Jump to content
Annons

Stackars stackars Jimmy Nordin


DåligtGehör

Recommended Posts

Fan, nu basuneras det ut till hela nationen. Jimmy "Dildo" Nordin (kulstötaren) fick tas omhändertas av polisen för fylla - iförd landslagskläder.

Jag vet inte mycket om Jimmy men minns ett repotage i svt sport om att han höll på med musik. Ja det lät väl sådär - något som Rober "snackkäft" Kronberg strax därefter lät nationen förstå. I princip helmesigt menade hårdrocksrobban. Ja samme hårde rockare som fick sjunga med Hammerfall på EM-invigningen.

Det kan inte vara lätt att vara idrottsman/kvinna. Moralisk förebild skall man vara. Annat är det med rock och popmusiker där kan man röja hotell, supa & knulla runt lite. Det befrämjar bara strålglansen och gör en intressant. Ingen lagledare som menar att man är en paria.

Till på köpet så har Jimmy tydligen någon slags rörelse som säljer "sexhjälpmedel" genom webben. Något som får den fina tidningen Expressen att förfasa sig. I värsta fall skall han möjligtvis spela in en sexfilm den gode Jimmy.

Ja allt det där hade väl passerat obemärkt om han inte varit idrottsman. Jag kan förstå att det är skit att aldrig få till det i kula. Musiken blev det nog inte så mycket med. Han ville/behövde dränka sina sorger. Säkert en hel del out of order, men, måste man tjata om det i nyheter och fortsätta imorgon? Hjälp honom att komma över besvikelsen istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja det är sorgligt. Med ett inslag av komik. RiksTV fixade liksom inte riktigt det där. "Jaha Anders Gärderud... hur är det med alkoholkonsumtionen inom friidrotten...?"

Å han var faktiskt ratad från TV-s plus-o-minuslista. Fick inte ens ett minus. Han fick inte ens vara med.

Det var bättre förr. Ricky Brush fan. Tyrolerhattar o diskus.

Jaja

Gonatt jord

'**

Men vi har två EMguld i simhopp. Eller fanns det en tråd om det redan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jösses, snacka om sensationslystnad.

Om killen har haft alkoholproblem tidigare och fick ett återfall när han misslyckades i kultävlingen borde man väl snarare tycka synd om och hjälpa honom till rätta än försöka avrätta honom i media.

Om nån mer än jag läst Patrik Sjöbergs memoarer, så vet ni att friidrottsvärlden tidigare var långt ifrån alkoholfri (vilket även Erika Johansson pratade om i svt igårkväll), så det här är väl inte så mycket att gapa om kanske.

Vem har inte velat ta en rejäl blecka efter ett misslyckande?

Link to comment
Dela på andra sajter

I Aftonbladets artikel Pappa: Jag blir ledsen som skall gräva djupare i den hemska skandalen så är det rätt skönt att höra Jimmys arbetsgivare;

" Sportbladet når även en av Jimmy Nordins arbetsgivare, Gestrike Media AB, som han gjort en hel del webdesign jobb åt. -  Jag skiter fullständigt i om han tagit sig en stänkare. Vi har flera arbeten som ligger och väntar när Jimmy kommer tillbaka. Han är klockren och en riktig arbetsmyra, säger informationschefen Niklas Wiklund."
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju rätt impande att kunna hålla EM-klass när man håller på med idrotten på hobbynivå. Han har ju två jobb, till skillnad från dom flesta andra reklamsponsrade människorna i landslaget. Har han dessutom alkoholproblem, desto mer impamde! Undrar hur många journalister som klarar av det?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...