Jump to content
Annons

Finns det karaokeklubbar i Sverige?


Stensdotter

Recommended Posts

Hej vänner!

När jag bodde i Japan kunde man gå till en klubb, hyra ett rum med en stor soffa och en äckligt bra sånganläggning (tror vi hade två mickar eller mer). Sedan satt man där med sina vänner, drack drinkar (det beställde man på platsen) och sjöng karaoke för glatta livet. Skitkul! Någon som vet om det finns något liknande i Sverige?

Vad finns det för karaokeställen i Sthlm med omnejd?

Mvh Stensdotter

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hej

på luntmakargatan finns en japansk restaurang man kan hyra med karaoke. Ingen toppen anläggning kanske, men ändå. det kostar typ 500 spänn.

Å i sumpan finns det karaoke på Metropol på ons,tors å lör. Ganska skumt ställe men skumma typer, särskilt på lördagar. men fett som fan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Golden Hits på Kungsgatan är ju lyxlirarkaraokestället nummer ett. Dit bör du dock inte gå utan att ha rejäl koll på låtarna du tänker sjunga. Där kan du dock inte hyra egen anläggning.

Det kan man däremot göra på Nam Kang på Birger Jarlsgatan. Har aldrig sett deras anläggning igång, men den ser schysst ut.

Om du har en privat fest kan du ju alltid hyra karaokeutrustning från till exempel Showlighters: http://www.showlighters.se/

För övrigt åkte jag karaoketaxi från Borgholm i somras. Helt klart en höjdare. 😉

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Golden Hits på Kungsgatan är ju lyxlirarkaraokestället nummer ett. Dit bör du dock inte gå utan att ha rejäl koll på låtarna du tänker sjunga. Där kan du dock inte hyra egen anläggning.

Det kan man däremot göra på Nam Kang på Birger Jarlsgatan. Har aldrig sett deras anläggning igång, men den ser schysst ut.

Om du har en privat fest kan du ju alltid hyra karaokeutrustning från till exempel Showlighters: http://www.showlighters.se/

För övrigt åkte jag karaoketaxi från Borgholm i somras. Helt klart en höjdare. 🙂

/Mats

Skulle kanske glida in på Golden Hits och knäcka dem lite *ler stort*.

Just det ja, Nam Kang. Hängde mycket där på lunchen när jag bodde o jobbade i city.

Karaoketaxi, det vore ju skitkul. Underbar idé :-)))

Tack för tipsen hörni! Om det finns fler, bara ös på. Funderar på att dra på en karaokerunda med min kompis som kommer på besök i september. Både hon o jag har sjungit mkt, fast jag tror inte att hon har lust att briljera på Golden Hits direkt....

Link to comment
Dela på andra sajter

Krogen i Gubbängen har ju Karaoke emellanåt. Nu minns jag inte vad den heter men har faktiskt hamnat där någon gång och gillar man lite sunk så duger det gott. Extrem blandning på folk i alla fall vilket ju är skoj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Caledonian i Bandhagen har ju Karaoke på fredagar och lördagar, den ena kvällen är det rock-karaoke och den andra väldigt blandat (kommer inte ihåg vilken som är vilken dock).

Brukar vara väldigt mycket folk och bra drag, väldigt varierande kvalité på de som uppträder (vissa är jättebra andra lockar till skratt) vilket gör att man vågar sig på låtar man aldrig sjungit förrut ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...