Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag hade tänkt att kanske köpa ihop lite grejer, så att jag kan spela in hemma. Men jag funderar på vad som behövs, jag vill givetvis ha bra grejer, men inte betala allt för mycket då jag är student och har kärvt med pengar ibland 🙂

Jag vill ha så att jag kan spela in det traditionella, med åtminstone 8 ingångar så man kan täcka ett trumset.

Vad behöver jag för prylar?

Annons
Posted
ahhhhhhhhhhhh

sök

söksöksöksöksöksöksöksöksöksöksöksöksöksöksöksöksöksöksöksöksöksöksöksök

lite hjälp istället?

Posted

ansträng dej lite. hela det här forumet bygger på råd och tips angående vad du kan skaffa dej till din hemstudio, plus hur du sedan använder grejerna. det finns hundratals rubriker som din redan, som har fått mycket utförliga svar. så sök på forumet först. ibland räcker det t om att bläddra från startsidan litegrand så hittar du massor.

Posted

Att söka kommer att ge dig lite grundläggande information. Det finns faktiskt en hel del trådar som kan ge dig en grundläggande bild av vad du kan behöva för att göra olika saker. Dock vill jag säga att bara svara SÖK är inte speciellt givande heller...

Vad du behöver? Tja, ett ljudkort med många ingångar, en sequencer om du inte vill köra portastudio, lite mickar. Ett rum med hyffsad akustik att spela in i, och ett liknande för mixning. Ett par monitorer. Vet inte vad din budget ligger på, men det kan lätt springa iväg över 20 papp.