Jump to content
Annons

Miroslav Refill Choir


Norbert

Recommended Posts

Har någon använt Miroslav Choir Refill till Reason? Fördelar/nackdelar? Hur är det i jämförelse med körerna i EWQLSO Silver (för er som har det)? Fungerar Miroslav-refillen för tystare partier samt stora bombastiska partier (jag vet att körerna i Silver har en tendens att låta för stora för att kunna göra tystare, mjukare partier)?

Här är en länk: http://www.sonicreality.com/viewDetails.php?ProductID=1304

Jag tycker att det låter helt okey men jag har inte hört om någon som har använt det ännu.

Vad är bäst... att ladda upp Miroslav Choir i Reason och länka via Rewire eller att ladda upp en Kompakt i host sequencern och ladda in EWQLSO Silver-körerna? Vilket alternativ är mest resurssnålt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Miroslav ser jag som en kvalitetsstämpel. De gamla Akai-bankerna var State of the art - innan de större EWQL och VSL-biblioteken gjorde entré.

Jag har inte testat dessa nya refills, men jag antar att det är samma ljudfiler/patchar som i Akai-bankerna.

Sonic Reality gör riktigt bra refills också, så jag känner ingen skepsis över att denna refill låter bra.

Vad gäller resurssnålt, så flyter säkert båda bra i din burk.

Reason tar mindre CPU, men samtidigt tar Miroslav-samplingarna mer av ditt RAM. Värt att tänka på!

EWQLSO låter fantastiskt och är sparsamt med ditt RAM-minne. Och det kan väga tungt till deras fördel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Började tro att ingen hade något att säga om detta. Tack Linus för ditt svar!

Jag har redan beställt EWQLSO Gold som kommer med Fedex på fredag och jag letar nu körbibliotek som ett komplement. EWQLSC och Voices of The Apocalypse är för dyra. De enda jag har råd med är i princip Silver och Miroslav. Så om Reason tar mindre CPU men mer RAM, och EWQLSO är sparsamt med RAM, så kanske det går bra?

Man får ju även med lite Steinway-piano med Silver, och det kostar inte så mycket mer än Miroslav-refillen. Därför undrade jag om Miroslav hanterar tysta partier bättre än Silver. Det kan isåfall väga över.

Redigerat av Norbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Därför undrade jag om Miroslav hanterar tysta partier bättre än Silver. Det kan isåfall väga över.

Det är jag tyvärr inte rätt person att svara på. Jag skulle traska in i en musikaffär där de förmodligen har en dator som du kan sitta vid och jämföra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag nämnde tidigare att Voices of The Apocalypse är för dyrt, och Symphony of Voices är dyrare ändå. 😳

Inget ont om biblioteken dock. De är båda asgrymma körbibliotek, men speciellt SOV är dyrt för sin tid.

EDIT: Vad jag vet så finns det inte ens någon svensk musikaffär som har vare sig EWQLSO Silver eller Miroslav Choir Refill, så jag kan inte gå in och testa. Är det någon som vet någon butik?

Redigerat av Norbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...