Jump to content
Annons

Läppläsare avslöjar Materazi


labero

Recommended Posts

Annons

Ääähhh, menvafan. Man ser ju hur den andre snubben niper Zidane i nippeln, och Zidane är såklart inte redo att komma ut ur garderoben eftersom det skulle skada både hans och fotbollens macho-rykte. Därför blir han förnärmad och arg. Men egentligen är de två pojkarna stjärtbröder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ääähhh, menvafan. Man ser ju hur den andre snubben niper Zidane i nippeln, och Zidane är såklart inte redo att komma ut ur garderoben eftersom det skulle skada både hans och fotbollens macho-rykte. Därför blir han förnärmad och arg. Men egentligen är de två pojkarna stjärtbröder.

Aha....då sa Materazzi "Jag gör slut" och det var därför det blev en dansk skalle.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Man köper en dagstidning som säger sig innehålla sanningen om vad som sades därute på planen. I stället presenteras i tidningen spekulationer på 30 sidor (!) om vad som kan ha sagts och annan runtikring de här personerna. Falsk varudeklaration. Ska aldrig mer köpa skittidningen Aftonbladet. Det har väl hänt totalt vid tre tillfällen och jag har ångrat varje tillfälle.

Sedan läste jag i en annan tidning om en massa varianter som kunde ha sagts, via tolkningar av läppläsande. Inte särskilt seriöst eftersom man kom fram till så helt skilda uttalanden.

Jag tycker det borde gå att med modern teknik förstärka ljudet av vad som sas dem emellan. Någon kameramik eller bandspelarmik borde ha fångat in detta. Sedan är det väl bara att filtrera bort alla publikljud.

Säkerligen sitter nån snubbe hemma med en videokamerainspelning, där han eller hon fångat detta. Speciellt om de har en sådan med en projektionsmik som förstärker vad som sägs automatiskt när man zoomar in. På så sätt hörs ju inte det omgivande ljuden lika mycket. Nån kärring som inte förstår sig på fotboll utan har tittat på annat än själva matchen har säkert nån inspelning av detta på sin videokamera och raderar detta band just nu som en ointressant företeelse under deras Tysklandssemester.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

saxat från: http://www.fifa.com/en/media/index/0,1369,116245,00.html

Revision of article 55

Zurich, 29 March 2006 - TO THE MEMBERS OF FIFA

Circular no. 1026

Zurich, 28 March 2006

GS/pmu-mjo

Dear Sir or Madam,

FIFA has always taken its role in combating discrimination of any kind very seriously. Despite this fact, there has been a surge in discriminating gestures and language at football matches in recent months. At its meeting on 16 and 17 March 2006, the FIFA Executive Committee therefore decided to take vigorous action against this deplorable trend and to impose harsher sanctions than those hitherto pronounced under article 55 of the FIFA Disciplinary Code (FDC).

Article 55, paragraph 1 therefore now stipulates a match suspension of five matches at every level of football as well as a stadium ban and a minimum fine of CHF 20,000 for any act or expression of a discriminatory and/or contemptuous nature. If an official commits such an offence, the fine will be CHF 30,000.

Furthermore, an association or club will be fined CHF 30,000 if any of its supporters display discriminatory banners or behave in a discriminatory or contemptuous manner during a match. If spectators cannot be identified as supporters of one or the other association or club, the host association or club will be sanctioned accordingly.

The stadium ban on offending spectators remains at least two years (par. 3).

The new provision in par. 4 stipulates that if any player, official or spectator behaving in a discriminatory or contemptuous manner can be attributed to a certain team, three points will automatically be deducted from that team for the first offence. In the case of a second offence, six points will be deducted, and after a further offence, the team will be relegated. In the case of matches played without points being awarded, the team in question will be disqualified.

The confederations and associations are obliged to incorporate the provisions of this article in their disciplinary code and statutes and to enforce the sanctions stipulated. Any association fails to comply with this article will be excluded from international football for two years (par. 5).

The amended article 55 FDC takes effect immediately and the new, complete wording is enclosed for your information.

You are therefore kindly requested to take note of the amendments and to pass them on to your members. The amendments to article 55 FDC must also be enforced within the association.

Yours faithfully,

FEDERATION INTERNATIONALE

DE FOOTBALL ASSOCIATION

Urs Linsi

General Secretary

Nu säger jag iofs inte att jag tycker att Italien skall fråntas guldet, men om det visar sej att Miterazzi sa någonting rasistiskt så skall han få ett straff personligen. Därför är det väl av intresse, även om nyhetshysterin kring det som hände är lite extremt.

zezou1yx.gif

puss,

~ f

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det borde gå att med modern teknik förstärka ljudet av vad som sas dem emellan.

Jag tycker det är fullständigt ointressant vad som sades mellan dem. Vad spelar det för roll?

Oavsett vad som sades, så ska en vuxen människa ha mer vett i skallen än att slå (eller skalla...) ner folk. 😄

Jag tycker att sådant extremt beteende borde polisanmälas som grov misshandel - så hade de där sportfånarna kanske haft en chans att lära sig sådant som är självklart för de flesta andra; att man inte löser något genom att slåss - även om det är någon som fäller syrliga kommentarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nattvraket (oregistrerad)
Självklart ska idioten bli åtalad för misshandel. Vore jättefel annars. 😎

Fotboll är inte för barn. Vänligen välj Bolibompa om du inte tål att se blod.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det borde gå att med modern teknik förstärka ljudet av vad som sas dem emellan.

Jag tycker det är fullständigt ointressant vad som sades mellan dem. Vad spelar det för roll?

Oavsett vad som sades, så ska en vuxen människa ha mer vett i skallen än att slå (eller skalla...) ner folk. 😎

Jag tycker att sådant extremt beteende borde polisanmälas som grov misshandel - så hade de där sportfånarna kanske haft en chans att lära sig sådant som är självklart för de flesta andra; att man inte löser något genom att slåss - även om det är någon som fäller syrliga kommentarer.

Fast om det skall polisanmälas så tycker så finns det betydligt värre saker som hänt på plan även i detta VM.

Han sansar sig ändå såpass mycket så han sätter skallen i bröstet - inte i ansiktet. Troligen relativt liten skaderisk. Jag har sett andra spelare flyga in med två fötter och dobbarna före, med kraft sätta en armbåge i huvudet osv. Skaderisken tror jag är betydligt större i dessa fall.

Jag vill se ett betydligt renare spel, även renare från verbala attacker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det borde gå att med modern teknik förstärka ljudet av vad som sas dem emellan.

Jag tycker det är fullständigt ointressant vad som sades mellan dem. Vad spelar det för roll?

Oavsett vad som sades, så ska en vuxen människa ha mer vett i skallen än att slå (eller skalla...) ner folk. 😎

Jag tycker att sådant extremt beteende borde polisanmälas som grov misshandel - så hade de där sportfånarna kanske haft en chans att lära sig sådant som är självklart för de flesta andra; att man inte löser något genom att slåss - även om det är någon som fäller syrliga kommentarer.

Fast om det skall polisanmälas så tycker så finns det betydligt värre saker som hänt på plan även i detta VM.

Han sansar sig ändå såpass mycket så han sätter skallen i bröstet - inte i ansiktet. Troligen relativt liten skaderisk. Jag har sett andra spelare flyga in med två fötter och dobbarna före, med kraft sätta en armbåge i huvudet osv. Skaderisken tror jag är betydligt större i dessa fall.

Jag vill se ett betydligt renare spel, även renare från verbala attacker.

Eftersom jag inte har följt med allt, tack vare mitt fullständiga ointresse för sport, så har jag inte sett sådant som inte har upprepats om och om igen i nyheterna - men jag tycker absolut att slagsmålsfasoner borde innebära riktiga straff - och inte bara utvisning eller avstängning i ett par matcher, utan åtal och hela konkarongen. Inte förrän det händer, kommer man att kunna se lagsporter där man bara sysslar med själva sporten som den ska fungera...

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart ska idioten bli åtalad för misshandel. Vore jättefel annars.  😎

Fotboll är inte för barn. Vänligen välj Bolibompa om du inte tål att se blod.

Vore väl lämpligare att spelarna och deras anhängare väljer Bolibompa istället. Det verkar vara mer anpassat till deras (din) nivå. 🙂

Jag har fått för mig att fotboll går ut på att få bollen i motståndarlagets mål inte att ha så många spelare kvar på plan som möjligt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Eftersom jag inte har följt med allt, tack vare mitt fullständiga ointresse för sport, så har jag inte sett sådant som inte har upprepats om och om igen i nyheterna - men jag tycker absolut att slagsmålsfasoner borde innebära riktiga straff - och inte bara utvisning eller avstängning i ett par matcher, utan åtal och hela konkarongen. Inte förrän det händer, kommer man att kunna se lagsporter där man bara sysslar med själva sporten som den ska fungera...

Du måste bli lite mer sportfåne helt enkelt...

Visst vore det roligare att se fotboll där inga tröjdragningar m.m. hindrade kreativa initiativ. Absolut. Gärna video för att avgöra om någon fuskat med långvarig avstängning som följd.

Hockey utan de ständigt crosschecking i rygg, slag med klubban mot ... överallt. osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Lagsporter och våld hör ihop, så enkelt är det 😎

Nej - våld hör inte hemma någonstans... 😉

Inte i en boxningsring heller?

Att fotboll innehåller en del våld idag tror jag inte vi kan komma ifrån. Sporten har utvecklats i den riktningen bara. Sen är det ju inte extremt heller, det spelas ju fortfarande (!) mycket fin fotboll.

Dessutom är regler till för att brytas 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lagsporter och våld hör ihop, så enkelt är det 🙂

Nej - våld hör inte hemma någonstans... :rolleyes:

Inte i en boxningsring heller?

Att fotboll innehåller en del våld idag tror jag inte vi kan komma ifrån. Sporten har utvecklats i den riktningen bara. Sen är det ju inte extremt heller, det spelas ju fortfarande (!) mycket fin fotboll.

Dessutom är regler till för att brytas 😄

Nej - egentligen inte i en boxningsring heller - men det är en fråga om huruvida man gillar att glo på legaliserad misshandel eller inte - och de som ställer upp på sådant får ju skylla sig själva, eftersom de vet vad det går ut på...

Jag tycker inte att man ska acceptera någon sorts våld alls når det inte ingår som ett inslag i de regler som finns för sporten i fråga. Bura in de idioter som börjar boxas på ishockeyplanen och som med berått mod skallar folk på fotbollsplanen. Att det sker misstag och olyckor är sin sak - men jag tycker inte att man ska inte tolerera någonting alls om det rör sig om medvetna slagsmål och trakasserier.

Om det sker på planen så får ju dessutom huliganerna mer vatten på sin kvarn och får ännu större anledning att slåss med den del av publiken som är där för att ha roligt. Våld föder våld - och idrottsmännen borde föregå med gott exempel i stället för att trappa upp våldsnivån...

Link to comment
Dela på andra sajter

Våld är kul. Det är bevisat 😉

Sen om det hör hemma i fotboll kan man ju ha olika åsikter om. Själv tycker jag det är skoj att få se lite heta känslor ibland.

Jag kanske är avtrubbad bara?

Redigerat av Krokodil
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Håller i princip med Claes! Sedan talade vi om idrott, förstår inte hur vi då kom in på boxning... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart ska idioten bli åtalad för misshandel. Vore jättefel annars.  :rolleyes:

Fotboll är inte för barn. Vänligen välj Bolibompa om du inte tål att se blod.

lol fotboll som är sån mesig sport..

Hockey ska det vara 🙂

där jävlar lägger dom sig inte ner och lipar för en skalle inte 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart ska idioten bli åtalad för misshandel. Vore jättefel annars.  :rolleyes:

Fotboll är inte för barn. Vänligen välj Bolibompa om du inte tål att se blod.

lol fotboll som är sån mesig sport..

Hockey ska det vara 😎

där jävlar lägger dom sig inte ner och lipar för en skalle inte 😉

Nä där räcker det med en svart liten sak... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...