Jump to content
Annons

produktions kritik


Recommended Posts

LÅTNAMN: 4 låtar (When U Were My Friend, All In Your Head, Lovesong, Wrapped Up In Plastic)

ARTIST/GRUPP: Isabel

GENRE: Elektronisk Pop?

LÅTLÄNGD: 3.47, 3.22, 3.41, 3.49

KOMPOSITÖR: Isabel, Jocke (+ Björn på "Wrapped Up In Plastic")

PRODUCENT: Jocke och Björn (+ Haavid på "Wrapped Up In Plastic")

EV. MEDVERKANDE: Isabel, Jocke och Björn

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: streamat på myspace

STATUS: under bearbetning

LÅTLÄNK: 4 låtar med Isabel

Hej,

Skulle vara tacksam för lite komentarer och konstruktiv kritik på ett projekt som jag jobbar med just nu. Det verkar finnas många med koll här ju 😄

4 låtar med Isabel

Redigerat av jockoma
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter ju apgrymt det här!

Gillar speciellt ljuden du rattat fram i "All in your head" 😉

Rent prod. mässigt låter det väldigt proffsigt, dock som nämnts innan lite lo fi... Men det kanske är meningen, eller så är det mp3orna som spökar 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack att ni tog er tid att lyssna!

hmmm.. ja det blir ju ingen bra kvalitet på mp3:orna när man laddar upp på myspace..

vet inte om jag får lägga upp för download... ska fråga 🙁

fler komentarer?

Redigerat av jockoma
Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt ingen koll på goldfrap alls... är lite av en oskuld när det gäller dansmusik. Madonna har du dock rätt om 😎

Jocke

Njae, Goldfrapp är ingen dansmusik.. Snarare elektronica musik åt det lite mer mysko hållet. Typ The Knife fast med lättare melodier och lite mer organiskt ljud 😛

Helt klart bra låtar! Ska spara ner din länk i mina bokmärken 🙂

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt ingen koll på goldfrap alls... är lite av en oskuld när det gäller dansmusik. Madonna har du dock rätt om 🙂

Jocke

Njae, Goldfrapp är ingen dansmusik.. Snarare elektronica musik åt det lite mer mysko hållet. Typ The Knife fast med lättare melodier och lite mer organiskt ljud 🙂

Helt klart bra låtar! Ska spara ner din länk i mina bokmärken 🙂

/Daniel

Ok, ska kolla in goldfrapp!

Kul att du gillar... inga synpunkter som du tycker skulle göra mix/prod bättre? Var inte blyg 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej .. jag tycker det låter väldigt bra! Möjligtvis att sången är lite för högt mixad, men det är lite av smaksak. (Dessutom om man vill ha sin musik spelad på radio är det nog bra att ha sången ganska stark).

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte så inne på denna typ av musik men det luktar "hit" om All in your head. Om det e bra eller dåligt får du själv avgöra. Tyckte det svängde rätt bra iaf. En grej jag störde mig på dock var "come on" rösten runt 2:40. Lät inte så hett 🙂 . Annars, grattis till ett vacker alster 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte så inne på denna typ av musik men det luktar "hit" om All in your head. Om det e bra eller dåligt får du själv avgöra. Tyckte det svängde rätt bra iaf. En grej jag störde mig på dock var "come on" rösten runt 2:40. Lät inte så hett 🙂 . Annars, grattis till ett vacker alster 🙂

hit är alltid bra 🙂

Tack för kommentaren.

angående "come on-rösten" får du ta med Tiga 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Låter jättebra!

Digger Wrapped Up In Plastic speciellt, tycker den är väldigt bra.

På andra plats kommer All In Your Head, snitsig o talande stöld i introt också 🙂

When You Were My Friend och Lovesong tycker jag är ganska tråkiga.

Men allt låter snyggt, även om dom 2 sistnämnda inte faller mig i smaken så mycket.

Kom igen nu, jag vill ha dowloads! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

var tvungen att googla lite för att förstå vad/vem du prata om 🙂 som sagt inte så insatt i denna typ av musik

Om jag inte hade samplat det själv skulle jag garanterat inte heller ha nån koll på vem tiga var 🙂

Är väldigt färsk i denna genre... här är vad jag gör annars 🙂

Laura

Link to comment
Dela på andra sajter

Laura var ju grymt!!

Men Isabel vad också bra. Fattar inte varför du hållt nere tempona så på "When You Were my Friend" och "Lovesong". Dom känns bara irriterande sega nu. Underdela med snabbare notvärden eller upp med tempot tycker jag. Nu känns det som sirap 🙂 Jävligt bra sång hursomhelst.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Svårt som sagt att avgöra sound på myspace, men det är ju asgrymt!!!

Jag gillar det långsamma tempot som någon gnällde på i "When you..." och "Lovesong"...så där härligt segt.

Me like! Rock on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska kolla in reglerna till nästa gång....

Kul att du gillar Laura!

Tempo verkar vara något som många reagerar på på de låtarna. So far är det dock 50/50 om man gillar eller inte. Jag har dock en tendens att alltid sega ner saker... vet inte varför det blir så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska kolla in reglerna till nästa gång....

Insisterar verkligen på att du gör det nu istället.

Det låter vasst och otrevligt / trasigt om musiken överlag, saknar botten och tyngd. Det är omöjligt att säga något om produktionskvaliteten här.

Produkten däremot har verkligen hitsmak.. eller rättare sagt det är Hit-smak på Izabel's röst vilket egentligen är det viktigaste.

Jag tror att det är den dåliga musikkvalitén som sänker skeppet nu för avsaknad av botten och fet tyngd gör bara att det låter LEGO - smått o plastigt och risk för att det ska fastna på tvären i halsen 😆

Om Kvalitén i okomprimerat format finns där önskar jag dig /er lycka till.. i annat fall - gör om, gör rätt det är isåfall snubblande nära..

p.s eventuellt öka indelning eller BPM några decimeter..det är lite siraps-varning nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska kolla in reglerna till nästa gång....

Insisterar verkligen på att du gör det nu istället.

Det låter vasst och otrevligt / trasigt om musiken överlag, saknar botten och tyngd. Det är omöjligt att säga något om produktionskvaliteten här.

Produkten däremot har verkligen hitsmak.. eller rättare sagt det är Hit-smak på Izabel's röst vilket egentligen är det viktigaste.

Jag tror att det är den dåliga musikkvalitén som sänker skeppet nu för avsaknad av botten och fet tyngd gör bara att det låter LEGO - smått o plastigt och risk för att det ska fastna på tvären i halsen 😆

Om Kvalitén i okomprimerat format finns där önskar jag dig /er lycka till.. i annat fall - gör om, gör rätt det är isåfall snubblande nära..

p.s eventuellt öka indelning eller BPM några decimeter..det är lite siraps-varning nu

Har kollat reglerna.... och förstår att jag gjort fel 🙂

Vad menar du att du insisterar på.... att jag raderar tråden och gör en ny?

Ångående kvaliteten på mp3:orna så kan jag tyvärr inte göra något. Får inte lägga upp låtarna för download tyvärr... Förstår att det inte går att bedömma mix

Sirap - på alla låtar? Eller på de två lugnare?

Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du att du insisterar på.... att jag raderar tråden och gör en ny?

Nej men.. har du sett att det finns en "ändra-knapp" i dina skapade trådar?

Klickar man på den kan man ändra, korrigera och lägga till / ta bort text.. fast i det här fallet innebär det kanske att lägga till text... 😆

Så jag insisterar på att du korrigerar det jag nu lagt in i din första tråd. (.. och som var det som skulle varit med från början.. ) vilket du förmodligen också sett om du läst reglerna för låtupplägg i detta forum..

Såja nu har jag gnällt nog på dig för idag..

Nja.. Sirap o sirap, det känns som om alla låtar kunde få lite mer snärt fast i olika grad.. Sångens temperament - enligt vad jag känner - har mer driv än musiken, alltså hur jag upplever sången, sångsättet och attityden... musiken bromsar rösten.. inte mycket, men tillräckligt för att man ska uppleva en seghet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra... Skit nice helt enkelt.

Tycker däremot att du verkligen ska ta ut svängarna lite mer och göra lite mer olika sounds på låtarna. Fast produktionerna i sig är det inte mycket att klaga på. Den produktionen jag tyckte bäst om är all in your head... Fast jag tycker att du kan ta ut svängarna i prodden mer. Kanske blanda in nåt "organiskt" instrument. Eller nån mer sjuk synt som den blipp syntslingan som går genom hela låten.

Bra sång och skitbra låtar...

Jag tycker inte att sången är för hög.

Om du gör så här bra musik utan att vara så inne i den här genren så kommer du att bli sjukt bra på att prodda sån här musik. Du är ju redan bra... fast av nån konstig anledning har jag sett hur bra folk än är så blir dom alltid ännu bättre 😆 det finns liksom ingen gräns som det finns för utvecklingen som det gör för typ idrottmän...

allt är ju dessutom subjektivt om vad som är bra.. .

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra... Skit nice helt enkelt.

Tycker däremot att du verkligen ska ta ut svängarna lite mer och göra lite mer olika sounds på låtarna. Fast produktionerna i sig är det inte mycket att klaga på. Den produktionen jag tyckte bäst om är all in your head... Fast jag tycker att du kan ta ut svängarna i prodden mer. Kanske blanda in nåt "organiskt" instrument. Eller nån mer sjuk synt som den blipp syntslingan som går genom hela låten.

Bra sång och skitbra låtar...

Jag tycker inte att sången är för hög.

Om du gör så här bra musik utan att vara så inne i den här genren så kommer du att bli sjukt bra på att prodda sån här musik. Du är ju redan bra... fast av nån konstig anledning har jag sett hur bra folk än är så blir dom alltid ännu bättre 😆 det finns liksom ingen gräns som det finns för utvecklingen som det gör för typ idrottmän...

allt är ju dessutom subjektivt om vad som är bra.. .

Tack!

Att jag inte tagit ut svängarna mer beror på att jag blev rädd för att låtmatrielet skulle spreta för mycket....och naturligtvis att jag är helt ny på att prodda musik i den här genren. Ville gärna ha en grund att stå på innan man börjar pynta för mycket.

Kommer kanske våga lite mer på kommande låtar efter dessa värmande ord 😄

Kul att du gillar sång och låtar!

Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...