Jump to content
Annons

Takes time, tillbakalutad låt


martinm

Recommended Posts

Annons

Det var ett hemskt basljud du. Gör att hela låten känns trött. Samma toner fast pumpa 1/8 istället kanske? Och byt ljud eller spela riktig bas.

Mer chorus? Är allergisk mot chorus på sång. Men det är väl en smaksak.

Den där distade gitarren låter inge vidare i mina öron. Skulle vara skönt med något bluesigare gitarrsound/spel.

Sån här musik tycker jag bara kan bli bra när det är _väldigt_ välspelat. Det funkar liksom inte annars riktigt. Mer attityd i allting! Alla måste låta helt övertygande innan det blir bra musik. Nu känns det helt platt. Sången är väl det som är intressantast som det är nu, men tycker inte att det räcker i denna genren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar pianoslingan. Lite esbjörnkänsla på den. Sången är bra, även om jag tycker den kunde få sväva ut lite mer ibland. Men effekten på sången är jag inte så förtjust i.

Gillar inte riktigt när pianot försvinner och gitarren kommer in jättestarkt. Antingen ska man nog ha något mer i bakgrunden eller lägga gitarren längre bak med mer rum.

Breaket vid 1:14 är däremot jättesnyggt.

Det svagaste är väl trummorna och basen. Båda tycker jag behöver vara mycket mer drivande. Nu gör de låten betydligt slöare och tråkigare än va den behöver vara.

Så lite mer fantasifullt flytande bas och mer variationsrika trummor med lite energiska (inte överdrivet) fills skulle nog lyfta låten ordentligt.

Men annars är det en schysst blues!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...