Jump to content
Annons

Orgel Power - Petit bourgeois


Recommended Posts

LÅTNAMN: Petit bourgeois

ARTIST/GRUPP: Orgel Power

GENRE: Orgel Power

LÅTLÄNGD: 4.01

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,53 MB

STATUS: Färdig

Den här låten kom till sedan jag hört Pazo's Zeppelintrummor på den där låten för ett par veckor sedan. Jag blev sugen på att göra något med köttiga trummor jag också. Det blev väl inte Zeppelin-maffigt direkt.

På slutet kommer "stråkar" och "blås" and shit.

Nåväl, hur kan jag vässa det här? Kanske lägga om gitarrsolot som är i fumligaste laget? Annan låtstruktur? Andra ljud/instrument?

Orgel_Power___Petit_bourgeois.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Partiet med gitarrsolot (1:00-1:30) är det mest porrfilms-soundtrackiga jag hör på länge 😏 . Jag tycker däremot det känns ganska tomt när bara orgeln och trummora maler på. När brass och stråkar kommer in så känns det mer som "på riktigt". Så det är först ganska sent i låten som den lyfter. Kom gärna in med blås eller stråkar mycket tidigare. Eller kanske nån sorts melodi för att ge en extra dimension.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite fattig mix, kanske det som är tanken? Helt ok, inte min påse godis.

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

yessongs:

Håller med, det blir lite transportsträcka när det bara är trummor och orgel. Ska omdisponera litegranna.

Thimmie:

Vetefan om det var tanken att mixen skulle vara fattig. Har du något förslag på hur den kan berikas? Är det tyngden, bredden, djupet eller fylligheten som brister?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar verlkligen de maffiga trummorna. Skönt med orgeln till också. I början trodde jag (och hoppades) på att det skulle utveckla sig till en cool trip-hop låt men när "porrfilmsgitarren" kom in blev jag grymt besviken. Hade hoppats på någon spröd sång och massa spännande och intressanta ljud. Skulle säkert kunna bli något om du vågade mer. Fan nu blev jag sugen på att göra något med liknande trummor...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...