Jump to content
Annons

Floyd Landis b-prov var positivt


DåligtGehör

Recommended Posts

Jag har aldrig riktigt fattat hur man tänker när man - som Landis mamma - i ett trängt och nästan omöjligt läge hävdar att gud skall bevisa ens (Floyd Landis) oskuld.

Vad händer sedan när gud inte bevisade det. Faller allt samman då i värsta religösa krisen eller skakar man bara på axlarna och glömmer allt? Möjligtvis så tror man att gud ville lära en en läxa och att allt blir bättre när tunneln tar slut?

Nu är väl inte denna hållning typisk bara för religösa människor, bara att jag tycker det blir så tokigt när man med religös tvärsäkerhet uttalar sig och möjligtvis också menar att gud skall vara ens förkämpe i den rättmätiga striden mot... mot vem?

Kanske är det bara något som man tar till i riktigt religösa länder som USA. Som en styrkedemostration - gud kan inte ha fel, du skulle bara våga hävda motsatsen din otrogna fan.

Jag har bara aldrig fattat hur det går till. De verkar aldrig ta konsekvensen när nu inte gud uppenbarade den sanning som de önskade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alla som dopar sig, ska överhuvudtaget inte få hålla på med sport. Stäng av dom på livstid! :rolleyes:

EDIT: jag vet att det inte var vad tråden handlade om, men kunde inte hålla mig... 😉

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle vara skönt att kunna skylla alla tråkigheter och fel på någon :rolleyes:

Växer man upp med en lätt förklaring på allt så är det nog lätt hålla fast vid den.

Tja kan någon bevisa att gud eller nåt annat övernaturligt existerar så skulle de vara multimiljardärer flera gånger om.

Det sitter i fantasin som ju inte har några gränser.

Nu har vi friskolor i Sverige med ovetenskaplig intelligent design som får fritt spelrum, huga! 😉

Jag ser fram mot idrottsmästerskap i framtiden då man har två klasser. En "opdopad" och en "no limit".

Inom ett par år, eller redan nu, så är det väl omöjligt att kunna spåra viss doping nu när dna doping utvecklas?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är inte om du tror på Gud, frågan är om Gud tror på dig!

😆

Det är inte ens en fråga längre. Det är alldeles försent.

"

- Men är det inte på tiden att Alfred börjar ett bättre leverne?

- Nä, goa pastorn. De e försent.

- Det är aldrig försent att börja ett bättre leverne.

- Åhå! Då kan jag fortsätta ett tag till då.

"

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är inte om du tror på Gud, frågan är om Gud tror på dig!

😆

Bara alla är nöjda med sin tro på religion eller vetenskap, vad det än må vara, så är det bra.

Om hon tror att någon gud, vilken gud det än är oavsett religion, kan bevisa hans oskuld så är nog hon nöjd med det.

Tänk alla dödsdömda i USA som suttit tiotals år i fängelse som genom ny forskning och dna bevisning äntligen har släppts fria.

Vissa tackaren gud för det, andra vetenskapen. Bara sanningen kommer fram!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Tänk alla dödsdömda i USA som suttit tiotals år i fängelse som genom ny forskning och dna bevisning äntligen har släppts fria.

Vissa tackaren gud för det, andra vetenskapen. Bara sanningen kommer fram!

Det värsta är faktiskt att en del blir galna eller deprimerade för att de släpps fria. När de suttit så länge så är ju hela deras kropp och själ inställd på att de ska dö.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...