Jump to content
Annons

Line6 Toneport UX2


berch

Recommended Posts

Annons

Jag har en. Jag gillar den, men Gearbox är ganska processortungt och drivarna är långsammare än Core Audio, så när jag inte verkligen _behöver_ det växlar jag alltid över till interna ljudkortet.

Vad vill du veta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Låter mysko, men reklamen är ju reklam...

"With Line 6’s exclusive ToneDirect™ monitoring, you get fully processed audio in real time while you track! Far better than recording through plug-ins, it avoids the latency from your recording program and operating system. ToneDirect also easily beats analog direct monitoring options that force you to record guitar without hearing the amp model and effects, or struggle to get an inspired vocal with no reverb!"

Om det inte är fallet så faller ju en del av idén med Ux2:an.

Vad är det du giller speciellt med UX2:an?

Edit: verkar som om Core Audio är något för MAC-användare, kör själv med Windows XP och en AMD-processor, men kanske inte spelar någon roll.

Edit 2: Googlade lite och hittade detta som svarar på det mesta av mina frågor

My TonePort UX2 mini-review

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, latencyn är inget problem när jag spelar in gitarr eller sång, men jag känner att jag inte får ut samma prestanda ur min dator som när jag använder interna kortet genom Core Audio.

Vad jag gillar speciellt med det? Att det är ett koncept och inte ett ljudkort i vanlig bemärkelse. Gearbox låter jättebra, tycker jag, både för bas, gitarr och sång. Jag har inte använt min pod sen jag skaffade UX2an.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att förtydliga: så vitt jag vet är det inga latencyproblem med Toneportljudkorten, men förstärkar/effekt/preampmoduleringen är processortung och drivarna verkar dra mer processorkraft än Core Audio.

Latency har jag inte ens reflekterat över sedan jag gick över till Mac OS X från Mac OS 9. Det är en såndär pc-grej va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Rekomenderar verkligen UX2:an.

Jag har UX1 men jag ångrar nästan att jag inte köpte UX2:an istället! 🙂

Gearbox låter mycket bra!

Men ska du ha ett program som t.ex GuitarRig så funkar det dock inte så bra...

Du får en hemsk latency när man måste köra genom GearBox.

Men...

Vem behöver GuitarRig när man får med Gearbox!?? 😉

Rekomenderar starkt!

/Jonson 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...