Jump to content
Annons

Såga på!


Recommended Posts

LÅTNAMN: Never know

ARTIST/GRUPP: Grand Frontiers

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 6:05

KOMPOSITÖR: Andreas Eriksson & Peter Saverman

PRODUCENT: Peter Saverman och GrandFrontiers

EV. MEDVERKANDE: Mikael Ahnlund

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 5.58Mb

STATUS: Demo

En "pudelballad" vi drog in med bandet för 6-7 månader sen.

http://www.variousskies.com/demo/never_know.mp3

Ordet är fritt!

Redigerat av saverman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter bra. Inte för att detta är min musikstil riktigt. Känslan är lite rock/pop - fanns ett band för ett tag sedan som hette Spoiler, Kolla in Definitivt 50 spänn 6 där de var med. Så jag skulle inte vilja kalla det direkt för pudel rock. Fram för allt inte på sången. Inga falsetsångstoner.

Lite mera ingående så tycker jag att sången försvinner lite för mycket. Den finns där man sticker inte ut så mycket och säger mig inte så mycket. Sen saknar jag en hook som sätter sig men det kan vara för att det inte är min musiksmak.

Annars låter det bra. Skulle kanske dra ner lite diskant på överljudstonerna - då de skär igenom om man poppar på hög volym. Allt är välspelat och tight.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Definitivt 50 spänn!? Det var länge sen. 😆

Ja, kanske inte pudel då, men 80 så det räcker. Vad gäller mixen så tänker jag inte ta på mig den för 5 öre!

Men det här är resultatet av en melodi gjord på färdigt komp. Ett gäng bångstyriga gitarrister som vägradet ändra på ett enda ackord... 😛

Redigerat av saverman
Link to comment
Dela på andra sajter

Av din avatarbild att dömma trodde jag det skulle komma en fjunig tonåring med intonationsprotes i halsen.. 😕 jäklar va fel man hade... o jäklar vilken pipa.. låter proffsig all the way.

Tycker som Moberg att musiken är lite vass i diskanten och för mig skulle sången få komma ut lite, lite mer..

Låten i övrigt känns inte sådär fruktansvärt nytänkande men samtidigt låter det inte alls speciellt svenskt.. så där får ni ett stort plus av mig.. svensk hårdrock som verkligen låten svensk...uhh..

I'm impressed.

Lycka till i fortsättningen

p.s fyll i övrig information om låten i trådhuvudet

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

haha. jag öppnade filen i wavelab. mer volym än så här blir det väl inte utan plutonium.

sjysst, svängit och kraftfullt. om du hade varit 20 år yngre så hade du varit helt rätt.

jag tilltalas av "moore visiting thin lizzy" solot.

sjysst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Haha!! Fjunig tonåring??! Är väl INTE direkt vad man är kanske... 😕

Thin Lizzy, ja det är väl inte det sista dom lyssnar på...

Missade "inte", därav redigeringen 🙂 Haha!!

Redigerat av saverman
Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

En "pudelballad" vi drog in med bandet för 6-7 månader sen.

http://www.variousskies.com/demo/never_know.mp3

Ordet är fritt!

Aldrig fel med lite info. 😳

Annars, helt ok låt och bra röst. 😆

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad du sjunger bra! Riktigt gött att höra en bra rockröst. Tänkte först att du var begränsad uppåt när jag hörde första tonerna i sången (som ju ligger rätt lågt) men vid 01.08 kom ju dom tankarna på skam...

Genomgående dubbad sång va? Funkar kanon i sammanhanget! (heja Ozzy!) 😉

Visst är det lite 80, tidigt 90 över det. Men på ett bra sätt. Tycker ni lyckats undvika dom läskiga klyschorna.

Mixmässigt låter det ok. Jag kanske skulle velat ha lite mer bett i gitarrerna, istället för den fuzziga toppen. Och så är det nåt med virveln...kan inte sätta fingret på det... Men i övrigt bra!

Tack för att man fick lyssna! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tackar!

Ja, jag som sjunger. Gjort melodin som sagt, till redan färdigt komp. Stod för produktionen sen lämnades mixen bort, lite under klagomål från mig... 😉

Kan inte låta bli att skriva igen... 😕 Mycket bra melodi! 🙂 ..och återigen bra sång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket smicker! Hehe 😳 Ska försöka ge lite svar.

Först och främst; efternamnet är Saverman med svenskt uttal. Men amerikanerna har lite kul åt det, ja. 🙂

Kan inte mer än hålla med om att mixen har en vidrig diskant och jag vet att den ligger till vänster. Påpekade det oxå. Var inte med när det mixades och verkade inte direkt gå in när jag påpekade det. La ner det till slut. Orkade inte bry mig...

Ja, sången är genomdubbad. Ligger väl dessutom 2-3 stämmor på emellanåt, oxå dubbade.

Får se om det kommer upp en låt till framåt kvällen....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...