Jump to content
Annons

Tips på hur jag får bort buggen log från Cubase SX


Musiker81

Recommended Posts

Hej

Jag vill ha seriösa tips på hur jag får bort buggen log från mitt Cubase SX utan att ta bort alla program som jag har på datorn och utan att installera på separat enhet eller hårddisk(Typ har nästan inga). Jag har prövat att installera om hela windowset+formaterat hårddisken där jag har windwoset+CubaseSX+att uppdatera Cubase till nyaste version+att uppdatera ljudkortet till nyaste. Har en pc P4 2.5Ghz 1Gb i ram windows XP Pro+ett RME hammerfall DSP 9632(Nog ska det väl ändå gå att köra utan bugg med det ljudkortet?) Buggen kommer fram så här: När man startar flera project oftast stänger och öppnar dom sen kan det komma ett felmeddelande som lyder så här: Ett allvarligt fel har inträffat i log och så måste man stänga ner Cubase och starta det igen. Någon som vet hur man får bort buggen eller är Cubase SX bara skräp!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är inget som har hänt mig (inte ännu i alla fall...). Det skulle kunna vara ett problem i ditt Windows eller din hårdvara som ställer till trassel med stabiliteten... Det kan kanske också vara någon plugin som är instabil och behöver uppgraderas för att fungera under XP och med SX?

Rada gärna upp vad du har för komponenter i din maskin och vilka pluggar du har installerat utöver de som följer med SX, så kan vi se om det finns något speciellt som man kan misstänka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här har jag:

Dator: PC P4 2.5Ghz 1Gb i ram med windows XP Pro+service pack1.

Ljudkort: RME Hammerfall DSP 9632 med Tube MP micförstärkare(Vill ha en bättre micförstärkare)

Installerat: Zonealarm brandvägg, power DVD, Winamp 5.03, acrobat reader 5.0, Norton antivirus 2003 Pro men har tagit bort det för att jag tror det kan vara det programmet som orskar buggen.

Plugin: Bara en plugin och det är Battery(Trumljud) Det kan faktiskt vara Battery som orsakar buggen eftersom jag inte har uppdaterat Battery men jag vet dock inte om det finns ute nån uppdatering dock.

Måste bara tillägga igen att ljudet i mitt ljudkort är skitbra men jag har bara spelat in i 16bitar 44.1Khz än så länge vill komma åt 24bitar och 96Khz. Men jag vet inte hur man gör för det verkar inte gå med min billiga micförstärkare. Jag kommer bara åt 24bitar 44.1Khz. Vet du av nån billig digitalmicförstärkare som klarar av 24bitar 96Khz.

Hoppas att mina listade saker jag har i datorn hjälper dig att lista ut vad det är som orsakar buggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag less på Cubase SX. Cubase är skit det buggar ju nästan hela tiden och ändå har jag gjort allting uppdaterat allting och installerat om hela windows XP+formaterat hela C:. Någon som har ett sista tips på hur man får bort buggen log innan jag byter till Pro tools.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cubase SX är absolut INTE skit!

Det fungerar klockrent på en farlig massa maskiner och borde kunna fungera även på din...

Kan du förkklara lite närmare vad som sitter i datorn - vilket moderkort det är, grafikkort, minnen etc, så kanske det kan hjälpa till...

Du kanske också kan kolla så att du inte har någon IRQ-konflikt i maskinen. Titta i Enhetshanteraren, så ser du sådant.

Jag förstår nog fortfarande inte riktigt vad det är som händer hos dig. Jag har inte hört talas om någon namngiven bugg som heter log, så kan du beskriva precis vad som händer i stället...?

Har du frågat i butiken där du köpte ditt program? Om inte de kan hjälpa dig, så kan det vara läge att ringa till supporten på MI-7. De är väldigt hjälpsamma och kunniga - och kan säkert klura ut vad det är som strular.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej okej cubase är väl inte skit men jag har haft problem med buggen log och jag vet inte om den är borta än. Jag har prövat att uppgradera ytterligare en gång drivrutinerna till ljudkortet så jag får be till gud att det inte buggar igen. Det här har jag i datorn: MSI moderkort 845PE Max2, Gainward 460MX grafikkort, 2 st 500MB minnesmoduler, Intel P4 2.5Ghz processor, ett promise ATA 100 kontrollerkort som jag inte använder vill ha ett ATA 133 istället, RME hammerfall DSP 9632 ljudkort med nyaste drivrutinen, Cubase SX med nyaste uppgraderingen. Dom här gejorna borde väl ändå hålla buggar borta.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Oftast pluginerna som kan ställa till det, när man byter mellan olika projekt. Jag har dock bara haft felet en gång på nya systemet (helt cleant XP med Cubase + Reason, delta 44, pentium 4).

Link to comment
Dela på andra sajter

Som registrerad användare av Cubase eller någon annan Steinberg produkt så kan du kontakta Daniel på vår supportavdelning.

Du når honom enklast genom att gå in på vår site under "service/contact form" eller maila honom på serviceandsupport@mi7.com

Han finns där för att lösa problem som detta och hjälper dig gärna. Problem av denna typ hör oftast ihop med andra komponenter i din dator, hårdvara eller mjukvara.

Redigerat av fredrik @ mi7
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...