Dreamtones Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 (redigerat) Okej, dags för farbro Kricke Ă„ klaga lite hĂ€r igen... Kollade pĂ„ MTV för ett par dagar sedan, och som vanligt blir jag förvĂ„nad över hur lĂ„tarna övertrĂ€ffar varandra hela tiden... Ă t det negativa hĂ„llet, alltsĂ„. SĂ„hĂ€r lĂ€t den lĂ„t som var placerad pĂ„ andra plats: LĂ€nk Kommentarer... ? Mina kommentarer Ă€r följande i alla fall: * Hela lĂ„ten baseras pĂ„ en superkort slinga pĂ„ ca 3-4 sekunder som gĂ„r runt, runt i 4 minuter. KĂ€nns dock som om lĂ„ten pĂ„gĂ„r en timme, minst, just pga detta. * Denna superkorta slinga Ă€r dessutom totalt rippat frĂ„n 80-tals lĂ„ten Soft Cell - Tainted Love. Dock saknas typ halva loopen. Ăven om ja inte Ă€r sĂ€ker pĂ„ om originalet heller Ă€r ett mĂ€sterverk sĂ„ hade den en melodisk loop som var nĂ„got mer catchy Ă€n detta i alla fall. ... Hur kreativt Ă€r detta? * SjĂ€lva melodin Ă€r i stort sett helt ny dock, men vilken melodi dĂ„?! LĂ„ter som det Ă€r ca 3 röster som babblar i mun pĂ„ varandra hela lĂ„ten rakt igenom. Vad Ă€r detta för "musik"?! * Jag blir inte berörd pĂ„ nĂ„got vis överhuvudtaget nĂ€r jag lyssnar pĂ„ detta. Den enda kĂ€nslan jag fĂ„r nĂ€r ja lyssnar/kollar pĂ„ detta Ă€r att jag blir Ă€cklad som ***. *Andra plats för HEL****! SkĂ€mtar dem?! đ Hade denna lĂ„t haft en placering... Eller ja menar inte funnits pĂ„ listan överhuvudtaget hade ja inte startat det hĂ€r inlĂ€gget överhuvudtaget. *SĂ„ vad Ă€r bra ? Hmm... Det kanske i sĂ„ fall skulle vara... Ăh... Eller, nĂ€ föresten... Absolut i-n-g-e-n-t-i-n-g. đ Boten Anna framstĂ„r plötsligt som ett mĂ€sterverk... Och dĂ„ Ă€r det riktigt illa. Men vad Ă€r det jag uppenbart missar? Ăr det nĂ„got fel pĂ„ mig som inte tycker detta Ă€r skitbra? Sorry om ja offendar nĂ„gon - Detta Ă€r bara min personliga Ă„sikt, som jag mĂ„ste fĂ„ lufta nĂ„gonstans. /Tack för ordet. Redigerat 3 juli 2006 av Kricke
MJInc Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Kan hÄlla med i mÄngt och mycket. Men hÀr Àr nÄgra kanske tÀnkbara anledningar till den höga listplaceringen: - sÀljande video? (= mycket naket) - mycket airtime tack vare starkt skivbolag i ryggen? - tidigare lÄtar kanske musikaliskt varit starkare som gett henne en stor skara fans som sedan gillar det mesta som hon slÀpper oavsett musikalisk kvalitet? Listor gÄr vÀl att pÄverka pÄ ett eller annat sÀtt, t ex genom mördande reklam? //Micke....
Hellpig Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Jag reagerade faktiskt ganskla likt dig första gĂ„ngen jag hörde den, snodd sampling rĂ€tt av, de tillför ingenting och det lĂ„ter skit och Ă€nda sitter nĂ„gon dĂ€r ute och grinar hela vĂ€gen till banken... men det Ă€r ju en fri marknad. Vill folk lyssna pĂ„ sĂ„n sk_t sĂ„ fĂ„r de vĂ€l göra det. Ăven detta min högst personliga Ă„sikt sĂ„ klart... đ
mornel Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Precis, det Àr personliga Äsikter. Jag tycker att lÄten var förvÄnansvÀrt bra, Àven om jag inte Àr överförtjust i videon. Och vad Àr dealen med gnÀllet över samplandet? Jag trodde de debatterna blev klara efter Puff Daddys "I'll Be Missing You"...
Pluffo Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 (redigerat) Zzzzz....Detta Ă€r anledningen till att jag hatar P3. De spelar konstant sĂ„dan hĂ€r skit om och om igen. BlÀÀÀ! đ Jag menar, jag kan förstĂ„ om nĂ„gra gillar att kolla pĂ„ videon men utan den sĂ„ Ă€r det ungefĂ€r som att Ă€ta en toast skagen utan rĂ€kor och bröd. Redigerat 3 juli 2006 av Pluffo
marc Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Fick inte lÀnken att funka? o jag har ingen aning om hur klippet lÄter. Vem Àr det egentligen som köper musik idag? Just det typ INGEN! Kan ju rÀkna ut med röven varför musik industrin blir billigare och billigare ? Sedan sitter man och gnÀller pÄ det samtidigt som man laddar hem allting GRATIS.
FredrikMikaelsson Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 (redigerat) Fick inte lÀnken att funka? o jag har ingen aning om hur klippet lÄter. Vem Àr det egentligen som köper musik idag? Just det typ INGEN! Kan ju rÀkna ut med röven varför musik industrin blir billigare och billigare ? Sedan sitter man och gnÀller pÄ det samtidigt som man laddar hem allting GRATIS. du har fel, omsÀttningen i musikindustrin har bara gÄtt ner nÄgra % i USA, ytterligare nÄgra fler i Sverige, Musik sÀljer! Problemet Àr bara att tex p3 baserar sitt musikval pÄ topplister som i sin tur baserar sin musik pÄ försÀljningssiffror. Och det Àr bara skitmusik som behöver tokmarknadsföras, tror du det Àr en slump att en artist dyker upp i rutan lite hÀr o var, syns i media varannan dag. Nop, de har ett skivbolag i ryggen som jobbar stenhÄrt för att deras artist ska höras mest. Plötsligt tror den slummrande majoriteten att just en sÄn hÀr lÄt Àr bra, för alla andra verkar ju tycka det!?! Det skrivs ju sÄ mycket om artisten, hon, han mÄste ju vara popis o i vÄr skeva vÀrld Àr vi inte smartare Àn att vi gör som alla andra o tar pÄ oss vÄr mÀrkesskjorta och vÄra designade jeans och gÄr o köper skitmusiken... Om folk inte var sÄ in i helvete osÀkra pÄ sig sjÀlva sÄ kanske de kunde titta upp och lyssna se sig omkring o börja va sig sjÀlva. Same shit ass alltid... Redigerat 3 juli 2006 av FredAsp
Pluffo Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Fick inte lÀnken att funka? o jag har ingen aning om hur klippet lÄter. Vem Àr det egentligen som köper musik idag? Just det typ INGEN! Kan ju rÀkna ut med röven varför musik industrin blir billigare och billigare ? Sedan sitter man och gnÀller pÄ det samtidigt som man laddar hem allting GRATIS. du har fel, omsÀttningen i musikindustrin har bara gÄtt ner nÄgra % i USA, ytterligare nÄgra fler i Sverige, Musik sÀljer! Problemet Àr bara att tex p3 baserar sitt musikval pÄ topplister som i sin tur baserar sin musik pÄ försÀljningssiffror. Och det Àr bara skitmusik som behöver tokmarknadsföras, tror du det Àr en slump att en artist dyker upp i rutan lite hÀr o var, syns i media varannan dag. Nop, de har ett skivbolag i ryggen som jobbar stenhÄrt för att deras artist ska höras mest. Plötsligt tror den slummrande majoriteten att just en sÄn hÀr lÄt Àr bra, för alla andra verkar ju tycka det!?! Det skrivs ju sÄ mycket om artisten, hon, han mÄste ju vara popis o i vÄr skeva vÀrld Àr vi inte smartare Àn att vi gör som alla andra o tar pÄ oss vÄr mÀrkesskjorta och vÄra designade jeans och gÄr o köper skitmusiken... Om folk inte var sÄ in i helvete osÀkra pÄ sig sjÀlva sÄ kanske de kunde titta upp och lyssna se sig omkring o börja va sig sjÀlva. Same shit ass alltid...
FredrikMikaelsson Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Fick inte lĂ€nken att funka? o jag har ingen aning om hur klippet lĂ„ter. Vem Ă€r det egentligen som köper musik idag? Just det typ INGEN! Kan ju rĂ€kna ut med röven varför musik industrin blir billigare och billigare ? Sedan sitter man och gnĂ€ller pĂ„ det samtidigt som man laddar hem allting GRATIS. du har fel, omsĂ€ttningen i musikindustrin har bara gĂ„tt ner nĂ„gra % i USA, ytterligare nĂ„gra fler i Sverige, Musik sĂ€ljer! Problemet Ă€r bara att tex p3 baserar sitt musikval pĂ„ topplister som i sin tur baserar sin musik pĂ„ försĂ€ljningssiffror. Och det Ă€r bara skitmusik som behöver tokmarknadsföras, tror du det Ă€r en slump att en artist dyker upp i rutan lite hĂ€r o var, syns i media varannan dag. Nop, de har ett skivbolag i ryggen som jobbar stenhĂ„rt för att deras artist ska höras mest. Plötsligt tror den slummrande majoriteten att just en sĂ„n hĂ€r lĂ„t Ă€r bra, för alla andra verkar ju tycka det!?! Det skrivs ju sĂ„ mycket om artisten, hon, han mĂ„ste ju vara popis o i vĂ„r skeva vĂ€rld Ă€r vi inte smartare Ă€n att vi gör som alla andra o tar pĂ„ oss vĂ„r mĂ€rkesskjorta och vĂ„ra designade jeans och gĂ„r o köper skitmusiken... Om folk inte var sĂ„ in i helvete osĂ€kra pĂ„ sig sjĂ€lva sĂ„ kanske de kunde titta upp och lyssna se sig omkring o börja va sig sjĂ€lva. Same shit ass alltid... đđ
tbruce Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Kricke, hur gammal Àr du, 23? - och du har redan blivit en tant! Jag tilltalas personligen inte jÀttemycket av lÄten men jag tycker den Àr helt okej, den har definitivt sin charm, och det kÀnns mest bittert och gnÀlligt att pÄstÄ att det inte skulle ligga nÄgon kreativitet bakom. Varför skulle detta vara vÀrre Àn typ hitlistemusiken för tio Är sen? Det Àr vÀl precis samma sak, ny förpackning men motsvarande innehÄll. Att klaga pÄ hitlistemusiken kÀnns rÀtt gjort, typ, och ska man göra det sÄ kan man vÀl ta bÀttre exempel Àn detta... Och om det grundar sig i en samplingstjureri sÄ fÄr jag hÄlla med mornel.
Explosiv marsipan (oregistrerad) Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 SÀg nÄgon gÄng alla dessa topplistor har rÀtt... Rihanna Àr snygg som fan dock, men det hör inte hit...
Cloudsurfer Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 har hört den pĂ„ radion ett antal ggr, tycker faktiskt att den Ă€r rĂ€tt skön...Sen skiter jag vĂ€l i hur kreativ den Ă€r osv đ
Zyan Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 PoÀngen med dessa lÄtar Àr inte att vara perfekta och underbara för musiker, utan att generera sÄ mycket pengar som möjligt pÄ kortast tid. Massa dunkdunk för att passa pÄ nattklubbar och alla ska kunna sjunga med.
syntelman Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Soft Cell's Tainted Love Àr ju Äandrasidan OCKSà en rip (eller cover Àr vÀl mer passande i det fallet) LÄten spelades först in 1964 med Gloria Jones och har sedan spelats in av jag vet inte hur mÄnga artister som helst... Melodier snos, lÄnas, krÀks om och om igen. Det hÀr var dock varken konstruktivvt eller roligt. Bara kommersiellt (tyvÀrr).
Odel Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 JÀvla gnÀll. LÄten var rÀtt skön och tjejen var porrig ju. SÄnt Àr ju aldrig fel! Hade nÄgon slÀngt upp denna i demoforumet skulle lovorden hagla, men det kanske bara Àr jag.
mornel Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Hade nĂ„gon slĂ€ngt upp denna i demoforumet skulle lovorden hagla, men det kanske bara Ă€r jag. Haha, faktiskt. Men lĂ€nken skulle snabbt plockas bort av nĂ„gon moderator pĂ„ grund av oclearade samplingar đ
Linus Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Hade nĂ„gon slĂ€ngt upp denna i demoforumet skulle lovorden hagla, men det kanske bara Ă€r jag. Haha, faktiskt. Men lĂ€nken skulle snabbt plockas bort av nĂ„gon moderator pĂ„ grund av oclearade samplingar đ Haha, veckans citat. đ
Danny Cort (oregistrerad) Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Kricke - du Àr helt osannolikt dum i huvudet och du lider av total avsaknad av förstÄelse för musik i allmÀnhet och modern musik i synnerhet. För det första sÄ Àr ju Soft Cells's lÄt en cover frÄn början. För det andra sÄ Àr det sÄhÀr musik skapas 2006 - genom snygga och clearade lÄn frÄn tidigare lÄtar och artister. Detta gÀller alla genrer, försök hitta en metal-lÄt som inte kan spÄras till en tidigare metal-lÄt vad det gÀller musik eller text. För det tredje sÄ Àr just ditt exempel ganska dÄligt - Rhiannas lÄt har legat etta pÄ Billboard och Àr faktiskt ett riktigt, riktigt grymt 06-scoop. Vad har du egentilgen för referenser Krickae? Vad tycker du Àr bra? Vad skapar du sjÀlv för musik? hur grym Àr du som kan dissa trippelplatinasÀljande lÄtar genom att sÀga att det Àr dÄligt? Kom igen nu, det Àr 2006 och det Àr kanske dags att du börjar kÀnna och anamma den musikströmning som Àr gÀllande just nu, jag Àr över 30 och tycker att det hÀr Àr jÀttebra och jag tittar pÄ Rhianna och liknande artister i mitt musikskapande vare sig jag skriver lÄtar för metal eller soulgenrer. Get fresh, get clean.
Piccazzo Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 (redigerat) Hur grym Àr du som kan dissa trippelplatinasÀljande lÄtar genom att sÀga att det Àr dÄligt? Bara i Usa vilket i sin tur innebÀr 3 000 000 exemplar. SÀg mig EN BRA Artist i din smak som sÄlt lika mycket pÄ EN Singel 2006. SÄ frÄgan Àr om du har rÀtt och 3 000 000 har fel eller Àr det tvÀrtom ? Kricke ? Redigerat 3 juli 2006 av Piccazzo
Danny Cort (oregistrerad) Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Hur grym Àr du som kan dissa trippelplatinasÀljande lÄtar genom att sÀga att det Àr dÄligt? Bara i Usa vilket i sin tur innebÀr 3 000 000 exemplar. SÀg mig EN BRA Artist i din smak som sÄlt lika mycket pÄ EN Singel 2006. SÄ frÄgan Àr om du har rÀtt och 3 000 000 har fel eller Àr det tvÀrtom ? Kricke ? Word. Jag tror att det bakom Krickes post ligger en djupt boende önskan att vara snygg, begÄvad och upptÀckt av vÀrldens finaste producenter...
surikatmamma Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Fast Rihanna Àr vÀl inte sÄ jÀttebegÄvad? Hennes röst kÀnns ganska begrÀnsad och trÄkig och sen tycker jag att hon dansar dÄligt.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Fast Rihanna Àr vÀl inte sÄ jÀttebegÄvad? Hennes röst kÀnns ganska begrÀnsad och trÄkig och sen tycker jag att hon dansar dÄligt. à h nej. En TILL som vill vara snygg, begÄvad och upptÀckt av vÀrldens finaste producenter.
Pluffo Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Hur grym Àr du som kan dissa trippelplatinasÀljande lÄtar genom att sÀga att det Àr dÄligt? Bara i Usa vilket i sin tur innebÀr 3 000 000 exemplar. SÀg mig EN BRA Artist i din smak som sÄlt lika mycket pÄ EN Singel 2006. SÄ frÄgan Àr om du har rÀtt och 3 000 000 har fel eller Àr det tvÀrtom ? Kricke ? SÄ? Skulle försÀljningssiffror vara lika med kvalitet?
Danny Cort (oregistrerad) Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Hur grym Àr du som kan dissa trippelplatinasÀljande lÄtar genom att sÀga att det Àr dÄligt? Bara i Usa vilket i sin tur innebÀr 3 000 000 exemplar. SÀg mig EN BRA Artist i din smak som sÄlt lika mycket pÄ EN Singel 2006. SÄ frÄgan Àr om du har rÀtt och 3 000 000 har fel eller Àr det tvÀrtom ? Kricke ? SÄ? Skulle försÀljningssiffror vara lika med kvalitet? Ja, varför inte?
Piccazzo Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 SĂ„? Skulle försĂ€ljningssiffror vara lika med kvalitet? Absolut inte , Men att dissa lĂ„tar som ligger pĂ„ Billboard bara för man sjĂ€lv inte kan hammna dĂ€r Ă€r vĂ€l lite si Ă„ sĂ„ med. Att sedan racka ned pĂ„ att skivbolagen bara krĂ€nger ut massa kommersiellt Dunka Dunka skit kĂ€nns lika meningslöst. Skivbolagen slĂ€pper den musik som folk vill höra och köpa , Sedan att det just inte Ă€r Eran favoritartist Ă€r ju inte skivbolagets fel. Visst mycker bra musik nĂ„r alldrig den publiken den förtjĂ€nar meddans en massa lĂ„tar som kanske inte borde gör det , Men i slutĂ€ndan Ă€r det trots allt köpmakten som bestĂ€mmer och inte Skivbolagen/Förlagen m.m m.m För övrigt Ă€r sverige ett av ( I Mitt Tycke ) vĂ€rldens mest trĂ„ngsynta lĂ€nder nĂ€r det gĂ€ller musik. Finland Ă€r vĂ€rst ... đ
Danny Cort (oregistrerad) Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 Jag har en idé. Ska vi jÀmföra med mat? Tycker ni om hamburgare och pizza?
auto mode Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 (redigerat) LÄten Àr en sÀmre cover pÄ en cover. och den som inte hör att den Àr musikaliskt sÀmre en den första covern oavsett hur mycket den sÄlt Àr dum i huvudet. Redigerat 3 juli 2006 av auto mode
Danny Cort (oregistrerad) Postat 3 juli 2006 Postat 3 juli 2006 LÄten Àr en sÀmre cover pÄ en cover. och den som inte hör att den Àr musikaliskt sÀmre en den första covern oavsett hur mycket den sÄlt Àr dum i huvudet. Nu Àr det ju sÄ att tiderna förÀndras... För att föra musiken framÄt sÄ mÄste man ibland göra remakes pÄ remakes för att uppdatera den dÀr fantastiska musiken som vi alla Àlskar och visa att bra melodier aldrig goes out of style.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.