Jump to content
Annons

öl i mixerbordet

Recommended Posts

Thom30 (oregistrerad)
Postat

Jag har lyckats med att få öl i mitt mixerbord. Som tur var blev det ingen kortslutning, men flera av kanalerna knastrar. Jag har plockat isär mixerbordet nu och rengjort med vatten, men det knastrar fortfarande. Kan jag glömma det här bordet nu eller finns det hopp för det?

Annons
Postat

Rengör med alkohol eller kemiskt ren bensin, inte med vatten. Använd topsar och trasor för att tvätta banorna. Testa på en och se om det blir en förbättring.

/Majken

Postat

556 brukar göra susen för knaster. 😆 (Jaja, jag är allvarlig egentligen!)

Postat
Detta känns som världens mest onödiga produkt tills man provat den!
😆😆😆

Åh, det var det roligaste på hela veckan. Kontaktspray är fungerande, vettigt, logiskt och användbart.

Ja, jag skulle säga att det där är "det mest nödvändiga" av allt blaj som den sidan kränger. 😲

Är det nån som har testat cd-svarven än? 😆

Eller ultraljudstvätten?

Postat
Detta känns som världens mest onödiga produkt tills man provat den!
😆😆😆

Åh, det var det roligaste på hela veckan. Kontaktspray är fungerande, vettigt, logiskt och användbart.

Ja, jag skulle säga att det där är "det mest nödvändiga" av allt blaj som den sidan kränger. 😎

Är det nån som har testat cd-svarven än? 😲

Eller ultraljudstvätten?

😆 Ultraljudstvätten ja, har en polare som köpte en sådan. Funkar faktiskt bra till smycken eller liknande småpill. Lite joxigt är det dock att använda men å andra sidan slipper man gno och gnugga...

Postat
Rengör med alkohol [...]

Att använda alkohol för att få bort öl är ju som att använda ett stenblock för att få bort sand och grus? 😆

😆

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Rengör med alkohol [...]

Att använda alkohol för att få bort öl är ju som att använda ett stenblock för att få bort sand och grus? 😆

😆

Ey...

minus plus minus är väl plus?

Postat
Är det nån som har testat cd-svarven än?

Vi har en på redaktionen och när man väl börjat så kan man inte sluta. Detta är också huvudanledningen till att vi lade ner cd-skivan som förut följde med tidningen. Mats fick helt enkelt svårare och svårare att hinna med allt efter att läsarantalet ökade. Redan efter 3000 skivor kunde han se blek och livlös ut vissa månader.

/Majken

Postat

Förresten från den där sidan om ultraljudstvätt:

Visste du att alla CD har ett skikt av ett vaxliknande ämne från tillverkningen?

För att CDn ska släppa från formen vid tillverkningen har den ett skikt av ett vaxliknande ämne på "spelytan"!

Om man blir av med det blir ljudet mera detaljerat. [...]

Det kan väl inte stämma på långa vägar? 😆 Signalen är ju digital!

Postat
Rengör med alkohol [...]

😆

Har mixerbordet väl börjat dricka så är det bara att låta det fortsätta. Fyll på med en 6'a jäger och lite hallonsoda.. Brandbil har jag fått lära mig att det kallas av trevliga forumiter.

/Majken

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Rengör med alkohol [...]

Att använda alkohol för att få bort öl är ju som att använda ett stenblock för att få bort sand och grus? 😳

😱

Har mixerbordet väl börjat dricka så är det bara att låta det fortsätta. Fyll på med en 6'a jäger och lite hallonsoda.. Brandbil har jag fått lära mig att det kallas av trevliga forumiter.

/Majken

Då skulle du se vad bordet är kapabelt till efter en Aphjärna...

Postat
Är det nån som har testat cd-svarven än?

Vi har en på redaktionen och när man väl börjat så kan man inte sluta. Detta är också huvudanledningen till att vi lade ner cd-skivan som förut följde med tidningen. Mats fick helt enkelt svårare och svårare att hinna med allt efter att läsarantalet ökade. Redan efter 3000 skivor kunde han se blek och livlös ut vissa månader.

/Majken

😳

Thom30 (oregistrerad)
Postat

Tack för tipset!

Ska testa det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.