Jump to content
Annons

När ni kommeterar


Zyan

Recommended Posts

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Populära dagar

Postat mest i detta ämne

Personligen tycker jag inte att det är vilket betyg en låt får som är det intressanta utan diskussionen kring musiken, och framför allt på demoforumet är utbytet av information och erfarenhet det centrala, inte om man "påverkas" att sätta betyget 3 i stället för 4. Ju fler som skriver något (vad som helst) desto bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag inte att det är vilket betyg en låt får som är det intressanta utan diskussionen kring musiken, och framför allt på demoforumet är utbytet av information och erfarenhet det centrala, inte om man "påverkas" att sätta betyget 3 i stället för 4. Ju fler som skriver något (vad som helst) desto bättre.

Vad menar du med det?

Hur kom vi in på betyg?

Link to comment
Dela på andra sajter

om jag ska kommentera någonting gör jag det efter det jag läst andras inlägg. detta för att jag ska kunna kommentera sånt ingen annan kommenterat. även fast man ibland gärna upprepar det andra sagt ifall det är någonting viktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker det verkar som om ni är väldigt osäkra och instabila om ni inte kan hålla en egen åsikt oavsett om ni läst andras inlägg eller ej osv,detta gäller ju hela livet-mesigt måste jag säga, det är tydligen bara jag och Equality som hajar nåt här 😛 sen är det väl rätt fånigt att kalla mig aggresiv för att jag talar om min ståndpunkt,bara för att det finns arslen som inte tål mina åsikter kan dom väl ta saklighet för vad det är... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
bara för att det finns arslen som inte tål mina åsikter kan dom väl ta saklighet för vad det är... 🙂

Javisst.

Jag tar din saklighet för att du är ett arsle.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker det verkar som om ni är väldigt osäkra och instabila om ni inte kan hålla en egen åsikt oavsett om  ni läst andras inlägg eller ej osv,detta gäller ju hela livet-mesigt måste jag säga, det är tydligen bara jag och Equality som hajar nåt här 😉 sen är det väl rätt fånigt att kalla mig aggresiv för att jag talar om min ståndpunkt,bara för att det finns arslen som inte tål mina åsikter kan dom väl ta saklighet för vad det är... :rolleyes:

Det handlar inte om åsikter, utan ens omedvetna...orkar bara behandla det ytligt nu.

Läs Vad, hur och varför av Dag Ingvar jacobsen och företagsekonomiska forskningsmetoder av Alan Bryman och titta noga på delarna om problem med undersökningar.

Förklarar då hur det omedvetna kan färga mönstret av att ställa frågan på visst sätt eller se hur andra har svarat tidigare. Även hur stark man än är så tänker man på andra saker bara av att läsa andras svar och fokuserar då på delar du inte tänkt från början. INTE ATT DU SÄGER LIKADANT SOM ANDRA, DU HAR FORTFARANDE DIN EGEN ÅSIKT, MEN TÄNKER MED NYA VISIONER.

Fråga en statisker som jobbar med enkäter eller intervjuvare så finner du mina belägg sanna.

Om du ska fortsätta denna diskussion så kom gärna med lite mer fakta, det uppskattas.

Link to comment
Dela på andra sajter

moget Danny, vad är felet egentligen?

Ska du kapa alla min trådar...snart kommer polisen och tar dna prov och rycker ut din server. De brukar ju göra det med pirater som kapar... :rolleyes:

Hmm..behöver jag påpeka att detta är ett skämt?

Link to comment
Dela på andra sajter

No problem Zyan, men jag tror helt enkelt inte på allt du eller andra säger/skriver, spelar faktiskt ingen som helst roll i mitt universum vad det kallas för---om det är vetenskapligt belagt eller ej etc etc, faktum är att detta är en fråga om integritet eller snarare sjävmedvetenhet/insikt, och jag betvivlar att folk fyller i andras åsikter bara för att dom är jasägare eller antianti om det är ditåt vindarna blåser,skulle så vara fallet vilket gör mig oerhört bestört och oroad över mänskligheten, ja då får man väl snarare känna sig rätt unik men jag tycker inte att det vorde vara något unikt om du förstår min point of view...alltså: har folk ingen egen uppfattning?-det är dit jag vill komma!

är du alltså missbelåten med vissas förmodade medhåll bara för sakens skull så ifrågasätt dom direkt...skulle jag gjort, nu blir det hela lite kvasienkät där säkerligen flera av de du riktar kritik emot håller färgen/försvarar sig eller som i något utav inläggen t.o.m. erkänner att han är en s.k. kappvändare (e. vinden) vilket måste anses som djävulskt tragiskt men OK, så funkar vissa och då är det illa ställt!

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag tar din saklighet för att du är ett arsle.

Nu ska vi inte ge oss in på personangrepp. har du något otalt via florian, får du gladeligen ta det via PM.

Ey!

Florian le Sage's arsle blev just personifierat!

Sorry Neko, jag ska skärpa mig, jag är bara så glad att vara tillbaks...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
fortsätt vara glad men kom med sakligheter istället för påhopp, mig veterligen har du inte besökt min röv-därför borde du knipa rätt hårt gosse! 😛

Gossen kniper.

Rätt hårt.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

fortsätt vara glad men kom med sakligheter istället för påhopp, mig veterligen har du inte besökt min röv-därför borde du knipa rätt hårt gosse! 😛

Gossen kniper.

Rätt hårt.

😛

Det här måste väl vara ett fall för Susanne Lanefält? 😛

Jag tycker inte att ämnet för den tråden är helt ointressant, jag har säkert påverkats av andras kommentarer innan jag kommenterar en låt. Men... spelar det så stor roll egentligen? För ett företag som skall marknadsföra en produkt är det kanske mer av vikt. Fast... Hur skall de kunna påverka hur människor påverkar varandra efter det att produkten är släppt? Jaja, jag tycker det är en god uppmaning i alla fall. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med trådskaparen till 100%. Blir alltid påverkad av det jag läser, och det tror jag de flesta blir även om det är undermedvetet. Till exempel blir jag på sämre humör av att läsa inlägg med dålig ton (som tyvärr förekommer här), och tenderar att vilja motsäga dom även om jag själv skulle tycka samma sak egentligen.

Därför kommenterar jag mest låtar som har få eller inga tidigare kommentarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

ojojoj-alla ni som blir så fasligt påverkade av det ni läser etc är helt enkelt mkt FARLIGA människor--det var genom sådana lättpåverkbara fårskockar/massor av folk som Hitler kom till makten tex, är det verkligen så illa ställt med folks medvetande att dom inte kan filtrera bort saker och ting i det dom ser/hör utan blir bländade och förblindade av andras ord mm, ja då drar jag till URANUS med nästa färja... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

ojojoj-alla ni som blir så fasligt påverkade av det ni läser etc är helt enkelt mkt FARLIGA människor--det var genom sådana lättpåverkbara fårskockar/massor av folk som Hitler kom till makten tex, är det verkligen så illa ställt med folks medvetande att dom inte kan filtrera bort saker och ting i det dom ser/hör utan blir bländade och förblindade av andras ord mm, ja då drar jag till URANUS med nästa färja... 😛

Jag tycker även detta var ett mycket bra förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

ojojoj-alla ni som blir så fasligt påverkade av det ni läser etc är helt enkelt mkt FARLIGA människor--det var genom sådana lättpåverkbara fårskockar/massor av folk som Hitler kom till makten tex, är det verkligen så illa ställt med folks medvetande att dom inte kan filtrera bort saker och ting i det dom ser/hör utan blir bländade och förblindade av andras ord mm, ja då drar jag till URANUS med nästa färja... 😮

Har redan förklarat att det inte handlar om lättpåverkade människor. Handlar inte heller om att vända kappan efter vinden.

Man ska ha nada förväntningar och vara helt ny för låten första gången man lyssnar, inte ha massa andra kommentarer i bakhuvudet. Och inte heller sitta och tänka, hur faan kan folk tycka så.

Utan, lyssna, skriv och sen läs.

Att folk ska vara lättpåverkade och tycka som andra, var har du fått det ifrån och varför blandar du in de argumenten gång efter annan? Det är ot så skapa en tråd om det om du nu vill diskutera detta.

Nää...jag har nu gjort min ståndpunkt för säkert femte gången i denna tråd och hoppas att folk provar att läsa först i efterhand.

So long

-Zyan

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska ha nada förväntningar och vara helt ny för låten första gången man lyssnar, inte ha massa andra kommentarer i bakhuvudet. Och inte heller sitta och tänka, hur faan kan folk tycka så.

Det är väl för f-n självklart och elementärt och precis det jag säger Zyan, vad gäller resten så är det ju precis vad det handlar om rent psykologiskt, kom ihåg att det var du som började dividera om vetenskapliga experiment osv, det jag säger är högst relevant och på sin plats just i denna tråd där det tydligt framkommer/hävdas att många utav de som deltar här blir färgade av andras ord etc vilket jag tycker är förskräckligt i så fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om många läser samtidigt som dom lyssnar på demoinspelningar. Men det verkar så och då blir de influerade och färgade av tidigare talare.

När man lyssnar ska man göra det med tomt sinne och säga sin åsikt utan att läsa andras kommentarer.

Sen kan man slänga in edit för diskussion om vad andra tycker.

Då blir svaren ärligare.

Jag håller helt med dig Zyan.

Om man känner för att läsa innan man skriver så visst FÅR man göra det men man recenserar alltid mer personligt om man inte läst igenom vad andra tycker och det är faktum.

Bra att du uppmanar folk att iaf prova det så kanske det leder till bättre kritik och med det även en bättre utveckling hos den som postade demon vilket ju är meningen med demodelen av forumet.

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om många läser samtidigt som dom lyssnar på demoinspelningar. Men det verkar så och då blir de influerade och färgade av tidigare talare.

När man lyssnar ska man göra det med tomt sinne och säga sin åsikt utan att läsa andras kommentarer.

Sen kan man slänga in edit för diskussion om vad andra tycker.

Då blir svaren ärligare.

julli-thumbup2.gif Suvveränt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Många rövar i den här tråden... 😉

Nu var det ett tag sedan jag plöjde demos eftersom jag inte orkat ett tag. Men det är nog så att man biland låter sig färgas lite av vad folk tycker. Speciellt om de har bra åsikter eller att man respekterar det de brukar komma med. Samtidigt så kan det ibland vara bra om flera personer säger samma sak eller liknande. Det borde ju vara ett bevis på att man är inne på rätt spår eller...?

Man får försöka lyssna förutsättningslöst om det går. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste säga att jag gör hipp som haver. I Studiofestivalerna brukar jag inte läsa föregående talare innan jag svamlar in mina poäng. Undantag de jag själv ställer upp i där spänningen förstås är olidlig. (0 och 0 = 0) 😄

Sen är det ju för mig en väldigt subjektiv upplevelse. Gillar jag en låt så blir jag nog ganska okritisk och vice versa. Och om jag gillar en låt beror i sin tur på en massa andra faktorer. Bra dag/Dålig dag på jobbet ex. Sen visst fan blir jag påverkad av vad andra skriver. Är det en enda stor hyllningskör så vaknar 4-årstrotset i mig och jag längtar efter att såga på något sätt. Det motsatta hade nog gällt också men de flesta som inte gillar något skriver inte alls. Så då blir det inget att opponera mot. 😎 Tyvär!

Jag förstår din tanke Zyan. Men det känns lite som överkurs på detta forum. Personligen tycker jag det är kul att få respons - vad det vara månde. Det mest hemska måste väl ändå vara att bli utfryst till en total tystnad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...