Linus Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 (redigerat) Idag presenterar Propellerhead Reason Pianos. Denna refill bestĂ„r av samplad Steinway D-flygel, Yamaha C7-flygel och Steinway K-piano. Du fĂ„r inte bara multisamplingar (alla tangenter i olika anslagsnivĂ„er), utan Ă€ven hypersamplat. Alla mikrofonerna finns pĂ„ separata spĂ„r, och du kan krana till ditt eget pianosound! đ Vad vill du ha? Lite nĂ€rmik och mycket ambiens? Kanske R122-bandmiken sitter bra i mixen utan EQ-vridande? Eller A/B-paret med Neumann M269? Vill du höra mer eller mindre av hammarens resonans? Jag har sjĂ€lv lirat med Reason Pianos i tvĂ„ mĂ„nader ungefĂ€r och kan intyga att det lĂ„ter kanon, bĂ„de solopiano och i ett fullt komp. Mer info hos Propellerhead sĂ„klart... Redigerat 1 augusti 2006 av Linus
tbruce Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 Schysst. Fina promovideor har de ocksÄ som vanligt.
Pluffo Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 (redigerat) Ăntligen! Det hĂ€r har jag efterlyst lĂ€nge! Jag kommer antagligen inte kunna hĂ„lla fingrarna i styr nĂ€r det hĂ€r slĂ€pps. Redigerat 1 augusti 2006 av Pluffo
Exil Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 (redigerat) Kan ju bara sÀga att man blir ruskigt sugen nÀr man sjÀlv Àr pianist i grund och botten. Men jag har inte Reason tyvÀrr, sÄ det lÀr bli ett rÀtt dyrt paket om jag ska skaffa bÄde reason och reason pianos. Men jag ska tÀnka pÄ det hehe. Visst var det en fin video men man kan ju inte lÄta bli att garva ltie Ät "skÄdespelarna" Edit: Kom och tÀnka pÄ en sak, kommer detta bli nya pianopluggen efter Ivory eller kommer Ivory fortfarande vara ledande bland pianopluggarna? Redigerat 1 augusti 2006 av Exil
Linus Postat 2 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 2 augusti 2006 Kom och tĂ€nka pĂ„ en sak, kommer detta bli nya pianopluggen efter Ivory eller kommer Ivory fortfarande vara ledande bland pianopluggarna? Ivory Ă€r ett perfekt val för dig som vill ha den mest realistiska konsertflygel. Ett vackert soloinstrument, och mot softa strĂ„kpads eller samplad symfoniorkester. Men nĂ€r du sitter med din svĂ€ngiga R&B-lĂ„t och vill jamma ett funkigt pianoriff... sĂ„ Ă€r det fel recept att stoppa in soundet av en flygel, uppmickad och kranat för klassisk musik i en konserthall i Berlin. Hur man Ă€n försöker modulera pianosoundet med Ă€nnu mer eq och mer reverb lĂ„ter det stifft... Det Ă€r hĂ€r som Reason Pianos skiljer sig frĂ„n alla pianopluggar och multi-gigabyte-bibliotek. Eftersom man har tillgĂ„ng till alla mikrofoner pĂ„ separata kanaler kan man sjĂ€lv skapa sitt sound. đ Jag kan fĂ„ samma Yamaha C7 att lĂ„ta som en jazzpianobar med mycket rum, och i en annan lĂ„t bli ett nasalt nĂ€rgĂ„nget popkompslammer.
Exil Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Kom och tĂ€nka pĂ„ en sak, kommer detta bli nya pianopluggen efter Ivory eller kommer Ivory fortfarande vara ledande bland pianopluggarna? Ivory Ă€r ett perfekt val för dig som vill ha den mest realistiska konsertflygel. đ Ett vackert soloinstrument, och mot softa strĂ„kpads eller samplad symfoniorkester. Men nĂ€r du sitter med din svĂ€ngiga R&B-lĂ„t och vill jamma ett funkigt pianoriff... sĂ„ Ă€r det fel recept att stoppa in soundet av en flygel, uppmickad och kranat för klassisk musik i en konserthall i Berlin. đ Hur man Ă€n försöker modulera pianosoundet med Ă€nnu mer eq och mer reverb lĂ„ter det stifft... Det Ă€r hĂ€r som Reason Pianos skiljer sig frĂ„n alla pianopluggar och multi-gigabyte-bibliotek. Eftersom man har tillgĂ„ng till alla mikrofoner pĂ„ separata kanaler kan man sjĂ€lv skapa sitt sound. đ Jag kan fĂ„ samma Yamaha C7 att lĂ„ta som en jazzpianobar med mycket rum, och i en annan lĂ„t bli ett nasalt nĂ€rgĂ„nget popkompslammer. Okej, assĂ„ jag Ă€r helt sĂ„ld. MĂ„ste bara ha! Men jag har percis lagt ut ett antal tusen pĂ„ pluggar sĂ„ jag vet inte om jag har rĂ„d. Man fĂ„r hoppas att de gör nĂ„got paket med bĂ„de reason och reason pianos. För jag har ju inget av dem för tillfĂ€llet Men har du kontakt med Propellerheads Linus? För hur har du annars kunnat köra det redan i tvĂ„ mĂ„nader?
DrHans Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Till och med jag började dregla och jag Àr ju inte ens pianist.
Pluffo Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 ĂNTLIGEN ETT BRA PIANO TILL REASON! Ja, visst var det pĂ„ tiden? Jag hade gĂ€rna sett att det hĂ€r hade ingĂ„tt i Reasons repertoar och inte sĂ„lts separat men jag antar att man inte kan fĂ„ allt đ
Exil Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 ĂNTLIGEN ETT BRA PIANO TILL REASON! Ja, visst var det pĂ„ tiden? Jag hade gĂ€rna sett att det hĂ€r hade ingĂ„tt i Reasons repertoar och inte sĂ„lts separat men jag antar att man inte kan fĂ„ allt đ Jag hoppas pĂ„ att de fixar ett erbjudande med bĂ„de Reason och Reason Piaons, jag har inget av dem Ă€n sĂ„ lĂ€nge đ
saverman Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 (redigerat) Jag har haft det i snart 48h... đ Vad ligger prislappen pĂ„? Redigerat 3 augusti 2006 av saverman
Pluffo Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 (redigerat) Jag hoppas pĂ„ att de fixar ett erbjudande med bĂ„de Reason och Reason Piaons, jag har inget av dem Ă€n sĂ„ lĂ€nge đ Det kommer nog dyka upp. Du fĂ„r vĂ€l hĂ„lla dig tills det har dykt upp i PropShop đ Jag har haft det i snart 48h... đ Vad ligger prislappen pĂ„? Que? Redigerat 3 augusti 2006 av Pluffo
Exil Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Jag har haft det i snart 48h... đ Vad ligger prislappen pĂ„? Hur har du fĂ„tt tag pĂ„ det?
mornel Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Jag tror att Saverman syftar pÄ att han har haft Reason i 48h och undrar vad Reason Pianos kommer att kosta.
Hans Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Hej Reson! Det var lÀnge sen vi sÄgs och jag har verkligen saknat dig! NÀr du bli klar med pianona sÄ ses vi igen! MVH Hans!
saverman Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Jag tror att Saverman syftar pĂ„ att han har haft Reason i 48h och undrar vad Reason Pianos kommer att kosta. Word!! UrsĂ€kta oklarheten! đ
chrisB Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Ivory Àr ett perfekt val för dig som vill ha den mest realistiska konsertflygel. Kul att Propparna har gjort ett piano-refill, den ser jag fram emot, men jag mÄste dÄ ocksÄ slÄ ett slag för Akoustick Piano frÄn NI. BÄde för klassisk musik sÄvÀl som intima jazzklubbar.
Get_On Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 Ivory Àr ett perfekt val för dig som vill ha den mest realistiska konsertflygel. Kul att Propparna har gjort ett piano-refill, den ser jag fram emot, men jag mÄste dÄ ocksÄ slÄ ett slag för Akoustick Piano frÄn NI. BÄde för klassisk musik sÄvÀl som intima jazzklubbar. NÀr jag testade den upplevde jag den som vÀldigt basfattig? har jag rÀtt, eller har nÄgon annan ocksÄ upptÀckt det? alltsÄ NI Akoustick Piano.
chrisB Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 Basfattig? Absolut inte. HĂ€r Ă€r en jĂ€mnförelse mellan Ivory och Akoustik P en recension till. samt en till đ
Fruppe69 (oregistrerad) Postat 9 augusti 2006 Postat 9 augusti 2006 Propellerheads visar Àn en gÄng att man inte kÀnner sina anvÀndare - detta kommer floppa lika hÄrt som Reason Drum Kits. Kidsen vill ha en Virus-klon, fattar dom inte det?
bdatony Postat 9 augusti 2006 Postat 9 augusti 2006 Har reason drum kits floppat? Det kanske Ă€r för att det var för tungt? Min dator pallade inte med ett endaste dugg... Ăr Reason Piano lika tungt tror ni?
Jejje Postat 9 augusti 2006 Postat 9 augusti 2006 Hmmm, mÄste man ha Reason 3.0 för att kunna köra denna refill eller funkar det till 2.5 ocksÄ???
Linus Postat 9 augusti 2006 TrÄdstartare Postat 9 augusti 2006 Kidsen vill ha en Virus-klon, fattar dom inte det? Virology
Linus Postat 9 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 9 augusti 2006 Ăr Reason Piano lika tungt tror ni? Ja, Reason Pianos Ă€r en aning tungt. Runt 2-3 GHz och 1 GB RAM Ă€r att rekommendera.
Linus Postat 9 augusti 2006 TrÄdstartare Postat 9 augusti 2006 Hmmm, mÄste man ha Reason 3.0 för att kunna köra denna refill eller funkar det till 2.5 ocksÄ??? Reason 3.0 Àr ett krav. Combinatorn gör jobbet...
mornel Postat 9 augusti 2006 Postat 9 augusti 2006 Kidsen vill ha en Virus-klon, fattar dom inte det? Virology Grym ReFill! AnvÀnder den flitigt.
Pluffo Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 Jaha...Ăr det nĂ„gon som har Reason Pianos nu och kan uttala sig med ett bu eller bĂ€?
chrisB Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 Jag Àr lite besviken pÄ den. Lovar mkt, men . . . kanske har jag inte trÀngt in i den. Men jag vÀljer antingen AkPiano frÄn NI eller skrÀpigt SampleTank före RP. MEn som sagt, jag ger RP nšgšra chanser till . . .
Pluffo Postat 8 september 2006 Postat 8 september 2006 (redigerat) Oj, dÄ! Det var bÄde trÄkigt och intressant att höra. Jag ska försöka hitta nÄgonstans hÀr i UmeÄ dÀr man kan testa RP innan jag bestÀmmer mig för ett eventuellt köp eftersom jag Àr lite reserverad mot det ( RDK köpte jag pÄ en gÄng utan att tveka ). Det hÀr gav mig ytterligare skÀl att vara det. Kan jag fÄ trÀnga in dig lite? Kan du pÄ nÄgot sÀtt lite mer specifikt sÀga vad som kÀnns fel med RP? LÄter det tunt? Jobbigt att jobba med? Har det för nÄgra velocitynivÄer? Ja...Jag försöker bara bilda mig en lite mer precis uppfattning. Redigerat 8 september 2006 av Pluffo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.