Jump to content
Annons

Live 6 har utannonserats...


robertkr (oregistrerad)

Recommended Posts

robertkr (oregistrerad)

släpps i slutet av Q3

549E för boxed version

169E för sampler

129E för operator

=847E

läs mer på www.ableton.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Trevligt med uppdatering!

Utdrag från text om Sampler:

"Sampler employs Live's disk preloading technology to prevent RAM shortage and long waiting times while loading."

Hmm...Är detta någon slags Direct-from-disc-funktion liknande den som finns i Kontakt?

Dessutom är jag lite tveksam över EIC. "Multi-gigabyte" ska den vara men innehåller inte speciellt många instrument och ska användas genom simpler. Är det jag som är galen eller klarar simpler av flera samplingar per tangent? Vad är det annars vi får?

Jag är skeptisk 🙂

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar mest avsett för Sampler: "With Sampler you can import third-party multi-sample libraries..." Står inte något om några förbättringar av Simpler.

Känns dessutom som 169 EUR för Sampler är lite väl tilltaget.

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte, känns som en väldigt liten uppdatering. Eller? Har jag missat något väsentligt? Har inte riktigt orkat gräva djupt i Live 5.

Och varför tar de extra betalt för samplern?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte, känns som en väldigt liten uppdatering. Eller? Har jag missat något väsentligt? Har inte riktigt orkat gräva djupt i Live 5.

Och varför tar de extra betalt för samplern?

Tittade på videon. Det som lockar mig är tx att man kan randera varje spår separat.

Det där med att man kan importera video känns som en nödlösning för att fyllaupp den nya versionen. Jag vet inte. Lär nog köra på 5.2 ett bra tag iaf tills jag blivit rik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det riktigt sura är att jag låste upp min fullversion av Live 5.2 den 13/7. Om jag hade gjort det efter den 14/7 hade uppgraderingen varit gratis och jag hade sparat en tusenlapp..... surt sa räven 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

,17 July 2006, 14:56] Det riktigt sura är att jag låste upp min fullversion av Live 5.2 den 13/7. Om jag hade gjort det efter den 14/7 hade uppgraderingen varit gratis och jag hade sparat en tusenlapp..... surt sa räven 😉

Maila dem! Med lite tur är de på gott humör och ger dig uppgraderingen gratis ändå eftersom att det bara handlade om en dag. Be snällt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, om Ableton hade petat in Sampler i Live 6 så hade uppdateringen varit prisvärd. Nu känns det bara som de mjölkar sina kunder på pengar.

Sluta sura, hur peppat är det inte med bättre nivåmätare!? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta sura, hur peppat är det inte med bättre nivåmätare!?  😎

cry.jpg

Buhu! Jag vill ha Samplern gratis när jag uppdaterar! Och så vill jag ha en vettig tempo- och taktartsautomation! Och en skål med grönt godis!!!

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta sura, hur peppat är det inte med bättre nivåmätare!?  😎

cry.jpg

Buhu! Jag vill ha Samplern gratis när jag uppdaterar! Och så vill jag ha en vettig tempo- och taktartsautomation! Och en skål med grönt godis!!!

stackare! *trösta med en nappflaska med grogg i*

nämen håller med dig. är ju helt galet. Men vad säger man: Vill man höra fint så får man lita pint

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här nya "video" prylen, är det något som känns seriöst och/eller användbart....... på riktigt?

Tycker den nya ljudbanken verkar ganska trevlig ändå, som det är nu (v5.2) är utbudet (samples) ganska begränsat. Fast som sagts tidigare, känns lite fult att behöva pröjsa för Sampler för att kunna nyttja den till fullo.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Om man säger såhär. Videofunktionen kommer nog inte direkt få någon som jobbar med film att hurra och gå över till Live. Den känns mer som en rolig gimick. Det går ju till exempel inte på något smidigt sätt att välja en region och ställa in ett tempo som anpassas till markörerna så att det börjar och slutar på jämna takter. Det är bara en grej som skulle behövas.

Nä, jag hoppas främst att den buggen som gör att exporterad audio har en tendens att klippa och hacka, åtgärdas i version 6. Sådana basala fel ska inte få ha tagit sig så långt upp i versionsnummrerna 🙂

EIC är ingenting som jag själv kommer köpa då de ju bara ingår i boxversionen som går på ganska mycket mer än downloadditot. Som det redan har påpekats på Abletons forum så känns det skumt att grabbarna i Berlin hävdar att EIC följer med gratis i den förpackade versionen, samtidigt som de har passat på att helt osubtilt höja priset med runt en tusing....

...Och ärligt talat; Sampler. Jag har i alla fall inte lust att pröjsa nästan 2000 kronor för den när jag kan göra en crossgrade hos NI och få Kontakt 2 för strax över två lax.

Nä, jag är både positiv och negativ till Abletons påhitt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Varför gjorde de inte uppdateringen med att kunna redigera audio samplingar?

För det är väl det enda (nästan) som fattas i Live.

Sitter själv med 5.2 och tänker inte uppdatera.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Det riktigt sjuka med de höga priserna är att Live 6 är mycket billigare i USA eller utanför EU?

Skiljer ca 800kr mellan EU och USA, konstigt! är inte Ableton Tyskt?

Borde ju då vara billigare innanför EU och något dyrare utanför kan man tycka.

Ingen som har något tips var man kan köpa Live billigt?

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...