Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

jadÄ, i studio 04-05 kom nyheten att Roland lansera det första digitala dragspel......frÄn ~36 490 :- :rolleyes:

EDIT: Namnet Àr V-Accordion

Redigerat av alexfree
Postat (redigerat)

Det finns ju vanliga Accordion presets med i Hyper Canvas, men du söker kanske nÄgot mer raffinerat...? :rolleyes:

edit: eller lyssna pĂ„ Hammagrellas senaste sommarlĂ„t... han körde nĂ„t dragspel i Sampletank och det lĂ€t riktigt bra tyckte jag! 😄

Redigerat av hackeman
Postat

StÀmmer, Hacke. Sampletank överraskar ofta med en del riktigt schyssta ljud, b la en del munspel, Altsax och dragspel. FrÄgan Àr om det skulle gÄ att lira en trovÀrdig Kalle Jularbo bara, har inte testat det :rolleyes: .

Postat

Äsch dĂ„, det verkar bli dax att skaffa SampleTank snart... synd bara att det Ă€r sĂ„ dyrt. 🙂

Sampletank L verkar ligga pĂ„ c:a 3300 kr och XL pĂ„ 5700 kr. Huuga. Är det endast medföljande samplingar som skiljer de bĂ„da emellan? Finns det isf kanske gratis/billigare samplingskit man kan skaffa till L för att nĂ„ upp till XL för mindre kostnad? Om ni förstĂ„r vad jag menar... 🙂

Eller finns det fler ST varianter? Eller andra samplingar dÀrtill man bara mÄste ha?

Postat
Men det var la inte VST...

just det, mitt fel, det var digitalt, men inte tillrÀckligt vst digitalt!!!

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Jag vet att jag letade efter det samma för ett tag sedan (dragspel). Det finns ju en uppsjö av samplingar och jag hittade en samplingsskiva med etniska ljud,(http://www.soundburst.com/ethnosphere.html. ) men bestÀllde aldrig

Jag fick nöja mig med soundfonts. tex: http://www.hammersound.net/

Soundfonts Ă€r ju vad de Ă€r. En del bra och mycket skrĂ€p. Men ibland kan det faktiskt fungera riktigt bra. De gĂ„r ju att ladda i HAlion. 😄

Redigerat av Egghuvud
Postat

upptÀckte att soundfonts ocksÄ gÄr att ladda till nnxt:n i reason. resultatet blev dock inte riktigt stabilt med stora samplingar i lager men med mindre, enklare soundfonts funkar det utmÀrkt. dÄ lÄter det ju dock oftast dÀrefter ocksÄ...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.