Jump to content
Annons

Billigt kort


JimmyN

Recommended Posts

Hej!

Min plan är att skaffa en Studio Project B1 och Tapco Blend 6-mixer. Eftersom jag kommer koppla både gitarren och micken på mixern, funkar det då med ett kort liknanade detta: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303120&view=detailed

för att få in ljudet i datorn? (Laptop)

Andra prisvärda förslag mottages gärna.

Mvh / Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

SB Live har ett mycket dåligt rykte när det gäller musikproduktion, även om det finns de som använder det. Skulle rekommendera dig att titta på Behringers budgetvariant för FW, FCA202 (ca.1000:-). Sen finns ju M-audios Fast Track USB (ca.1200:-) som redan har en mikingång (dock utan fantommatning) och en instrumentingång.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

SB Live har ett mycket dåligt rykte när det gäller musikproduktion, även om det finns de som använder det. Skulle rekommendera dig att titta på Behringers budgetvariant för FW, FCA202 (ca.1000:-). Sen finns ju M-audios Fast Track USB (ca.1200:-) som redan har en mikingång (dock utan fantommatning) och en instrumentingång.

Lycka till!

Tack så mycket!

Kanske en dum fråga. Men det inbyggda ljudkortet i min laptop är pajj. Kan jag använda ett M-audio-kort både till uppspelning och inspelning? Alltså helt ersätta det interna kortet?

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

SB Live har ett mycket dåligt rykte när det gäller musikproduktion, även om det finns de som använder det. Skulle rekommendera dig att titta på Behringers budgetvariant för FW, FCA202 (ca.1000:-). Sen finns ju M-audios Fast Track USB (ca.1200:-) som redan har en mikingång (dock utan fantommatning) och en instrumentingång.

Lycka till!

Tack så mycket!

Kanske en dum fråga. Men det inbyggda ljudkortet i min laptop är pajj. Kan jag använda ett M-audio-kort både till uppspelning och inspelning? Alltså helt ersätta det interna kortet?

Mvh

Ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...