Jump to content
Annons

Varför finns det inga snygga basar?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Basar ska inte vara snygga. En riktig bassist ska vara ett missförståt geni, och ett genier har inte tid med stil.

Genier har tydligen inte tid att stava rätt heller! :rolleyes:

Det viktigaste när du ska köpa en bas är:

1. att den är snygg

2. att den är skön att spela på

3. att den låter bra

i den ordningen!!

Shadows körde också på Burns.

shadowsbassdetail.jpg

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Två-strängat känns lite bängt.

2-strängat is the shit! 😮

gtrbass.jpg

Fan va mäktigt 😄

Jag har ALDRIG sett en tvåsträngad bas nån annanstans än i händerna på den där D.A.D-snubben (vilken jag tänkte direktlänka till i förra inlägget, men jag hittade ingen bra direktlänk blablabla osv).

Kul 🙂

***

Edit: NU läste jag mellaninläggen i tråden oxå. Det ÄR han DAD-snubben du lirar med? Hajjade jag det rätt?

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Duger inte denna?

jab-90eq.jpg

Duger alldeles utmärkt. Men finns den öht att få tag på i europa? har inte sett den nånstans.

Det är väl bar att plocka hem en från ishibashi i japan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: NU läste jag mellaninläggen i tråden oxå. Det ÄR han DAD-snubben du lirar med? Hajjade jag det rätt?

Jo vi har ett slags country/rock/elektroniskt/nånting projekt ihop.

Har legat på is ett tag men nu har vi tagit tag i det igen 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Duger inte denna?

jab-90eq.jpg

Duger alldeles utmärkt. Men finns den öht att få tag på i europa? har inte sett den nånstans.

Föresten vad gör alla knappar på basen? Parallell/serie och fasvändning av en pickup. Men vad mer kan man göra med två singelcoil pickuper?

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återvända till ämnet; Det viktiga är väl hur basen låter? Om den sedan är gjord i mahogny eller transparent plast eller nåt sånt, det är väl mer en "bonus".

Njae, för studioinstrument kanske, men använder man instrumentet live så förmedlar man ju ändå en bild till publiken, precis som med din frisyr och dina kläder. Så där kan ju utseende lätt gå över ljud.

Ja, då kan det ha lite betydelse. Det är lätt att fastna i studioträsket i ett studioforum. :rolleyes:

Fast jag tror ändå mer på basistens attityd och "coolness" än på basens form.

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: NU läste jag mellaninläggen i tråden oxå. Det ÄR han DAD-snubben du lirar med? Hajjade jag det rätt?

Jo vi har ett slags country/rock/elektroniskt/nånting projekt ihop.

Har legat på is ett tag men nu har vi tagit tag i det igen 😆

Mäktigt! Fan dom var ju husgudar för sådär 15 år sen. Bättre än AC/DC tyckte man. Nu blir jag tvungen att damma av Riskin' it all :rolleyes:

Och vi är inte HELT ot här, ty vi snackar världens coolaste bassist; med det ballaste instrumentet.

***

"Look at his friend and look at his face / he's got a one track mind and a two-stringed bass" (D-law)

fanfan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Duger inte denna?

jab-90eq.jpg

Kan vi inte kora den till snyggaste basen? Det är så att jag blir sugen på att sälja min precisionbas. Vilken jävla skönhet!

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

??

Jag har blivit övertalad av den som ska spela bas, att denna Burnsbas - Burns Bison - i vitt, är häftigast! Tuff om man inte har råd med Gibson Thunderbird eller Rickenbacker.

EG00794.jpg

£300

Annars funderar jag på en enkel ännu billigare sak, Washburn T14 NS, dvs. Natural Satin.

EG00918.jpg

£130

Tillkommer för dessa två gör frakt £30 plus lämpligen ett bra hard case för £43.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Basar ska inte vara snygga. En riktig bassist ska vara ett missförståt geni, och ett genier har inte tid med stil.

Genier har tydligen inte tid att stava rätt heller! 😳

Det stämmer mycket bra! 😆

Alla tycker olika, så därför borde väll alla basar vara snygga?

Kan tänka mig att alla serietillverkade basar åtminstånde säljer några ex.

Och bygger man en egen så gör man inte en ful, för det skulle vara idiotiskt.

Men sen en bas som rickenbacker kan man nästan inte tycka är ful!

Link to comment
Dela på andra sajter

Duger inte denna?

jab-90eq.jpg

Kan vi inte kora den till snyggaste basen? Det är så att jag blir sugen på att sälja min precisionbas. Vilken jävla skönhet!

Nej, jag kan tyvärr inte gå med på det.

😆

Edit:

fast jag skulle kunna gå med på det om jag fick köpa din P-bas för ett förmånligt pris! 😳

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Duger inte denna?

jab-90eq.jpg

Kan vi inte kora den till snyggaste basen? Det är så att jag blir sugen på att sälja min precisionbas. Vilken jävla skönhet!

Nej, jag kan tyvärr inte gå med på det.

😆

Edit:

fast jag skulle kunna gå med på det om jag fick köpa din P-bas för ett förmånligt pris! 😳

Ska vi säga tjugo kronor och en mjukglass?

Eller nä förresten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
thrinithan (oregistrerad)

Den här basen må vara overkill men enligt mig en av de snyggaste som tillverkats! Och att det där en warwick gör ju inte saken sämre... har prövat en sån här och de låter mumsigt så det bara sjunger om det... måhända lite otymplig men en bas ska vara STOR =) Sen är ju Rickenbacker en klassiker också...

Warwick Buzzard LTD

Buzzard.gif

Redigerat av thrinithan
Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

för tillfället äger jag en sån här:

Washburn RB2000

rb2000mgy.gif

Är väldigt nöjd med den... låter helt ok och är hyffsad snygg enligt mig. Är discontinued nu tyvärr... Köpte den av Musikbörsen när dom hade specialpris på den... Kostade 8995:- listpris men dom hade sänkt den till 3995:- så jag slog till =P Mer 50% rabatt =)

Redigerat av thrinithan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...