Jump to content
Annons

överföring av låtar från porta till datorn


kjellsson (oregistrerad)

Recommended Posts

kjellsson (oregistrerad)

tja gubbar nu e ja här igen 🙁

vet att ja redan har gjort en post omd e här men ja har fortfarande problem me de här jävla skiten.

än en gång jag har en zoom mrs-1266 som allting bara skit se me.

undrar om nån vet hur an överför de färdi mixade projekten till datorn från portan.

har letat i forum på hela nätet men hitta inge.

är så pass ny på de här så ja tänkte att de lär väll ska finans nån som kan berätta för mig.

hat så bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
kjellsson (oregistrerad)
usb?

jo men allltså de glömde ja skriva .. jag har lånat en edirol usb interface adapter.

går de att överföra låtar genom midistyrning. isånnafall hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

kjellsson (oregistrerad)
du har väll något "Line out" på Zoomen

klämm in kabel till "line in" på ljudkortet

öppna något inpelningsprogram

starta inspelning

starta Zoomen

är det nått sånt du hade tänk dig?

jo de hade ju vare bra men ja har ju en sån här mac mini och den har ingen line in 😛

fan va behöndigt de hhade vare om brännarn i portan hade funkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte minns fel finns det ett program att ladda ner på Zooms websida som låter dig konvertera de backupcdskivor som du kan bränna på deras portor till ljudfiler som din dator kan läsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

CD-enheten trasig, ingen line in på din Mac.... 😮 USB finns som option på de här burkarna, har den en sådan? I så fall kan du flytta filerna den vägen. Eller Line out från portan till ett par ingångar på Edirol'en du lånar.....

Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

kjellsson (oregistrerad)
CD-enheten trasig, ingen line in på din Mac.... 😮 USB finns som option på de här burkarna, har den en sådan? I så fall kan du flytta filerna den vägen. Eller Line out från portan till ett par ingångar på Edirol'en du lånar.....

Arne

jo den har usb men ja vet dock inte hur man kopplar usb från portan.

fan skulle ju vara tråkigt om man inte skulle kunna få ut nått av inspelningarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo den har usb men ja vet dock inte hur man kopplar usb från portan.

😮 Du menar alltså att det finns USB på portan? I fall är du ju hemma, koppla en USB-kabel mellan porta och mac.

mvh Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

CD-enheten trasig, ingen line in på din Mac.... 😮  USB finns som option på de här  burkarna, har den en sådan? I så fall kan du flytta filerna den vägen. Eller Line out från portan till ett par ingångar på Edirol'en du lånar.....

Arne

jo den har usb men ja vet dock inte hur man kopplar usb från portan.

Dra en USB-kabel från portan till datorn. Händer ingenting, ta en titt i manualen.

Link to comment
Dela på andra sajter

kjellsson (oregistrerad)
🙂 Du menar alltså att det finns USB på portan? I fall är du ju hemma, koppla en USB-kabel mellan porta och mac.

mvh Arne

ojdå råka vara lite otydlig. ursäkta.

portan har ingen usb utgång .

men de finns en utgång som heter digital på den.

dock vet jag inte va detta är för nått men nån kanske vet. ursäkta om ja e omständig men ja e bara i ett sånt desperat behov av att få över mina inspelningar till datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller varför inte skaffat ett hyfsat ljudkort till din Mac? Du vill väl fortsätta spela in trots din porta?

Garageband är ett vansinnigt trevligt program som du dessutom redan har. Det enda som saknas är ett ljudkort.

T ex ett billigt Behringer eller ett billigt ESI som dessutom kan spela in från vinyl och direktingång för både mic och gitarr. Båda under tusenlappen.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo men allltså de glömde ja skriva .. jag har lånat en edirol usb interface adapter.

Ok, ett sista försök här... 😄

Den här Edirol adapter'n du lånar, är det ett audiokort? Om audiokort kan det i bästa fall finnas ett s/pdif eftersom det tycks finns det på din porta. I sämsta fall (om det nu är ett audiokort) så måste det åtminstone finnas ingångar du kan koppla till Line out på portan.

Som nån skrev här, åk till en polare som har ett ljudkort.

Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

kjellsson (oregistrerad)
Ta med dig portan till någon vänlig själ med nån sorts ljudingångar på datorn..?

jävulskt dum ja va då. haha ack. blir nog enklast så. får ta och köpa mig en pc 😄 tack för alla svar . tur att de finns tt sånt här forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har också en msr1266 och på baksidan sitter en lucka man kan ta bort och sätta dit något slags USB kort som man måste köpa till. Jag kör med brännaren så jag har aldrig köpt en sådan, men på muskbörsen sade dom att dom kunde fixa in en sådan ifall jag behöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

jävulskt dum ja va då. haha ack. blir nog enklast så. får ta och köpa mig en pc 😉 tack för alla svar . tur att de finns tt sånt här forum.

Öh? Hallå?

Läste du mitt svar?

Du har redan en pc (fast det råkar vara en mac) och oavsett vilken du köper kommer du behöva ett bättre ljudkort än det som följer med för att spela in med samma kvalitet som din porta.

Link to comment
Dela på andra sajter

kjellsson (oregistrerad)
jag har också en msr1266 och på baksidan sitter en lucka man kan ta bort och sätta dit något slags USB kort som man måste köpa till.

aha vet du va de het för någe?.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...