Jump to content
Annons

Misstag eller luredrejeri?


Torwald

Recommended Posts

Jag har just beställt lite datordelar till min nya burk, men på grund av att komplett hade över en månads leveranstid på processorn beställde jag den från datorbutiken.com istället.

Nu händer följande. Jag betalade med kort på butiken, och fick ddet bekräftat (på sidan, inte per mail) att min beställning genomfördes. Nu får jag följande mail:

Hej Tommy

Du har lagt en beställning via vår nya hemsida för betalning med kort,

ordernummer 7xxxxxxx6

Pga en störning i auktorisationssystemet har betalningen för denna

beställning ej genomförts korrekt. Detta har drabbat ett mycket litet

antal kunder, däribland dig, och vi arbetar på att finna orsaken.

På hemsidan såg förmodligen allt ut att gå precis som tänkt, men vid

närmare granskning har inga pengar dragits från kontot - ej heller har

vi fått en auktorisation från kortföretaget vi anlitar.

Jag ber dig därför verifiera att inga pengar dragits från ditt konto,

och kontakta mig för att berätta hur du vill betala istället - i

förskott via bankgiro/ocr eller via postförskott. Väljer du postförskott

bjuder vi givetvis på postförskottsavgiften, och oavsett betalningssätt

skickar vi med en liten present med ordern som tack för hjälpen med att

lösa detta.

Tack på förhand för svar,

xxxx

IT-avdelningen,

datorbutiken.com

Jag tog bort personens namn, det är ju inte min avsikt att hänga ut någon här.

Så vad tror ni? Finns det någon risk för att mina pengar (drygt tretusen spänn!) dras från kontot efter att jag betalt via postförskott? Har det här hänt någon annan tidigare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nä, datorbutiken.com är alldeles för stora för att kunna blåsa folk. Men kontakta dom via telefon och kolla först så det inte är någon som fejkat avsändaren.

Däremot ska du pruta. Jag har haft mina duster med datorbutiken.com och det är fan _alltid_ nåt som krånglar när man beställer saker därifrån. Allt från försenade leveranser till att man får fel saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur prutar man? De sa att de bjuder på postförskottet, men jag tycker nog de kan bjuda på frakten också. Kan man pruta mer?

Jag har också dåliga erfarenheter av datorbutiken, framför allt med frakten. Det är det minsta man kan säga om komplett, dock.

EDIT: Jag får nog ta och ringa för att kolla att det inte är något knas med fejkad avsändare, det har du rätt i.

Redigerat av Torwald
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur prutar man? De sa att de bjuder på postförskottet, men jag tycker nog de kan bjuda på frakten också. Kan man pruta mer?

Jag har också dåliga erfarenheter av datorbutiken, framför allt med frakten. Det är det minsta man kan säga om komplett, dock.

EDIT: Jag får nog ta och ringa för att kolla att det inte är något knas med fejkad avsändare, det har du rätt i.

Som världens sämsta prutare så borde jag inte ge tips, men berätta hur otroligt besviken du är på dom och att om det ska bli affär av det hela så får dom minsann bjuda på frakten... Och skicka med en 250gb hårddisk som plåster på såren. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Ring och snacka med dem.

Jag tvingades bråkautav h-e med dem när jag skulle bygga min förra burk. Det slutade med att jag fick ca 500 i rabatt men det fick jag verkligen TJATA mig till. Först gjorde de fel -sedan gjorde de INGENTING på över en månad för att rätta till felet. Sägas ska väl att komponentkostnaden för delarna på den månaden sjönk med mer än 1000 spänn så den enda som förlorade på det i slutänden var jag ändå.

Nåja. De är väl inga "rufflare" sådär - så det löser sig säket.

Redigerat av bengan_gbg
Link to comment
Dela på andra sajter

Till saken hör ju att jag beställde igår, så det har ju inte varit tal om några långa väntetider. Dessutom beräknades inte varan komma in på lager förrän den 26/8, så inte heller där blir det någon skillnad. Om det inte krånglar mer efter det, förstås. Men jag ringer och snackar med dem, så får vi se hur det blir! Tack för svaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...