha Àndrats dÄ det var nÄgot Är sedan jag sÄg recentionen. TyvÀrr kommer jag inte ihÄg vart jag sÄg den sÄ jag kan inte bidra med nÄgon lÀnk. (Det kan ha varit pÄ TV ocksÄ).

Det Ă€r lite som funktionen i Steinbergs Virtual guitarist 2. DĂ€r kan man gĂ„ in och Ă€ndra i tonföjlden i sjĂ€lva kompet/riffet med att höja/sĂ€nka tonen i ett visst lĂ€ge. VĂ€ldigt bra och kul grej om man tröttnar pĂ„ factory-settings... đŸ˜±

Det Ă€r precis vad jag Ă€r ute efter nĂ€r det gĂ€ller vanliga wav:ar. Typ sĂ„ng. Är urusel pĂ„ sĂ„ng. Nu ska jag j-klr bli en Christer Sjögren... 😆

Postat (redigerat)

Mer eller mindre off-topic: Jag insĂ„g just att "Melodyne" Ă€r ett nĂ€stan perfekt anagram av "Celemony". Är bara D och C som diffar. 😉

Redigerat av tbruce
Postat

Nu har jag bestĂ€llt en Melodyne Uno frĂ„n Thonmann...SĂ„ nu fĂ„r vi se om man blir nĂ„gon smörsĂ„ngare. Kommer att lĂ€gga in en smörig lĂ„t pĂ„ demot nĂ€r jag pillat lite med den med före och efter resultat... 🙂

Elof (oregistrerad)
Postat

Jag kan intyga att melodyne Àr ett fantastiskt bra program. Det enda som iaf jag upplever ibland Àr att den gör nÄgot konstigt med sibilanta ljud som S och F. Tycker inte att den lÄter lika "transparent" som AT, men det Àr ju ocksÄ ett helt annat program, som kan göra helt andra saker. Du blir sÀkert grymt nöjd!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.