Jump to content
Annons

Nightroad

Recommended Posts

Hej

Jag använder mig av Winamp PRO 5. Jag har alltid använt mig av winamps "gamla" klassiska skin. Jag har nu skiftat och använder mig nu av den lite mer moderna skinen som följer med som standard. Problemet är att när jag spelar MP3 filer som inte inehåller någon ID3Tag så visas bara "Unknown artist - Track 1" i displayen. Kör jag winampen i det "gamla" läget så visas filnamnet.

Jag antar att Winampen bara tittar efter filinfon i ID3Tag:en och när den infon saknas så får jag detta problem. Men nu är det så att jag vill att den visar själva filnamnet (det namns jag ser i utforskaren). Jag har letat i alla menyer men hittar ej någonstans där man kan välja detta. Hur gör jag? 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej

Jag använder mig av Winamp PRO 5. Jag har alltid använt mig av winamps "gamla" klassiska skin. Jag har nu skiftat och använder mig nu av den lite mer moderna skinen som följer med som standard. Problemet är att när jag spelar MP3 filer som inte inehåller någon ID3Tag så visas bara "Unknown artist - Track 1" i displayen. Kör jag winampen i det "gamla" läget så visas filnamnet.

Jag antar att Winampen bara tittar efter filinfon i ID3Tag:en och när den infon saknas så får jag detta problem. Men nu är det så att jag vill att den visar själva filnamnet (det namns jag ser i utforskaren). Jag har letat i alla menyer men hittar ej någonstans där man kan välja detta. Hur gör jag? 🙂

Skiljer hanteringen av id3 taggar sig när man byter skin? 🙂 Har svårt att tro på detta. Annars kan du ju fylla i taggarna själv "Alt+3" på ditt tangent bord 😆.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiljer hanteringen av id3 taggar sig när man byter skin?  🙂 Har svårt att tro på detta.

Hm, du har så rätt så... fel av mig. Det gör ingen skillnad om jag kör det nya skinet eller det gamla. Displayen visar ändå vara "unknown artiskt - Track 1". Väldigt irriterande. Har mp3 filen en namn så borde väl winampen för allt i världen skriva ut namnet. Det tycker i alla fall jag... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom, om man trycker Alt+3 så ser man snabbt om själva problemet är det vi misstänker.

Dvs. att låten råkat få en ID3-tagg med 'Unknown Artist' som artist och 'Track 1' som titel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...